..: Rok 2008 - zprovoznění Nového spojení v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - Rok 2008 bude pro železniční dopravu na území hlavního města zlomový. V tomto roce budou uvedeny do provozu tunely Nového spojení pod Vítkovem v Praze. Tato stavba nejen ulehčí dopravě „eskovým“ linkám, ale také železniční dopravě v celostátním měřítku. Dvacet sedm kilometrů dlouhé Nové spojení se stane spojnicí pěti důležitých pražských nádraží a dvou celorepublikových koridorů. Tunely pod vrchem Vítkov na Praze 3 výrazně přispějí ke zrychlení dopravy, jelikož budou vlaky do těchto nových tunelů převedeny ze současné nevyhovující jednokolejné tratě. Krom toho umožní i další rozvoj městské a příměstské železniční dopravy, pro který nyní scházejí v centru města dopravní kapacity.

Ilustrační obrázekV současné době probíhá na hlavním nádraží celková, komplexní rekonstrukce, která má skončit napojením právě na tuto stavbu. První vlaky tunely projedou již ke konci roku 2008. Stavba tak bude dokončena a uvedena do provozu o dva roky dříve, než bylo plánováno. „Provoz bude zahájen na konci roku 2008,“ potvrdil pro Metropolitní expres mluvčí společnosti Skanska Ondřej Šuch. S Novým spojením také dojde k urychlení dopravy mezi hlavním a Masarykovým nádražím na jedné a Libní, Vysočany a Holešovicemi na straně druhé. Přímým spojením tak odpadnou i úvratě osobních vlaků jedoucí z Vysočan na Masarykovo nádraží, kdy v současné době vlaky zajíždějí do Libně.

Po dokončení se plánuje vést všechny vlaky dálkové osobní dopravy přímo na hlavní nádraží, kde bude umožněn přestup na další vlaky, směřující do celé republiky. Tímto také odpadne složitý přestup, kdy vlaky končily svou jízdu v Holešovicích a cestující tak využívali k dopravě na hlavní nádraží metro.

Exkluzivně pro ŽelPage poskytl Jan Mitlöhner, projektový specialista ze Skanska DS, informace o aktuálním průběhu stavby:

Západní část stavby

"Na západní části stavby je dokončována nosná konstrukce čtyřkolejné železniční estakády přes Masarykovo nádraží a její opěry. V únoru během víkendových uzavírek Husitské ulice bude demontována podpůrná skruž prvních dvou polí."

"V prosinci byla zahájena nepřetržitá výluka části severního zhlaví hlavního nádraží, během níž bude zrekonstruován železniční svršek a spodek, odvodnění a dojde k napojení hlavního nádraží na estakádu a tím i na celé Nové spojení. V současné době se pracuje na železničním spodku. Během této výluky probíhá také rekonstrukce staničních kolejí a nástupišť, které jsou součástí nově zahájené stavby „Modernizace západní části Praha hl.n., 2.část“."

Tunely

"Tunely jsou stavebně zcela dokončeny, před dokončením je zásyp východních portálů. Se začátkem roku byly zahájeny práce na následných technologických objektech v tunelech, probíhá pokládka kabelů a přípravné práce na trakčním vedení. Během února bude zahájeno sypání štěrkového lože pro železniční svršek."

Východní část stavby

"Na východní části stavby probíhá výstavba poslední fáze nosné konstrukce dvoukolejné železniční estakády Sluncová. Dále probíhají intenzivní práce na tělese a železničním spodku nových železničních tratí, velmi rychle rostou protihlukové stěny těchto nových tratí."

"Koncem února začne nepřetržitá výluka 202. koleje mezi Libní a Masarykovým nádražím, při níž proběhne rekonstrukce železničního spodku a svršku, několika mostů a propustků. Výluka potrvá do začátku května."

"Na podzim budou všechny tratě Nového spojení postupně uvedeny do provozu, bude snesena stávající trať z hlavního nádraží přes výhybnu Vítkov do Libně a Vysočan a budou zahájeny dokončovací práce na celém území stavby."

