..: Potvrzeno, ČD dnes přebírá finančník Žaluda :..

Ilustrační obrázekPraha - Novým ředitelem Českých drah se opravdu stane dvaačtyřicetiletý Petr Žaluda. Příchod dosavadního ředitele pojišťovny Axa posvětila dozorčí rada v posledních lednových dnech. Žaluda se od prvního únorového dne ujímá postu předsedy představenstva i generálního ředitele. O jeho příchodu se mluvilo již od listopadu, punc definitivnosti dostal ale až nyní.

Žaluda ve funkci nahradí dosavadního ředitele Josefa Bazalu, který převzal dceřinou společnost ČD Cargo. Setrvat v obou funkcích by sice mohl, přání ministerstva dopravy ale bylo opačné. Státem vlastněný kolos se tak dočká během patnácti let své existence již sedmého ředitele.

Zajímavá je i skutečnost, že Žaluda zdánlivě nemá s železnicí nic společného. V roce 1988 sice vystudoval Vysoké učení technické v Brně, a krátce působil v brněnském Zetoru. Záhy po pádu komunistického režimu ale zamířil do Holandska, v němž přičichl k finančnictví a od té doby v něm působí. Od roku 2001 vedl pět let českou pobočku Credit Suisse Life & Pensions, po fúzi s Axou vedl další rok i ji. Podle jeho výroků lze ale usuzovat, že mu dopravní problematika není cizí. Po Praze se údajně pohybuje převážně pěšky či MHD.


Honza Beránek / JTB | 1.2.2008 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
02.02.2008 (8:51)  
Ad komise expertů: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008011601
Tu přednost chodců před tram nenavrhoval nikdo z DP.
02.02.2008 (8:33)  
Ad Luxian:a jsme u toho-oni odborníci mimo ČD pravděpodobně zplodí podobnou ptákovinu,jako zplodili odborníci mimo dopravní podniky když navrhli absolutní přednost chodců před tramvajemi.Jako člen komise,která to navrhovala,byl i nechvalně známý poslanec Melčák-odborník na tramvaje na slovo vzatý.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.02.2008 (0:30)  
Tak pokud je to opravdu kvalitní manažer, dá se předpokládat, že si snad na věci, kterým nerozumí zvolí za poradce odborníky mimo ČD.
registrovaný uživatel happy 
01.02.2008 (23:25)  
Tady je jen jedno rozlišovací hledisko:Schopný manažer nebo neschopný manažer.Modrá guma může být schopná,ale i totálně neschopná.A pokud má nějaké vize a plány,kterých chce dosáhnout,potom věřím,že bude dobrým manažerem.A pokud bude pro věc "zapálen" tak rychle přijde na to,jak pořádně "vykydat".
01.02.2008 (23:06)  
waszyn & spol. :
vrcholový manažer nepolíbený modrogumním myšlením a několik vrcholových podmanažerů nepolíbených týmž, bylo postaveno do čela ČD jíž téměř před 15 lety, přesně ke dni 01.01.1993... (čili vaše přání již bylo splněno) a jak to skončilo. Nápravu nemodrogumních manažerských malérů pak museli dělat ti modrogumní manažeři
Dalším modrogumním myšlením nepolíbeným byl ing. Mládek, který sice vystudoval žilinskou "Sorbonu" (pokud se nemýlím, tak dělal stavební obor a jako postgraduál dělal kolejová vozidla - čili nikoli standardní obor "provoz a ekonomika dopravy"), ale u Č(S)D nepracoval a k ČD přišel z funkce generálního ředitele DP a prvotně působil jako ředitel odboru osobní přepravy. Z této funkce pak povýšil na generálního ředitele ČD.

Tomáš R. : máte pravdu, jenže když o tom nemáte ani ponětí, tak vás provozem ostřílení referenti (zdánlivě bezvýznamné šedivé myšky) naprosto dokonale oblbnou a přesvědčí o tom, že to co dělají je správné. Například že omezování údržby kolejových vozidel je ta nejsprávnější cesta k tomu, jak dosáhnout zisku. Každý provozář zejména v DKV ví, že to je naprostý nesmysl.
Vzpomeňte si na pochybné úvěry (nikdy nesplacené) mnoha bank, které podpisovali vrcholoví manažeři (generální ředitelé) bank na základě bezvadných podkladů vypracovaných úvěrovými referenty (těmi bezvýznamými šedivými myškami) bank, jimiž přesvědčili nejvyšší vedení o tom, že takový úvěr je zcela bez rizik.

Takže ČD za rok 2007 sice vykázaly 50 milionů zisku (před zdaněním), ale vnitřní zadlužební na zanedbané údržbě kolejových vozidel, které se v účetních knihách neobjevuje vzrostlo.
Já jsem přesvědčen, že jen výměna netěsných oken u osobních vozů by spolykala více než těch ziskových 50 milionů, o přečalounění koženky textilem nebo náhrada nepohodlných sedaček ani nemluvě.
Zanedbanost osobních vozů je odhadována na sumu kolem 100 miliard, k tomu minimálně 50 miliard na lokomotivy ... Já to odhaduji na dvojnásobek.
registrovaný uživatel ICN 
01.02.2008 (22:49)  
Nechápu, proč by měl generál znát šířku zákopů... Jeho úkolem je snad znát důvod jejich kopání či nekopání.
01.02.2008 (22:18)  
vsadím se ža ani neví jaký je rozchod kolejí nebo jaké jsou u nas napětové soustavy a takoví člověk chce šefovat jsem zvědav jak to zase dopadne.
registrovaný uživatel Tom  mail  
01.02.2008 (21:12)  
Vousáč: Kdyby aspoň někdo tady s těch co mají všechny železničáře za gumy a chtěl by jenom konkurenci a rozprodávání každého detailu někdy zažil řízení provozu a nebo když je něco třeba zařídit...Je to pěkně složité, když nic není vaše a každá blbost patří někomu jinému.Pak penízky hezky protékají...a nedej bože když chcete něco vyřídit. Ono teprve ten chaos na železnici začne...
registrovaný uživatel Tom  mail  
01.02.2008 (21:07)  
Doufám,že když už je ted ten Žaluda generální,tak že od pondělí začne pracovat...Už dva týdny jim tam leží na stole papíry na podepsání a zatím nikdo nebyl schopen se toho ujmout..
A jinač taky doufám,že to nedopadne jak u autobusového dopravce tady u nás..Přišel tam taky jako generální nějaký bývalý ředitel pojišťovny,rozprodal to, rozkradl a teď splácí dluhy...
01.02.2008 (21:07)  
Ad Web:odborníci na železnici s dlouholetou praxí nejsou modrogumní cochcáři,ale pilíř fungování Českých drah.Správně by se za takové hodnocení měli urazit.A o DPP není třeba psát,stačí zadat do vyhledávače dp arena nebo ospea.Tam je vidět,jak pohrdání odborníky dopadá-viz nesmyslný nápad o absolutní přednosti chodců.Tam už totiž jde o životy,nikoli o legraci.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko