Hrozňatov - Na zrušené železniční trati Cheb - Slapany chybí mezi Chebem a Hrozňatovem čtyřmetrový železný most. Na tento fakt přišel všímavý občan, který zakrátko informoval policii. Bez zajímavosti ovšem není, že se na krádež přišlo až po měsíci a není ani možné určit datum krádeže. Čtyři tuny vážící konstrukci nejspíš rozmontovali a odtransportovali zloději starého železa. Kriminální živly na svůj kousek pravděpodobně použily těžkou techniku, jak sdělila tisková mluvčí policie v Chebu, Martina Hrušková. Zatím ale není úplně jasné, jak se na místo dostala, protože nejbližší silnice je od inkriminovaného místa vzdálena tři sta metrů.
Krádeží vznikla škoda 20 tisíc korun, jedná se jen o cenu železného šrotu. Město Cheb má zájem zrušenou trať za sedm milionů odkoupit a za dalších 16 na ní vybudovat cyklostezku. Ukradený most nemá kupní cenu ovlivnit. Jejímu vybudování zatím brání fakt, že městu nepatří souvisící pozemky. Kvůli zvyšování cen železa a jiných kovů zažívají těžké dny i ostatní evropské železnice, a to dokonce i ty ve `spořádaném` Německu. V posledních šesti měsících zaznamenala DB 80 krádeží kabelů jenom v okolí Berlína!
zdroj: Chebský deník, ilustrační foto: špáňa
2.Jak moje, tak i tenzorova cisla nebyla ne ze od boku, ale proste jenom jako. Pokud s nimi ma nekdo problem, tak at si pod nimi predstavi pismenka nebo rozpeti 1 az 1M. Je to lepsi? Je dusiska spokojenejsi, ze je vse exaktne podle tabulek, ISO a CSN?
3.Jestli neni potreba zapocitat mzdu tak dobre. Akorat jde o to, ze kdyz budou pyzlat most, tak nebudou pyzlat ty vetve. A aby udelali oboji, tak je potreba ty platy zapocist dvakrat... A jestli ne, tak neni potreba zapocitavat ani tu naftu, protoze kdyz by ta "technika" nebyla u toho mostu, tak by stejne byla jinde. Logicky...
Zaver - pri pocitani nakladu nejake cinnosti neni potreba pocitat s variabilnimi naklady jako mzda, material atd., protoze se v kratkem obdobi stejne chovaji fixne a kdyz by se nespotrebovaly "tady", tak by se spotrebovaly "jinde". Smysl proto ma jedine urcit podil z fixnich nakladu.
Je to sice dost originalni koncept, ale zkusim pozadat Brnenske komunikace, jestli by tchanovi nevyasfaltovali prijezdovou "komunikaci" k chate a ja nemel strach, ze si propichnu kolo. Kdyz budou prskat, ze by to stalo penize a ze to ani nejde, tak je odzbrojim tim, ze to neni pravda, protoze ti pracovnici plat dostat musi tak jako tak a asfalt by se vylil jinde:-)))
Vypočítávat náklady na odstranění mostu je úsměvné. Je to hlavně "hra" s čísílky. Mzdu do toho počítat nelze, protože dělník je v práci a je celkem jedno, zda bude někde prořezávat okolí tratě od náletových dřevin nebo demontovat nefunkční most.
Takže do úvahy přichází spotřeba pohonných hmot pro techniku, která musí dojet na místo práce a vrátit se zpět, pak nějaký ten kyslík na řezání, ale stejně nikdo nezjistí, kolik se toho kyslíku vlastně spotřebovalo.
2. kolik stoji povoleni na rozebrani si vlastniho mostu? je to v radu mnoha tisicu nebo dokonce desetitisicu? Pokud ano, tak zacinam verit tomu ze si to SDZC tajně rozebrala sama :)
3. delnici dostanou rekneme v prumeru 100 Kc na hodinu, dejme tomu, ze naklady zamestnavatele budou 150 Kc na hodinu, nevim kolik clovekohodin by jim to zabralo ale tipl bych si ze 100 nebo vice nejspis ne.
V kazdem pripade, pokud by naklady byly vyssi, tak aspon doufam, ze za to zlodeji nebudou chtit od SZDC nejakou provizi za usetrene vydaje :)
Chudaci zlodeji, prodelali na tom! :)
Jinak pokud mesto chtelo vybudovat misto trati cyklostezku ktera by vedla i pres ten most tak je mozne ze se bude muset postavit novy a skoda bude misto 20 000 treba 200 000.
Ale co uz, nakej most je mne u prdele a jestli je to teda pro spolecnost ztrata, tak dobre:-)
Jo je to sice krádež jako každá jiná, to nepopírám, ale je to asi jako s těmi odpadky, nebo spíš se sběrovým papírem, ten se dá dál využít, ale nikdo ho nevyužívá.
A to jak píše "M" tak to schvaluju, Sběrny surovin by neměla být volná, ale koncesní živnost.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.