Odorheiu Secuiesc - V železniční stanici Odorheiu Secuiesc v rumunských Transylvánských Alpách došlo 6.2.2008 ke kuriózní nehodě. Padesátipětiletý strojvedoucí Ioan Colceriu nezajistil dostatečně lokomotivu a odešel k dopravní kanceláři pro zapomenuté dokumenty. Stroj se poté rozjel samospádem a strojvůdce, který to zahlédl, se neprodleně pustil do pronásledování stroje taxíkem, na který si mávl před nádražní budovou. Po šesti kilometrech se mu skutečně podařilo poměrně pomalu jedoucí stroj dohnat. Pokusil se naskočit, při tom však uklouzl, spadl pod kola a zahynul. Lokomotivu se podařilo zastavit až po dalších 26 kilometrech jízdy.
zdroj: ČT1, Teletext, strana 163, 7.2.2008
To co ne příliš rukolapně píšete je spíše posun odrazem. Ale ani tam mašina do vagonu nenajíždí, nýbrž je roztlačí před sebou.
"...Třicetikilometrovou rychlostí dojel vlak do 38 km vzdálené Skalice nad Svitavou, kde byl v cca 5:30 odkloněn na slepou kolej a vykolejen. Celá jízda byla kontrolována a tím, že měl vlak tzv. "zelenou", nemohlo dojít ke srážce s jinou soupravou a ani nebyly ohroženy železniční přejezdy. POdle tiskového mluvčího GŘ nese vinu strojvedoucí, který stroj opustil a nechal spuštěné motory a zařazenou tzv. "automatiku", která vlak rozjela na zmíněných 30 km/h. Nešlo o systémovou chybu, ale o selhání lidského faktrou." (Železničář 17/98)
"...Navzdory některým prohlášením, že by bývalo stačilo postavit vlaku na "stůj", nebyla podle Alexandra Mráze z GI ČD jiná možnost, než vlak zastavit násilným způsobem. ´Nebylo jiné řešení, než ve Skalici nad Svitavou postavit výhybky na odstavnou kolej a vlak vykolejit,´ uvedl Mráz. Vlak tak železničáři zastavili až po 38 km a téměř hodině jízdy." (obzor 18/98)
"...Dne 24.4.1998 ve 4:14 ujela ze žst. Brno hl. n. na širou trať bez obsazení strojvedoucím souprava složená z hnacího vozidla a 6 osobních vozů, ujela vzdálenost 38 km a dojela do žst. Skalice nad Svitavou, kde narazila do kusé koleje č. 4a, kam byla její cesta postavena. Vykolejilo hnací vozidlo řady 754. Příčina a odpovědnost za vznik nehodové události se zjišťuje." (Železničář 18/98)
Tolik několik citací z archivních novin ;-)
Při jízdě cestou posunu nemusí míst strojvedoucí zapnut VZ.
Cestující nastoupila do ještě zhaslé soupravy a když se souprava rozjela, prý měla "strach" strhnout záchrannou brzdu.
Podle zdrojů z DKV Brno k rozjetí došlo proto, že bzdič se vlivem vibrací způsobených činností spalovacího motoru samovolně odbrzdil > únava jedné pružiny (příklad šetření na údržbě), takže ovládací rukojeť měla relativně volný chod, proto vlivem vybrací povolila. Z hlediska strojvedoucího byla chyba v ponechání ovladače ARR v poloze posun při nastavení rychlosti.
Já jsem přesvědčen, že zastavit jedoucí soupravu bylo možné i bez násilného vykolejení, způsobem poněkud zvláštním - doslovným namazáním kolejí tak, aby se lokomotiva dostala do skluzu, takže buď by zaúčinkovaly skluzové ochrany nebo by se lokomotiva vlivem skluzu v podstatě zastavila.
stoupa : naskakovat "na" nebo seskakovat "z" jedoucích vozidel mohou pouze zaměstnanci ve funkci posunovač, rychlost vozidel nesmí překročit rychlost chůze = 4-5 km/h, dále nesmí být nepříznivé povětrnostní podmínky (zejména déšť, sněžení, mlha, námraza).
P.S.ARR Automatická regulace rychlosti,VZ vlakový zabezpečovač.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.