..: Rok 2008 - zprovoznění Nového spojení v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - Rok 2008 bude pro železniční dopravu na území hlavního města zlomový. V tomto roce budou uvedeny do provozu tunely Nového spojení pod Vítkovem v Praze. Tato stavba nejen ulehčí dopravě „eskovým“ linkám, ale také železniční dopravě v celostátním měřítku. Dvacet sedm kilometrů dlouhé Nové spojení se stane spojnicí pěti důležitých pražských nádraží a dvou celorepublikových koridorů. Tunely pod vrchem Vítkov na Praze 3 výrazně přispějí ke zrychlení dopravy, jelikož budou vlaky do těchto nových tunelů převedeny ze současné nevyhovující jednokolejné tratě. Krom toho umožní i další rozvoj městské a příměstské železniční dopravy, pro který nyní scházejí v centru města dopravní kapacity.

Ilustrační obrázekV současné době probíhá na hlavním nádraží celková, komplexní rekonstrukce, která má skončit napojením právě na tuto stavbu. První vlaky tunely projedou již ke konci roku 2008. Stavba tak bude dokončena a uvedena do provozu o dva roky dříve, než bylo plánováno. „Provoz bude zahájen na konci roku 2008,“ potvrdil pro Metropolitní expres mluvčí společnosti Skanska Ondřej Šuch. S Novým spojením také dojde k urychlení dopravy mezi hlavním a Masarykovým nádražím na jedné a Libní, Vysočany a Holešovicemi na straně druhé. Přímým spojením tak odpadnou i úvratě osobních vlaků jedoucí z Vysočan na Masarykovo nádraží, kdy v současné době vlaky zajíždějí do Libně.

Po dokončení se plánuje vést všechny vlaky dálkové osobní dopravy přímo na hlavní nádraží, kde bude umožněn přestup na další vlaky, směřující do celé republiky. Tímto také odpadne složitý přestup, kdy vlaky končily svou jízdu v Holešovicích a cestující tak využívali k dopravě na hlavní nádraží metro.

Exkluzivně pro ŽelPage poskytl Jan Mitlöhner, projektový specialista ze Skanska DS, informace o aktuálním průběhu stavby:

Západní část stavby

"Na západní části stavby je dokončována nosná konstrukce čtyřkolejné železniční estakády přes Masarykovo nádraží a její opěry. V únoru během víkendových uzavírek Husitské ulice bude demontována podpůrná skruž prvních dvou polí."

"V prosinci byla zahájena nepřetržitá výluka části severního zhlaví hlavního nádraží, během níž bude zrekonstruován železniční svršek a spodek, odvodnění a dojde k napojení hlavního nádraží na estakádu a tím i na celé Nové spojení. V současné době se pracuje na železničním spodku. Během této výluky probíhá také rekonstrukce staničních kolejí a nástupišť, které jsou součástí nově zahájené stavby „Modernizace západní části Praha hl.n., 2.část“."

Tunely

"Tunely jsou stavebně zcela dokončeny, před dokončením je zásyp východních portálů. Se začátkem roku byly zahájeny práce na následných technologických objektech v tunelech, probíhá pokládka kabelů a přípravné práce na trakčním vedení. Během února bude zahájeno sypání štěrkového lože pro železniční svršek."

Východní část stavby

"Na východní části stavby probíhá výstavba poslední fáze nosné konstrukce dvoukolejné železniční estakády Sluncová. Dále probíhají intenzivní práce na tělese a železničním spodku nových železničních tratí, velmi rychle rostou protihlukové stěny těchto nových tratí."

"Koncem února začne nepřetržitá výluka 202. koleje mezi Libní a Masarykovým nádražím, při níž proběhne rekonstrukce železničního spodku a svršku, několika mostů a propustků. Výluka potrvá do začátku května."

"Na podzim budou všechny tratě Nového spojení postupně uvedeny do provozu, bude snesena stávající trať z hlavního nádraží přes výhybnu Vítkov do Libně a Vysočan a budou zahájeny dokončovací práce na celém území stavby."

Více informací o Novém spojení na serveru ŽelPage

Zdroje: Metropolitní Expres, Nové spojení

Ilustrační foto jednotky 471 u Nového spojení: topič


Vítek_V | 1.2.2008 (12:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mic 
02.02.2008 (8:03)  
ad Mazák: Vedení průjezdných vlaků přes Lysou by nemuselo být špatné, bylo by ovšem třeba navázat přípoje například prodloužením plzeňských nebo budějovických rychlíků až do Lysé. Bylo by v tom případě ale vhodné vytvořit dočasnou stanici "Praha-Lysá nad Labem" :o)
registrovaný uživatel mazák 
02.02.2008 (0:18)  
Nejrychlejší při výlukách Praha - Kolín by bylo vedení EC Dresden - směr Česká Třebová přes Ústí n.L Střekov - Nymburk - Kolín, než okružní jízda přes Malešice. Těch pár pražáků co EC jezdí, může použít jiné přímé vlaky. Dnešní cestování Karlovy Vary - Chomutov - Ústí nad Labem a pokračování na Kolín a dále je žalostné. A rychlíkům Ústí n.L - Nymburk - Kolín ujíždí přípojné vlaky na Pardubice a dál o pouhé 4 minuty!!!
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
01.02.2008 (20:46)  
Nick:
Já myslel stavební pomalou přes polovinu Kolína, která tam je kvůli rekonstrukci. O té 50 na zábořském zhlaví vím, že zmizí. U perónů má být tuším dokonce 130 / Vk 150.
01.02.2008 (20:46)  
Tak to ja taky doufam, ale ten most za libni je uz posprejovanej a na zdech se uz nejake ty "obrazky" taky objevily...pokud to nebude nejak vic hlidane nebo monitorovane tak to za chvili bude i na sklech a podobne...a to i me pekne bude stvat...a taky me pekne stvou posprejovany jak zabaci tak i city elefanti...ale to se moc uhlidadt neda...je to na pytel...
dopisovatel nebo člen ŽP Miloš  mail  
01.02.2008 (20:39)  
Tak pevně doufám, že se předem našly peníze i na maximální ochranu tohoto díla, myslím tím, že se všechno bude monitorovat, hlídat. Protože jak se posprejuje každý sloup TV a každá zeď a tunel, tak to bude pěkně na*. Doufám, že nová stavba bude nově zářit řadu let!
01.02.2008 (20:05)  
Ad úvratě: Prodloužení Berlin - Wien o 10 minut je zcela zanedbatelné, naopak odstranění nutnosti jet metrem při cestě typu Ústí n.L. - Plzeň, České Budějovice zatraceně významné. Nejdůležitějším argumentem však je takřka nemožnost překřížit směr Kolín - PHL směrem HOL - Kolín v Libni bez hrůzostrašných dopadů na všechno kolem (nově to bude tříkolejka s rychlostí 100/80, bude tam jezdit víc vlaků, a napojení od Holešovic by bylo na 40 = vlak blokuje zhlaví příliš dlouho, bylo by krajně nepravděpodobné, že jeho trasa ze severu se trefí do "okénka" protisměrů v Libni a zároveň do volné trasy do Kolína).

Kdo spěchá z Ústí do Brna, může si přestoupit v Kolíně, přes NB je to cca stejně rychlé jako přes Prahu s přepřahem (ne-li rychlejší, a s ohledem na vedení 090 se není co divit).
01.02.2008 (19:22)  
R1463ÚPA: Pokud vím, tak na internetu nějaké ucelené informace o této stavbě nevisí. Spíš se semtam objevují útržky. Stavba by měla začít stanicí Hostivař v roce 2010, od 2011 naváže stavba úseku Hostivař(mimo) - Hlavní.n.(mimo). Úsek přes Strašnice není vyloučen kvůli oblouku, ale především kvůli tlaku městské části a developerů na uvolnění pozemků pod tratí pro jiné účely. Cestující budou muset využít nové zastávky Eden a Zahradní město (přestup na tramvaj a v budoucnu na metro). V budoucnu bude i v Hostivaři přestup na metro, akorát že bohužel současné vedení Prahy má priority na opačném konci trasy A.
01.02.2008 (18:45)  
Poborskiii: mohl byste mi sem prosim hodit link, kde se o modernizaci Hostíku dozvim vice? on by se mel modernizovat cely usek Hostivar Vrsovice, avsak mimo Strasnice, pac jsou v zatacce a to se "nesmi", cili tech par tisic lidi denne, co tam nastupuje/vystupuje bude mit smulu
01.02.2008 (17:04)  
Nick: Jak píšu, počítá se se čtyřmi vlaky ve svazku jednou za hodinu. Takový požadavek byl předložen pro konstrukci GVD (info je z ROPIDu, který si podle toho musí upravit vedení vlaků PID). Které vlaky to budou, nevím. Ale rychlíky Praha - HB - Brno jezdí pouze jednou za hodinu, takže dojde na mnohem více vlaků.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
01.02.2008 (16:07)  
Rail-2005: Kolínská 50 letošní rekonstrukcí také zmizí - mělo by se jezdit snad 120 a 130 pro klopidla (lovím teď z hlavy, možná to bude 110/120).

Poborskiii: Oficiálně se při odklonech po 231 počítá s vlaky jedoucími z/do Brna přes HB. Ostatní vlaky byly zatím jen spekulací. Je tedy už i u nich jasno? Pojedou jen některé, nebo bude odkloněno všechno mimo osobáků?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko