..: Rumunský strojvůdce zahynul pod vlastním strojem :..

Ilustrační obrázekOdorheiu Secuiesc - V železniční stanici Odorheiu Secuiesc v rumunských Transylvánských Alpách došlo 6.2.2008 ke kuriózní nehodě. Padesátipětiletý strojvedoucí Ioan Colceriu nezajistil dostatečně lokomotivu a odešel k dopravní kanceláři pro zapomenuté dokumenty. Stroj se poté rozjel samospádem a strojvůdce, který to zahlédl, se neprodleně pustil do pronásledování stroje taxíkem, na který si mávl před nádražní budovou. Po šesti kilometrech se mu skutečně podařilo poměrně pomalu jedoucí stroj dohnat. Pokusil se naskočit, při tom však uklouzl, spadl pod kola a zahynul. Lokomotivu se podařilo zastavit až po dalších 26 kilometrech jízdy.

zdroj: ČT1, Teletext, strana 163, 7.2.2008


stoupa Poslat mail autorovi | 7.2.2008 (14:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Rumunsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Best  mail  
10.02.2008 (0:03)  
Nevíte někdo, když se něco podobného stane v ČR, třeba ten případ v Brně, zajezdí si ještě vůbec někdy ten co to způsobil nebo má doživotní zákaz. Jednou jsem byl s kamarádem v Brně(nevím přesně 2003-2005) a ten ukazoval na posunovací lokomotivu 714 na posunu a říkal, že to je ten, co mu ujel brejlák. Já mu nevěřil. Je to pravda nevíte někdo? Žádnou fotku té 714 nemám,fíru si nepamatuju jak vypadal a nikomu nechci uškodit.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
09.02.2008 (22:40)  
Bovlk: Ne že bych tomu nějak rozumněl, ale myslím, že to znamená najetí lokomotivy do vagónu, kterej se se rozjede a pokračuje setrvačností dál.
10.02.2008 (7:45)  


ad mouka:
To co ne příliš rukolapně píšete je spíše posun odrazem. Ale ani tam mašina do vagonu nenajíždí, nýbrž je roztlačí před sebou.
09.02.2008 (21:07)  
Ad Miroslav Zikmund:do roku 1993,kdy jsem řídil lokomotivu řady 754 naposled neměla tato vazbu ARR na přímočinnou brzdu,ale na brzdu samočinnou.Tlak na výstupu z rozvaděče blokoval plusový poměrný tah tlakovým spínačem.Ale možná že to v DKV Brno měli nějak upravené,nebo se za těch pět let rekonstruovaly všechny,to opravdu nevím.V Jihozápadní dráze se o této nehodě moc nemluvilo,ani ve škole strojvedoucích.
registrovaný uživatel Bovlk 
09.02.2008 (0:19)  
Co je posun trhnutím?
09.02.2008 (9:35)  


Mašinka má kaloun za sebou. Posunovač stojí i s klackem na ze směru jízdy zadním stupátku mašiny. Mašinka se i s posunujícím dílem rozjede proti hrotu místně stavěné výhybky. Po dosažení vhodné rychlosti fíra prudce ubere, kaloun se namáčkne (zmáčknou se nárazníky) a posunovač vyhákne v jízdě třmen spřáhla z háku. Vtom fíra opět přidá a projede výměnu směrem A. Jakmile mine poslední náprava stroje hroty jazyků, výhybkář číhající v předklonu u výhybky (nebyly tehdy helmy a hlava je hezky blízko jedoucího stroje) přestaví hbitě výhybku a kaloun projede směrem B. Když to nestihne, jezdí se po zemi a je divení ....
registrovaný uživatel PES38 
08.02.2008 (22:16)  
Co takhle počkat, až brejlovci dojde nafta? Pokud neměl zrovna plnou...
registrovaný uživatel Jona 
08.02.2008 (19:23)  
Tak jsem dorazil domů a dohledal podklady a ten černý týden nebyly jen tři nehody, ale dokonce 5: 21.4.1998 - vykolejení cistern v Modřichích u Brna; 22.4.1998 - jízda rychlíku proti nákladnímu vlaku u Mimoně; 25.4.1998 - Samovolný pohyb vagónů na trati Nezamyslice-Morkovice; 28.4.1998 - čelní srážka MOs14852 a Sv nsl. 14857 u obce Střítež.
"...Třicetikilometrovou rychlostí dojel vlak do 38 km vzdálené Skalice nad Svitavou, kde byl v cca 5:30 odkloněn na slepou kolej a vykolejen. Celá jízda byla kontrolována a tím, že měl vlak tzv. "zelenou", nemohlo dojít ke srážce s jinou soupravou a ani nebyly ohroženy železniční přejezdy. POdle tiskového mluvčího GŘ nese vinu strojvedoucí, který stroj opustil a nechal spuštěné motory a zařazenou tzv. "automatiku", která vlak rozjela na zmíněných 30 km/h. Nešlo o systémovou chybu, ale o selhání lidského faktrou." (Železničář 17/98)
"...Navzdory některým prohlášením, že by bývalo stačilo postavit vlaku na "stůj", nebyla podle Alexandra Mráze z GI ČD jiná možnost, než vlak zastavit násilným způsobem. ´Nebylo jiné řešení, než ve Skalici nad Svitavou postavit výhybky na odstavnou kolej a vlak vykolejit,´ uvedl Mráz. Vlak tak železničáři zastavili až po 38 km a téměř hodině jízdy." (obzor 18/98)
"...Dne 24.4.1998 ve 4:14 ujela ze žst. Brno hl. n. na širou trať bez obsazení strojvedoucím souprava složená z hnacího vozidla a 6 osobních vozů, ujela vzdálenost 38 km a dojela do žst. Skalice nad Svitavou, kde narazila do kusé koleje č. 4a, kam byla její cesta postavena. Vykolejilo hnací vozidlo řady 754. Příčina a odpovědnost za vznik nehodové události se zjišťuje." (Železničář 18/98)
Tolik několik citací z archivních novin ;-)
08.02.2008 (16:52)  
Ujetí brejlovce v Brně se odehrálo, jak je níže popsáno, strojvedoucí jel na ARR z odstavného nádraží cestou posunu, čili rychlostí 30, souprava stála u peronu, lokomotiva byla zajištěna zabrzděním přímočinnou brzdou ovládanou brzdičem DAKO BP.
Při jízdě cestou posunu nemusí míst strojvedoucí zapnut VZ.
Cestující nastoupila do ještě zhaslé soupravy a když se souprava rozjela, prý měla "strach" strhnout záchrannou brzdu.
Podle zdrojů z DKV Brno k rozjetí došlo proto, že bzdič se vlivem vibrací způsobených činností spalovacího motoru samovolně odbrzdil > únava jedné pružiny (příklad šetření na údržbě), takže ovládací rukojeť měla relativně volný chod, proto vlivem vybrací povolila. Z hlediska strojvedoucího byla chyba v ponechání ovladače ARR v poloze posun při nastavení rychlosti.

Já jsem přesvědčen, že zastavit jedoucí soupravu bylo možné i bez násilného vykolejení, způsobem poněkud zvláštním - doslovným namazáním kolejí tak, aby se lokomotiva dostala do skluzu, takže buď by zaúčinkovaly skluzové ochrany nebo by se lokomotiva vlivem skluzu v podstatě zastavila.

stoupa : naskakovat "na" nebo seskakovat "z" jedoucích vozidel mohou pouze zaměstnanci ve funkci posunovač, rychlost vozidel nesmí překročit rychlost chůze = 4-5 km/h, dále nesmí být nepříznivé povětrnostní podmínky (zejména déšť, sněžení, mlha, námraza).
08.02.2008 (23:19)  


Matně si vzpomínám, že to bývalo (až) 30 km/h. A mezi nárazníky se lezlo a anžto jsem v zácviku na signalistu v place zvládnul i posun trhnutím u výhybky, tak nějak o další adrenalin nestojím. Ovšem souhlasím, že ve všech oborech, nejen u dráhy, si má uchazeč "to co jde" osahat na place, poznat jak se kola točí.
08.02.2008 (16:33)  
Já si myslím že ta slečna vedla toho Brejlovce přes Bluetooth. Jenom novináři to zamlčeli.
registrovaný uživatel Pavel Vlček  mail  
08.02.2008 (15:37)  
K zajímavé události, která se naštěstí obešla bez následků na zdraví a životech, došlo předposlední dubnový víkend roku 1998 v Brně. Osobní vlak se vydal na 38 kilometrovou cestu z Brna hl.n. do Skalice n.Svitavou, kde byl násilně vykolejen. Strojvedoucí si po příjezdu z odstavného nádraží odskočil na kávu a lokomotiva 754.074 se díky souhře několika náhod a (pravděpodobně) nedbalé obsluze při odstavování rozjela a při dodržování nastavené rychlosti 40 km/h vydala směrem na Českou Třebovou. Jediná cestující, která ve vlaku spala, si údajně ničeho zvláštního nevšimla, až na závěrečné navedení soupravy na výkolejku ve Skalici n.Svitavou.
08.02.2008 (9:42)  
AD Brno šlo o ř754 (jiný brejlovec nemá ARR) a problém byl že v ARR byla navolena rychlost 30Km/hod a zárověn VZ v poloze posun tak že brejlovec jel pořád 30Km/hod bez ohledu na návěsti a klesání a kopce.Zastavení bylo až ve Skalici nad Svitavou přes výkolejku(dál to nešlo dělal se koridor a dál byla jedna kolej). V soupravě byla jedna cestující,která tam spíše být neměla,ale to stejně jako proč se brejlovec vydal na trať nebylo oficiálně zdůvodněno.
P.S.ARR Automatická regulace rychlosti,VZ vlakový zabezpečovač.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko