Praha - České dráhy zveřejnily konečnou podobu změn v jízdním řádu, které vstoupí v platnost 3. března. Změn je mnoho. Od téměř bezvýznamné opravy chybného jména vlaku EC 147 Olše přes legalizace ad-hoc změn v řazení, které nastaly v důsledku optimalizace oběhů, až po rušení garanci služeb na palubě (zásuvky 230 V). U některých spojů se ale dočkáme i krácení jízdních tras či jejich změn, které by měly vyřešit nelogičnosti a rizika v obězích, jež se krátce po zavedení nového grafikonu několikrát spolupodílely na kolapsu dálkové dopravy. Vina za kolaps padla především na bedra náměstka GŘ Jiřího Koláře, byť zřejmě velkou část zodpovědnosti měli nést i špatně připravení dispečeři ČD. Jízdní řád se tak mění v době, kdy se jej už daří s přehledem plnit.
ŽelPage se pokusila shrnout hlavní změny a zároveň dát svým čtenářům možnost najít další, o něž se prostřednictvím komentářů podělí s ostatními. K tomu Vám postačí si otevřít link pod článkem, prostudovat první změnu a porovnat ji s tištěným JŘ.
Příjemnou novinkou je zavedení občerstvení formou minibaru na palubě Brněnských expresů v úseku Brno hl.n. - Pardubice hl.n. či opačně. Na spoji Detvan budou garantovány vozy s přípojkou 230 V, zato varšavská kurzová skupina spoje EC 107, EC 106, IC Moravia a vnitrostátní skupina vozů na R Cassovia o tuto službu oficiálně přijdou. Faktem je, že na Cassovii k tomu neoficiálně došlo již krátce po změně jízdního řád v prosinci 2007.
23. a 24.3. jedou vlaky EN Johannes Kepler v jiné časové poloze z důvodu odklonů způsobených stavební činností na německém území.
R 200 Silesia z Krakova je přetrasován do cílové stanice Praha-Smíchov namísto současného pražského Hlavního nádraží. Víkendový SC 511 Pendolino bude z Prahy-Holešovic odjíždět o 30 minut později. Asi největší změnou je asi zkrácení trasy spoje Ex Šohaj. Do odvolání jede v obou směrech úseku Olomouc hl.n. - Praha hl.n. pouze v pátek, sobotu a o svátcích.
zdroj: pdf 1. změny
Ilustrační foto: JTB
Jinak jidelnak? Ve vlaku co jede 2.5 hodiny? No nevim no... Cekam sice, ze se tu vyroji hlasky, ze manazeri tim neztrati cas, ale otazka je, kolik tech manazeru do tohodle vlaku zabloudi a taky, jestli by to nemelo byt plusminus tak, ze by to nemelo byt ztratove...
Fakt nevim, nepripadam si jako clovek, co trikrat obrati korunu nez si koupi zlevnenej salam, ale nekdy tady mam skoro pocit, ze kdo pravidelne neji v jidelnich vozech, je nebetycna socka. O nakupu z minibaru, ktery ma vicemene totez, co jsem si mohl koupit lacineji na nadrazi ani nemluve...
PS: V hospodach co znam to taky funguje tak, ze si musim vybrat z nabidky co je - prinejmensim co se nemichanych napoju tyce. Ani v sebelepsim "pajzlu" se mi jeste nestalo, ze by tam tocilo Starobrno, ja rekl Hoegaarden a oni mi ho donesli:-))
Pokud jde o ceny, předpokládám že provozovatel minibaru/pendobufetu/jídelňáku stanovuje takové ceny aby vydělal. Obávám se že s tím pajzlem je to opět špatné srovnání :) ve vlaku si člověk nemůže vybrat co a kde bude pít, musí vycházet z nabídky která tam je. Můj názor je, že lepší něco než nic. Jinak opakuju, že brněnské expresy na tom ve srovnáním s některými rychlíky (nebo přeplněnými vlaky 'vyšší' kvality) jsou ještě dobře.
To s tou klimou - klimu do stare Schade by si nikdo nekoupil. Koupi si nekdo v takovym vlaku neco z minibaru v cenach, jake tam jsou? Koupi si nekdo Plzen za 35 v pajzlu (resp. hodi se tam prodavat)? Jen porovnavam produkt, cenu a prostredi, v nemz je nabizen. Nic vic, nic min
BTW ta Bčka na expresech mají aspoň nové potahy sedaček, už to nejsou koženky, jak je to pořád běžné na některých rychlících.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.