Více informací o Novém spojení na serveru ŽelPage

Zdroje: Metropolitní Expres, Nové spojení

Ilustrační foto jednotky 471 u Nového spojení: topič


Vítek_V | 1.2.2008 (12:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.02.2008 (15:51)  
Sice je to trochu na okraji ŽUP, ale pro ty, co nesledují, připomenu, že letos také skončí stavba Optimalizace trati Strančice - Praha-Hostivař, během března bude zprovozněn autoblok, do června se bude ještě dokončovat (seřizovat) trolej. V roce 2010 pak proběhne modernizace stanice Praha-Hostivař.
---
Co se týká úvratí na hlavním nádraží, tak si myslím, že EC vlaky jedoucí do Německa by Holešovice projížděly, zatímco EC vlaky z Německa by v Holešovicích stavěly pro výstup. A podobně by tak činily i další dálkové či expresní vlaky.
---
Václav: ano, budou velké odklony po 231, počítá se až se čtyřmi vlaky (nejen IC/EC) za hodinu (jedoucími ve svazku, čili těsně za sebou). Důvodem bude také přestavba stanice Kolín.
01.02.2008 (15:22)  
Václav: s tím se počítá po zvýšení propustnosti Vysočany-Lysá a před zahájením stavby Běchovice(mimo)-Úvaly
01.02.2008 (15:11)  
A ještě, údajně se proslýchá, že by se některé IC/EC odklonily zcela z tratě 011 na trať 231 přes Nymburk. Co je na tom pravdy?
01.02.2008 (15:09)  
Doufám, že Pendolina budou končit na Hlavním nádraží, a ne v Holešovicích.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
01.02.2008 (15:07)  
Viděl bych to, že od nového GVD budou jezdit z hlaváku tunely na východ přes Libeň pouze Pendolina a EC, zbytek se tam nevejde kvůli modernizaci Libeň - Běchovice. Ostatní tedy spodem přes Malešice. Pokud dojde opět ke zkrácení jízdní doby Pendolin na lince do Ostravy, bude to spíše díky dokončeným stavbám mezi Zábřehem a Červenkou. Z hl.n. do Libně se asi bude jezdit plnou traťovou 80, 100, takže to bude opravdu v blesku, ale pak 50 až do Běchovic a 50 přes Kolín, takže opravdu významné zkrácené JD mezi Prahou a Pardubicemi lze opravdu očekávat až okolo roku 2012. Pak si myslím, že bude reálné, aby EC "lítaly" Praha hl.n. - Pardubice hl.n. za 45 minut.
01.02.2008 (14:26)  
Tak EC Víděn-Hamburk na hlavák je kravina dojde prodloužení jízdní doby min o 10 minut a to už je hodně znát.Od toho dobře slouží průjezdné nádraží Holešovice,hlavně ne na hlavák.
Ja bych tema EC nestavěl ani v Bad šadou,Děčině,Kolině,ve Vepřový,Břeclav a Kůty a Hohenou už vubec,pišu o vindoboně,hungárce atd.
Vážení přátelé mě to je jedno,já totiž stávkuju a vlakem ČD už sem nejel 62 dnů 12 hodin 30 minut a 5 vteřin.
registrovaný uživatel Kank  mail  
01.02.2008 (14:21)  
Řekl bych, že severní tunel NS (Hlavas - Libeň) od nového GVD bude bez nějakého většího provozu. Je tu totiž jiné úzké hrdlo a tím je mezistaniční úsek Libeň - Běchovice (modernizace), takže se bude odklánět dále přes Malešice. No a pak přijde na řadu modernizace Běchovice - Úvaly a to se bude jezdit přes Lysou...
Takže plná funkce NS a rozšíření linek Eska až po dokončení stavebních prací v Praze a okolí. Co se týče rozšíření linek Eska, obávám se, že stejně nebude co nasazovat.
01.02.2008 (13:55)  
Rail-2005 - proč prodloužení o 10 min? Libní se prolítne minimálně 100, nové spojení 80. Takže počítám JD Libeň-hl.n. tak 5 min. odpojení a připojení HV lze dělat téměř zároveň - cca 5 min, jízda do Holešovic cca 9 min s průjezdem. Celkem cca 19 min
V současné době je JD Libeň-Holešovice 6 min + 11 minut pobytu - tj. 17. minut.

Proč zastavovat taky v Holešovicích, nemůžeme se inspirovat zahraničím? Např. proč IC příp. ES ve Florencii projíždějí Campo di Marte, jež se Holešovicím dost podobá?
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
01.02.2008 (13:54)  
Samozřejmě, že mnou navrhované řešení není zrovna ideální, ale moc dobře znám ČD... :)
01.02.2008 (13:35)  
radekedar: Já vím, ale nepředpokládám (ostatně jako další diskutující), že by se po nákladném vybudování NS jezdilo přes Malešice.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko