..: Italská soukromá společnost NTV obdrží 25 souprav AGV od Alstom :..

Ilustrační obrázekBelfort - Soukromá italská železniční společnost Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) objednala 25 souprav nové generace AGV (Automotrice a Grande Vitesse) za celkovou sumu 650 mil. EUR. Kontrakt zahrnuje i údržbu vlaků po dobu 30 let, která však není v této částce zahrnuta. Předpokládá ale opci na dalších 10 kusů. Podpisu smlouvy předcházelo udělení licence pro provozování osobní železniční dopravy společnosti NTV italským ministerstvem dopravy. Jedná se o první etapu projektu, který dovolí od roku 2011 konkurenci v italské vysokorychlostní dopravě.

NTV byla založena v roce 2006 čtyřmi italskými obchodníky, pány Luca Cordero di Montezemolo, Diego Della Valle, Gianni Punzo a Giuseppe Sciarrone. NTV a Alstom zveřejní detaily této smlouvy při příležitosti tiskové konference, která se bude konat 7.2.2008 v Římě.

NTV bude provozovat svá AGV v italské síti rychlostí až 300 km/h. Stejným typem začne francouzská SNCF od roku 2009 modernizovat v počtu několika stovek kusů svůj park TGV. Vlak bude složen z 11 vozů a bude disponovat přibližně 500 místy k sezení. AGV se vyznačuje především zbrusu novým pohonem a lepším rozložením výkonu, odpovídá posledním evropským normám na interoperabilitu, ochranu životního prostředí a bezpečnost. Díky novému pohonu je AGV schopné jezdit v běžném provozu rychlostí až 360 km/h při podobných energetických nárocích, jaké mají současná TGV při 300 km/h. Platforma AGV byla jádrem rekordní soupravy projektu V150, který 3.4.2007 překonal rychlostní rekord konvenčního kolejového vlaku na trati LGV-Est ve východní Francii, jehož nová hodnota nyní činí 574,8 km/h.

Základní charakteristikou AGV je modulová koncepce. Souprava může mít 7 až 14 vozů a přepravit 250 až 650 cestujících. Hmotnost se může podle počtu vozů pohybovat od 270 tun do 510 tun a výkon od 6 MW do 12 MW. Je vybaveno vodou chlazenými měniči IGBT a motory s permanentními magnety. Velká část nenosné konstrukce využívá kompozitních materiálů. Podle Alstomu 25 lety osvědčený princip podvozků mezi vozy výrazně snižuje vibrace a hluk, dále také nepříjemné pohyby při průchodu mezi vozy a zároveň snižuje náklady na údržbu. Nově použité řešení rozloženého pohonu dovoluje zvýšit kapacitu vlaku až o 20%. Všechny tyto aspekty dovolují výrazným způsobem snížit hmotnost oproti konkurenci a snížit spotřebu elektrické energie o 15%.

Momentálně již Alstom vyrobil 70 % vlaků provozovaných ve světě rychlostí 300 km/h nebo vyšší. Od uvedení TGV do provozu v roce 1981 Alstom prodal již skoro 650 vysokorychlostních vlaků. V tuto dobu již mají naježděno více než 2,8 mld. km (6500x vzdálenost Země - Měsíc) a přepravily přes 1,6 mld. lidí. Jejich běžná komerční rychlost se za tuto dobu posunula z původních 260 km/h na současných 320 km/h.

zdroj: ALSTOM


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 27.1.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.01.2008 (12:48)  
škoda že není foto
voni jezděj taliáni 300 a naše šukafony 10.
27.01.2008 (12:39)  
podle mne ji nemaji ani oni. :)

jedine, co ukazuji, je "princip" AGV, kdy se jim podarilo zbavit motoroveho vozu.

http://cache.20minutes.fr/img/photos/afp/2008-01/2008-01-14/article_CPS.HXX18.140108182505.photo00.photo.default-512x418.jpg
registrovaný uživatel Qaws 
27.01.2008 (11:10)  
Neměl by někdo vizualizaci těchto souprav? Předem díky;)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko