..: Radnice Prahy 6 dala rychlodráze na Kladno překvapivou zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha, Kladno - Modernizovaná železniční trať mezi Prahou a Kladnem zřejmě povede v trase nynější takzvané buštěhradské dráhy a končit bude na Masarykově nádraží. Minulý týden to posvětila i radnice Prahy 6, která se dosud k této možnosti stavěla záporně. Její souhlas se studií ministerstva dopravy, zpracovávanou odborníky z pražského ČVUT, odboural jednu z největších překážek k realizaci rychlodráhy na letiště i k přestavbě spojení na Kladno.

Tento krok zastupitelstva je poměrně zásadní a může ve svém důsledku vést k přehodnocení dopravní politiky v celé západní části Prahy. Praha 6 totiž dlouhodobě rychlodráhu odmítala a preferovala místo ní prodloužení trasy metra A na Dlouhou Míli. Pražský magistrát se mezitím rozhodl metro na letiště skutečně prodloužit a Praha 6 by preferovala realizaci obou projektů současně. To se pro změnu nelíbí Straně zelených, která je pouze pro rychlodráhu.

"Z hodnocení vyplývá, že spojení letiště a centra rychlodráhou je výhodnější a levnější o více než 20 miliard korun. Náklady na provoz jsou u rychlodráhy nižší o 200 milionů korun ročně," argumentovala již dříve městská zastupitelka zelených Zuzana Drhová. Podle její kolegyně Petry Kolínské by metro mělo končit v Motole, jinak se bude zbytečně plýtvat penězi.

Radní Prahy 6 navíc tímto rozhodnutím dost riskují. Rychlodráha totiž nemá mezi obyvateli z velké části vilové Prahy 6 velkou podporu, majitelé nemovitostí v této velmi žádané části Prahy preferují klid a silniční dopravu. I proto mají radní Prahy 6 několik podmínek - bude sloužit jen pro osobní dopravu a některé úseky budou vedeny pod zemí.

"Výsledek studie Dopravní fakulty Českého vysokého učení technického budeme respektovat. Jsme rádi, že byla vyslyšena naše snaha o rychlé posunutí celé věci ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů," citovala agentura ČTK starostu Tomáše Chalupu (ODS). Konečná podoba trati by měla být známa zhruba do dvou týdnů. Modernizace by se měla uskutečnit podle předpokladů do roku 2013.

Při odhadování konečné podoby tratě se lze opřít o předchozí studie. Ty počítaly především se zdvojkolejněním a elektrifikací tratě, včetně výrazných přeložek. Obyvatele Prahy 6 chtěli autoři uchlácholit tubusem, do nějž by celou trať na území Prahy 6 zahalili, jenže tento tubus by podle zastupitelů městskou část spíše rozdělil.

Ilustrační foto: JTB, zdroj: letectvi.cz


Honza Beránek / JTB | 27.2.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
28.02.2008 (10:37)  
mno treba by to mohla byt konecna nekterych dalkovych vlaku..jejich uklid by probihal rovnez zde, jak to probiha treba u rychliku smerujicih na brno ve vysocanech nebo rychlicich na hradec v hostivari, pozadu nezustavaji ani holesovice..
28.02.2008 (10:24)  
to Randy: Nedá mi to abych nereagoval na tvoje tvrzení o nemožnosti existence "rychlodráhy" bez metra a k tomu co jsi za to ještě přidal.
Klidně se může stát, že pokud bude vlak na letiště fungovat tak jak má, že se s metrem uhne spíš do Řep. Já myslím, že na rozhodnutí bude času habaděj....
Pro obyvatele Prahy je při cestě na letiště rychlodráha prakticky nepoužitelná - na rychlících a vlacích vyšší kvality jízdenky PID neplatí, proč by tedy měly platit na rychlodráze? A navíc je Masarykovo nádraží pro cestující, kteří nejedou po "Béčku" celkem špatně dostupné...
Jo? Můžu ten tarif prosím vidět? Můžu vidět to trasování rychlíků na letiště? Ono to nešťastné pojmenování "Rychlodráha" rozhodně neurčuje, že tam budou jezdit rychlíky. Nikde také není psáno, že to metro bude jezdit ve stávajícím tarifu. Vzhledem k tomu, že jeho roční provoz by byl na srovnatelný úsek o dost vyšší, tak bych se ani tam spešl tarifu nedivil. Klidně bude stačit, když se dá třeba do 1. nebo 2. pásma.... Také není nikde psáno, že to musí jezdit pod hlavičkou ČD.
No a ta poslední věta je také perla. Návaznost na MB(Masaryčka), MC (Vltavská)-nemusíš věřit dobudování, musíš věřit tomu, že to je v projektu, ale chápu, že takhle se to lépe shazuje, MA (Hradčanská, Veleslavín). Já tedy nevím návaznost přímo skvělá....

A pro ostatní kteří tam stále chtějí tahat rychlíky z celé republiky. Můžete mi sdělit, které "vybrané" spoje by to měly být, aby se nediskriminovali některé směry? Kde vezmete tolik místa pro údržbu odstavených souprav? ONJ je trochu jiným směrem. Pořád vidím nejvhodnější to zakopání se pod Hlavák, ale pouze s provozem letištní linky. (Pro Františka jen takové malé upozornění. S protažením do Vršovic by mohl být problém, protože se tam kdesi v podzemí motá spojka MC-MA) Ten jeden přestup by asi nikoho nezabil. Tohle ovšem naráží na prachy, takže klidně ten pohyblivý chodník mezi Masnou a Hl.n.. Zase tak daleko to není a technicky řešitelné to určitě je.
registrovaný uživatel Randy 
28.02.2008 (9:02)  
Ekoter: Zrušení by se MOHLO týkat maximálně linky č 2, ale to jsou jen domněnky. 1 a 20 jsou celopražské linky, 15 je posilová k 25, tudíž by se jich to netýkalo. A jak už zmínil Úpa, jsou zde vysokoškoláci, kterým se mají v horizontu 5 let vybudovat nové koleje někde za Divokou Šárkou, z čehož plyne navýšení dopravy.
28.02.2008 (8:57)  
rychlodraha uzce souvisi s metrem..vyrazneho zruseni ostatnich spoju mhd se nebojim..jiz kvuli tomu, ze na petrinach je dost a dost vysokoskolskych koleji(vetrnik, hvezda) a to same o kousek dal na brevnove...Vysokoskolaci zajistuji vyznamny substrat pro MHD a z techto lokalit by pro ne rychlodraha nemela smysl...
28.02.2008 (0:45)  
nevim co se tady resi jestli rychlodraha nebo metro je jasny ze metro minimalne do motola (obsluha prahy 6) a vlak na letiste a dal do kladna
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (23:53)  
Jsou to pekne kontrasty
- v jedne diskusi 13 minut rozdilu v cesovani nehraje roli, v jine diskusi by se melo rozhodne stavet neco, co "tech 13 minut" usetri...
- v jedne diskusi Reznik_Krkovicka tvrdi, ze cas je pri rozhodovani na celnem miste (a ja s nim souhlasim) a proto to musi byt vlak; v jine diskusi vlak casovou bitvu prohrava a cas uz tak dulezity neni (byt tam to tvrdi jini diskutujici)
Proste se v tom nak ztracim. Jidlo je stejny, ale jednou stamgasti tvrdi, ze je to moc slany, podruhe zase malo:-)
registrovaný uživatel snoopy 
27.02.2008 (23:47)  
No nevím, nakolik je průchozí zmíněná podmínka Prahy 6, že trať "bude sloužit jen pro osobní dopravu". Znamená to snad, že nákladní doprava v úseku Kladno - Praha a také letiště - Praha pojede přes Semering???
27.02.2008 (23:21)  
wałbrzych: Já jakožto "celopetřiňák" ani ne, nezapomeň ještě na busy. Myslím že třeba takovou 191 by nikdo nepřekopával, jde o dost vytížený spoj...
Trasa metra je zde: http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida
27.02.2008 (23:18)  
ekoter: toho se jakožto polopetřiňák taky bojím.
– Takový nápad, možná ne tak zcestný: Ať ty vlaky z letiště udělají na Masaryčce úvrať a jedou do Libně. Tam by byl přestup na vlaky do víc než půlky republiky – celá Morava, Pce, HB, v budoucnu možná HK, Trutnov. Zastavil bych tam klidně i pendolino. Nemusely by tam samozřejmě jezdit všechny vlaky z letiště, jen ty, které by měly relevantní přípoje.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
27.02.2008 (22:42)  
M: No ale od metra bych tam na letiště s kufrem fakt jít nechtěl :-)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko