..: První změna JŘ, rébus pro Vás :..

Ilustrační obrázek Praha - České dráhy zveřejnily konečnou podobu změn v jízdním řádu, které vstoupí v platnost 3. března. Změn je mnoho. Od téměř bezvýznamné opravy chybného jména vlaku EC 147 Olše přes legalizace ad-hoc změn v řazení, které nastaly v důsledku optimalizace oběhů, až po rušení garanci služeb na palubě (zásuvky 230 V). U některých spojů se ale dočkáme i krácení jízdních tras či jejich změn, které by měly vyřešit nelogičnosti a rizika v obězích, jež se krátce po zavedení nového grafikonu několikrát spolupodílely na kolapsu dálkové dopravy. Vina za kolaps padla především na bedra náměstka GŘ Jiřího Koláře, byť zřejmě velkou část zodpovědnosti měli nést i špatně připravení dispečeři ČD. Jízdní řád se tak mění v době, kdy se jej už daří s přehledem plnit.

ŽelPage se pokusila shrnout hlavní změny a zároveň dát svým čtenářům možnost najít další, o něž se prostřednictvím komentářů podělí s ostatními. K tomu Vám postačí si otevřít link pod článkem, prostudovat první změnu a porovnat ji s tištěným JŘ.

Příjemnou novinkou je zavedení občerstvení formou minibaru na palubě Brněnských expresů v úseku Brno hl.n. - Pardubice hl.n. či opačně. Na spoji Detvan budou garantovány vozy s přípojkou 230 V, zato varšavská kurzová skupina spoje EC 107, EC 106, IC Moravia a vnitrostátní skupina vozů na R Cassovia o tuto službu oficiálně přijdou. Faktem je, že na Cassovii k tomu neoficiálně došlo již krátce po změně jízdního řád v prosinci 2007.

23. a 24.3. jedou vlaky EN Johannes Kepler v jiné časové poloze z důvodu odklonů způsobených stavební činností na německém území.

R 200 Silesia z Krakova je přetrasován do cílové stanice Praha-Smíchov namísto současného pražského Hlavního nádraží. Víkendový SC 511 Pendolino bude z Prahy-Holešovic odjíždět o 30 minut později. Asi největší změnou je asi zkrácení trasy spoje Ex Šohaj. Do odvolání jede v obou směrech úseku Olomouc hl.n. - Praha hl.n. pouze v pátek, sobotu a o svátcích.

zdroj: pdf 1. změny

Ilustrační foto: JTB


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.2.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
20.02.2008 (23:03)  
M: Pamatuji "pokupéčkový" prodej na trase Praha - Hradec, myslím že to bylo pod hlavičkou JLV.
registrovaný uživatel M 
20.02.2008 (22:43)  
Minibar v becku? Mno, asi jak klimatizace v Embecku...
20.02.2008 (22:51)  


Proč by to nešlo? Je to už tak 4-5 let zpět, co jsem zažil minibar na rychlíku. Jen ten obsluhující vypadal jako bezdomovec a než jsme s kamarádem přišli na to, že nežebrá, ale nabízí občerstvení, tak to trvalo :)
registrovaný uživatel Hejk 
20.02.2008 (21:54)  
20.02.2008 (21:03)  
Mám dva dotazy:

1) jak dlouho asi tak budou jezdit Mojmír (v úseku Praha-Olomouc) a dva páry rychlíků Praha-Brno (v úseku Praha-Pardubice) s omezením ? Vím že je to kvůli pracem na trati, jde mi o to zda to bude ještě v létě nebo ne.

2) to výrazné omezení vlaků v úseku Rychnov nad Kněžnou-Solnice souvisí s přestavbou té tratě, nebo je to trvalý stav (kvůli silné nákladní dopravě a tak) ?

Děkuji předem za informaci !
20.02.2008 (20:58)  
radekedar: Jsem taky z Náchoda, a zastavování ve Starém Městě by se mi líbilo, i když já jezdím z nádraží. Nebude ale problém, že kdyby vlaky zastavovaly na zastávce, nezastavovaly by v Malém Poříčí a to by se zase nelíbilo tam?
registrovaný uživatel rpet  mail  
20.02.2008 (20:25)  
radekedar: a druhou variantou je moznost potrapit sve zastupitele na mestske a krajske urovni - nebot i mesto ma moznost oznamit na krajsky urad svoje rozhodnuti s vybudovanim zeleznicni zastavky... je to sice opruz, ale za to se spolehlive stanete "nenavidenym obtezovatelem v naprosto nesmyslne zalezitosti"... jak s oblibou uvadeji zastupitele duvody, proc to ci ono nelze zajistit -.))
20.02.2008 (20:18)  
radekedar :presne, tak, jednali se o Os, tak krajsky urad, nejlepe odbor dopravy
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
20.02.2008 (20:13)  
Měl bych dotaz - kam mám podat žádost o přidání zastavování Os vlaku v Náchodě zast.? na krajský úřad? (teď jsem si vzpomněl, že bych s tím mohl něco dělat, takže od června by to mohli změnit)
registrovaný uživatel hradec 
20.02.2008 (20:13)  
Praha hl.n.- RIS: Tohle se mi stalo v mojmírovi a v Gálánovi v 1. třídě.... , "ale to je přece příjemné, žádný davy".
Jenom mám jeden dotaz ohledně dávání údajů na tento web v oddělení řazení vlaků. U rychlíků Slovan a Galán je údaj, že vagóny 1.třídy nejsou klimatizované, ale během léta minulého roku ty vagóny byli klimatizované. Podle čeho se tyto údaje dávají na tyto stránky. Díky všem za odpověď.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
20.02.2008 (19:57)  
Dneska jsem v Olomouci viděl z uplně prázdného Mojmíra (kde jsem pro sebe měl DVĚ Bee) Šohaja, který jel na Prahu plný až k prasknutí. Tak nevím, jestli je to rozumné řešení zrušit využívaný vlak. Je pravda, že lichý Šohaj až tak plný nejezdí, ale až z Přerova. Jinak v úseku Praha-Přerov jezdí docela dobře obsazený. Podle mě je to naprostá hloupost.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko