..: Rumunský strojvůdce zahynul pod vlastním strojem :..

Ilustrační obrázekOdorheiu Secuiesc - V železniční stanici Odorheiu Secuiesc v rumunských Transylvánských Alpách došlo 6.2.2008 ke kuriózní nehodě. Padesátipětiletý strojvedoucí Ioan Colceriu nezajistil dostatečně lokomotivu a odešel k dopravní kanceláři pro zapomenuté dokumenty. Stroj se poté rozjel samospádem a strojvůdce, který to zahlédl, se neprodleně pustil do pronásledování stroje taxíkem, na který si mávl před nádražní budovou. Po šesti kilometrech se mu skutečně podařilo poměrně pomalu jedoucí stroj dohnat. Pokusil se naskočit, při tom však uklouzl, spadl pod kola a zahynul. Lokomotivu se podařilo zastavit až po dalších 26 kilometrech jízdy.

zdroj: ČT1, Teletext, strana 163, 7.2.2008


stoupa Poslat mail autorovi | 7.2.2008 (14:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Rumunsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
10.02.2008 (21:56)  
Vousac - psal jsem pruvodci s tim pitim... Jinak zpusobil hmotnou skodu a byl bez milosti propusten? Jako ja nevim no, ale existuje dalsich asi 170 povolani, kde nekdo udela hmotnou skodu a je propusten taky. Taky "bez milosti"...
Jinak, Vousac, ty mezery za carkou ten text fakt dost zprehlednuji a je to dobrej vynalez:-)

Vypravci - nojo, jsou tam teda fajnovi lidi, co se umi podrzet no:-))
Nicmene k tem havarkam a tak - muzes parkovat, "nezvladnout" to, rozjebat tomu druhymu naraznik a... muzes to nahlasit a muzes ujet (a bud to nekdo videl nebo to nekdo nevidel). Alternativne misto parkovani muze byt: ses nalitej a sundas v noci na opustenem miste cyklistu. Taky se staci do minuty rozhodnout... Jestli se priznas nebo nemuzes ujet, tak asi "na miste" o ty noty prijdes tipuju (teda v tom druhym pripade)
10.02.2008 (21:20)  
M: Bonzovat se nemá, ale hlásit se to musí :-)

Na železnici je poněkud jiná situace než na silnici. Zde totiž jeden kontroluje druhého.
Na silnici vjedeš do příkopu a můžeš si za to sám, projedeš červenou o metr tak koukneš do zrcátka a couvneš, neubrzdíš a ťukneš do toho před sebou - následuje (většinou) omluva a výměna adres či finanční vyrovnání a také za to nepřijdeš ihned na místě o řidičák.
Při jakékoliv prkotině jsou na dráze tři možnosti:
A) nahlásíš to podle pravidel,
B) nic nenahlásíš a nepřijde se na to, promlčecí lhůta je jeden rok (předpokládám, že trestný čin nejde nenahlásit),
C) nic nenahlásíš a nějaký debil co jel okolo se v tom začne vrtat - na dlažbu letí všichni ti co s tím měli něco společného.
Stačí se jen do jedné minuty rozhodnout :-)
10.02.2008 (20:36)  
Ještě něco:strojvedoucí,který nastoupí službu ovlivněn alkoholem je odhalen automaticky,již při hlášení se do služby-v depech jsou na to přístroje.A to znamená konec jednou pro vždy,a zjištění alkoholu při výkonu služby je navíc posuzováno jako trestný čin obecného ohrožení.Dál:přezkoušení po nehodě či mimořádné události je mnohem náročnější než první zkouška(na rozdíl od autoškoly) a bývá zaměřeno na věci dost nepodstatné.Já osobně znám případ,kdy strojvedoucí,který si špatně vysvětlil ustanovení o posunu a způsobil hmotnou škodu byl bez milosti propuštěn.Z hlediska drážních předpisů je to menší přečin než ujetí lokomotivy na trať.Na většinu přestupků strojvedoucích se přijde,registrační rychloměr+zabezpečovací zařízení to zaznamenává.Jak je to u průvodčích nemohu sloužit.O tom,jestli se strojvedoucí,zavinivší nehodu bez následků vrátí či nevrátí na lokomotivu i v případě úspěšného vykonání všech předepsaných přezkoušení a vyšetření rozhodnou jeho nadřízení,neodvolatelně a s konečnou platností.
registrovaný uživatel M 
10.02.2008 (20:12)  
A na zeleznici se taky na uplne vsechny prestupky prijde? Kdyz prijde pruvodci do prace jeste se zbytkovym alkoholem, tak taky hnedka musi delat znova "prijimacky"? Proste u zeleznice je te kontroly vic a prisnejsi, tot vse.

Kazdopadne porad to nezodpovida ten puvodni dotaz, ba to s tim nijak nesouvisi...
10.02.2008 (17:19)  
M: už jsi někdy opakoval autoškolu (nebo znáš někoho) za to, že jsi projel červenou na křižovatce, nebo překročil nejvyšší dovolenou rychlost?

Na železnici totiž stačí, že se teoreticky může něco stát a nikdy se nečeká na to až nezávislý orgán rozhodne o něčí vině.
registrovaný uživatel M 
10.02.2008 (17:11)  
Mozna vedle jsem, ale porad nak nevidim rozdil ve srovnani s gumokolni dopravou. Tam muzou byt ta provineni potrestana nemlich stejne jak bylo napsano...

Dokonce si myslim, ze i opravar vytahu, ktery nejakym zpusobem porusi predpisy, je nejak potrestan. Nevim proc mam zase pocit, ze se tady vytvari dojem, ze zamestnanci na zeleznici maji to nejhorsi a nejnevdecnejsi povolani na svete, protoze kdyz neco provedou, tak je nekdo potresta.

Puvodni dotaz byl, ze jestli za ujeti lokomotivy je dozivotni zakaz ridit lokomotivu. Ja si myslim, ze ne (a oba jste to taknak potvrdili). To, jestli ho pak vyhodi z prace ale mozne (mozna i zaslouzene) je. Jsou to ale dve ruzne kategorie (byt spolu vzhledem k omezenemu poctu zamestnavatelu mohou uzce souviset).
10.02.2008 (16:54)  
Milý M: jste poněkud vedle.

Na základě hrubého porušení předpisových ustanovení jsou nejen strojvedoucí (ale všichni zaměstnanci podílející se přímo na organizování a provozování drážní dopravy) postaveni mimo službu a musí absolvovat mimořádné přezkoušení ze znalostí předpisů a další povinná vyšetření (psychologické, zdravotní).
Toto ovšem není potrestáním. Trestem je náhrada škody, odebrání osobního ohodnocení, jiné pracovní zařazení, rozvázání pracovního poměru atd. Končit můžeme až u zákazu činnosti či trestu odnětí svobody nařízenými soudem.
registrovaný uživatel M 
10.02.2008 (14:04)  
To je ale dane predevsim tim, ze u vlaku neni neco podobneho jako osobni auto. Pokud je extremne maly pocet zamestnavatelu, tak je jasny, ze ho nikdo nevezme. Taky bych ho nevzal...

Jinak to s tim prezkusovanim u DU s tim snad az tak nesouvisi. Protoze to neni zakaz na zaklade toho konkretniho "nechani si ujet lokomotivu" (jakoze odebrani ridicaku na dozivoti), ale protoze neudelal testy nejaky (jakoze neudelal autoskolu). Nebo ne? Aspon tak ta slova chapu... Strojvedouci neskonci kvuli tomu, ze si nechal ujet vlak, ale kvuli tomu, ze neudelal "prijimacky". Ale kdyby je neudelal ani predtim, ta kse tim strojvedoucim ani nestal...

Ale treba je to jinak:-)
10.02.2008 (12:18)  
Ad M:Každá mimořádná událost (slovníkem automobilisty dopravní nehoda bez následků) zaviněná strojvedoucím má mnohem tvrdší kritéria,než na silnici.I když je škoda nulová-klasický příklad projetí návěstidla zakazujícího jízdu-a nic se nestane,ani nedojde k žádnému ohrožení znamená suspendování strojvedoucího na dlouhé měsíce,velmi náročné přezkoušení u Drážního úřadu a psychologické vyšetření další způsobilosti.Při neúspěchu byť jen u jednoho z nich to znamená profesní konec.U nehod se škodou či zraněním nebo dokonce smrtí je profesní konec prakticky samozřejmostí.Nejsou na to žádná pravidla,záleží na rozhodnutí nadřízených.Někdy je provinilému strojvedoucí dána zvláštní milost a může u ČD pracovat dál,ale už nikdy jako strojvedoucí,v úvahu přicházejí buď opravny nebo pomocné práce.
registrovaný uživatel M 
10.02.2008 (9:54)  
No, dozivotni zakaz...
Kdyz nekdo zpusobi nehodu (byla-li tohle nehoda:) dopravni (automobilovou), kde se nic nestane, tak mu urcite ridicak neseberou.
Pokud nekdo zpusobi nehodu i s mrtvejma, tak mu ho seberou, ale myslim, ze ne dozivotne.
Druha vec je, ze s lokomotivou nemuze jezdit jen tak ve volnych chvilich a v zivotopise se to asi moc dobre nevyjima...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko