..: Rok 2008 - zprovoznění Nového spojení v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - Rok 2008 bude pro železniční dopravu na území hlavního města zlomový. V tomto roce budou uvedeny do provozu tunely Nového spojení pod Vítkovem v Praze. Tato stavba nejen ulehčí dopravě „eskovým“ linkám, ale také železniční dopravě v celostátním měřítku. Dvacet sedm kilometrů dlouhé Nové spojení se stane spojnicí pěti důležitých pražských nádraží a dvou celorepublikových koridorů. Tunely pod vrchem Vítkov na Praze 3 výrazně přispějí ke zrychlení dopravy, jelikož budou vlaky do těchto nových tunelů převedeny ze současné nevyhovující jednokolejné tratě. Krom toho umožní i další rozvoj městské a příměstské železniční dopravy, pro který nyní scházejí v centru města dopravní kapacity.

Ilustrační obrázekV současné době probíhá na hlavním nádraží celková, komplexní rekonstrukce, která má skončit napojením právě na tuto stavbu. První vlaky tunely projedou již ke konci roku 2008. Stavba tak bude dokončena a uvedena do provozu o dva roky dříve, než bylo plánováno. „Provoz bude zahájen na konci roku 2008,“ potvrdil pro Metropolitní expres mluvčí společnosti Skanska Ondřej Šuch. S Novým spojením také dojde k urychlení dopravy mezi hlavním a Masarykovým nádražím na jedné a Libní, Vysočany a Holešovicemi na straně druhé. Přímým spojením tak odpadnou i úvratě osobních vlaků jedoucí z Vysočan na Masarykovo nádraží, kdy v současné době vlaky zajíždějí do Libně.

Po dokončení se plánuje vést všechny vlaky dálkové osobní dopravy přímo na hlavní nádraží, kde bude umožněn přestup na další vlaky, směřující do celé republiky. Tímto také odpadne složitý přestup, kdy vlaky končily svou jízdu v Holešovicích a cestující tak využívali k dopravě na hlavní nádraží metro.

Exkluzivně pro ŽelPage poskytl Jan Mitlöhner, projektový specialista ze Skanska DS, informace o aktuálním průběhu stavby:

Západní část stavby

"Na západní části stavby je dokončována nosná konstrukce čtyřkolejné železniční estakády přes Masarykovo nádraží a její opěry. V únoru během víkendových uzavírek Husitské ulice bude demontována podpůrná skruž prvních dvou polí."

"V prosinci byla zahájena nepřetržitá výluka části severního zhlaví hlavního nádraží, během níž bude zrekonstruován železniční svršek a spodek, odvodnění a dojde k napojení hlavního nádraží na estakádu a tím i na celé Nové spojení. V současné době se pracuje na železničním spodku. Během této výluky probíhá také rekonstrukce staničních kolejí a nástupišť, které jsou součástí nově zahájené stavby „Modernizace západní části Praha hl.n., 2.část“."

Tunely

"Tunely jsou stavebně zcela dokončeny, před dokončením je zásyp východních portálů. Se začátkem roku byly zahájeny práce na následných technologických objektech v tunelech, probíhá pokládka kabelů a přípravné práce na trakčním vedení. Během února bude zahájeno sypání štěrkového lože pro železniční svršek."

Východní část stavby

"Na východní části stavby probíhá výstavba poslední fáze nosné konstrukce dvoukolejné železniční estakády Sluncová. Dále probíhají intenzivní práce na tělese a železničním spodku nových železničních tratí, velmi rychle rostou protihlukové stěny těchto nových tratí."

"Koncem února začne nepřetržitá výluka 202. koleje mezi Libní a Masarykovým nádražím, při níž proběhne rekonstrukce železničního spodku a svršku, několika mostů a propustků. Výluka potrvá do začátku května."

"Na podzim budou všechny tratě Nového spojení postupně uvedeny do provozu, bude snesena stávající trať z hlavního nádraží přes výhybnu Vítkov do Libně a Vysočan a budou zahájeny dokončovací práce na celém území stavby."

Více informací o Novém spojení na serveru ŽelPage

Zdroje: Metropolitní Expres, Nové spojení

Ilustrační foto jednotky 471 u Nového spojení: topič


Vítek_V | 1.2.2008 (12:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.02.2008 (13:28)  
Jelikož se v Praze stejně přepřahá tak bych úvrať na hl.n. neviděl jako špatné řešení (350 odjede na ONJ a na severním zhlaví už by čekala 371), ovšem až budou v provozu 380 a nebude se přepřahat, tak nevim jestli to bude šťastné řešení to už bych byl radši pro ty Malešice aby jel vlak přímo jinak by ta 380 kvůli objíždění na hl.n. ztratila význam.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
01.02.2008 (13:20)  
Ví už někdo, jaká bude v GVD 2008/09 jízdní doba mezi hl.n. a Libní?

K zajíždění průjezdných EC mám výhrady, protože to i tak průjezd Prahou zdrží o 10 min kvůli přepřahu. Vozit EC sever - Holešovice - hl.n. - Vršovice - Malešice - Běchovice - východ je nesmysl.

Nicméně jsem zjistil, že pro lidi bydlící v okolí Smíchova a dále na jihozápad je lepší z EC vystoupit na Holešovicích než na hl.n. a jet metrem C na Florenc a dále B směr jihozápad. Je to v průměru o 10 min rychlejší, zvláště ve večerních hodinách, než z hl.n. Když totiž přijede C na Florenc od hl.n., tak B směr Zličín zrovna ujede. Při přestupu z C od Holešovic po seběhnutí na B, vlak směr Zličín akorát přijíždí.
registrovaný uživatel milos  mail  
01.02.2008 (13:19)  
radekedar: ze by jako na viden valili pres malesice?
registrovaný uživatel Kakov 
01.02.2008 (13:14)  
No při úvrati na hl.n. (rozhodně lepší řešení než jízda přes Vršovice) by se musel promyslet nárůst doby průjezdu pražským uzlem, ale "zastávka" (toto označení použito úmyslně, protože je nepovažuju za plnohodnotné nádraží) Holešovice určitě nezanikne ani na EC, káždopádně, protože projíždím přes Prahu často se už na provoz nového spojení těším,
PS: nevíte někdo zda po skončení rekonstrukce ČD plánují přesměrovat Brněnské expresy na hl.n.?
01.02.2008 (13:05)  
Úvrať by nebyla špatná. Cizinci, ale i češi by se dostali hned do centra, nárůst jízdní doby minimální, úspora času při přepřahu. Asi by pak zaniklo zastavení na periferii Holešovice.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
01.02.2008 (13:00)  
Kubíček: Nevím, jestli budou zajíždět na hl.n., ale rozhodně není potřeba úvrať ;)
01.02.2008 (12:39)  
"Po dokončení se plánuje vést všechny vlaky dálkové osobní dopravy přímo na hlavní nádraží". Možná předčasný dotaz, ale to budou třeba EC Berlin-Wien jezdit úvratí přes Praha hl. n.?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko