Praha - Novým ředitelem Českých drah se opravdu stane dvaačtyřicetiletý Petr Žaluda. Příchod dosavadního ředitele pojišťovny Axa posvětila dozorčí rada v posledních lednových dnech. Žaluda se od prvního únorového dne ujímá postu předsedy představenstva i generálního ředitele. O jeho příchodu se mluvilo již od listopadu, punc definitivnosti dostal ale až nyní.
Žaluda ve funkci nahradí dosavadního ředitele Josefa Bazalu, který převzal dceřinou společnost ČD Cargo. Setrvat v obou funkcích by sice mohl, přání ministerstva dopravy ale bylo opačné. Státem vlastněný kolos se tak dočká během patnácti let své existence již sedmého ředitele.
Zajímavá je i skutečnost, že Žaluda zdánlivě nemá s železnicí nic společného. V roce 1988 sice vystudoval Vysoké učení technické v Brně, a krátce působil v brněnském Zetoru. Záhy po pádu komunistického režimu ale zamířil do Holandska, v němž přičichl k finančnictví a od té doby v něm působí. Od roku 2001 vedl pět let českou pobočku Credit Suisse Life & Pensions, po fúzi s Axou vedl další rok i ji. Podle jeho výroků lze ale usuzovat, že mu dopravní problematika není cizí. Po Praze se údajně pohybuje převážně pěšky či MHD.
Tu přednost chodců před tram nenavrhoval nikdo z DP.
vrcholový manažer nepolíbený modrogumním myšlením a několik vrcholových podmanažerů nepolíbených týmž, bylo postaveno do čela ČD jíž téměř před 15 lety, přesně ke dni 01.01.1993... (čili vaše přání již bylo splněno) a jak to skončilo. Nápravu nemodrogumních manažerských malérů pak museli dělat ti modrogumní manažeři
Dalším modrogumním myšlením nepolíbeným byl ing. Mládek, který sice vystudoval žilinskou "Sorbonu" (pokud se nemýlím, tak dělal stavební obor a jako postgraduál dělal kolejová vozidla - čili nikoli standardní obor "provoz a ekonomika dopravy"), ale u Č(S)D nepracoval a k ČD přišel z funkce generálního ředitele DP a prvotně působil jako ředitel odboru osobní přepravy. Z této funkce pak povýšil na generálního ředitele ČD.
Tomáš R. : máte pravdu, jenže když o tom nemáte ani ponětí, tak vás provozem ostřílení referenti (zdánlivě bezvýznamné šedivé myšky) naprosto dokonale oblbnou a přesvědčí o tom, že to co dělají je správné. Například že omezování údržby kolejových vozidel je ta nejsprávnější cesta k tomu, jak dosáhnout zisku. Každý provozář zejména v DKV ví, že to je naprostý nesmysl.
Vzpomeňte si na pochybné úvěry (nikdy nesplacené) mnoha bank, které podpisovali vrcholoví manažeři (generální ředitelé) bank na základě bezvadných podkladů vypracovaných úvěrovými referenty (těmi bezvýznamými šedivými myškami) bank, jimiž přesvědčili nejvyšší vedení o tom, že takový úvěr je zcela bez rizik.
Takže ČD za rok 2007 sice vykázaly 50 milionů zisku (před zdaněním), ale vnitřní zadlužební na zanedbané údržbě kolejových vozidel, které se v účetních knihách neobjevuje vzrostlo.
Já jsem přesvědčen, že jen výměna netěsných oken u osobních vozů by spolykala více než těch ziskových 50 milionů, o přečalounění koženky textilem nebo náhrada nepohodlných sedaček ani nemluvě.
Zanedbanost osobních vozů je odhadována na sumu kolem 100 miliard, k tomu minimálně 50 miliard na lokomotivy ... Já to odhaduji na dvojnásobek.
A jinač taky doufám,že to nedopadne jak u autobusového dopravce tady u nás..Přišel tam taky jako generální nějaký bývalý ředitel pojišťovny,rozprodal to, rozkradl a teď splácí dluhy...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.