..: Akviziční sleva je zpět :..

Praha - Od 1. ledna 2008 opět vstoupí v platnost akviziční sleva, a to v relacích Praha - Brno a Praha - Chomutov. Jízdenky bude možno zakoupit jen v předprodeji v osobních pokladnách, a to od dvou měsíců až do jednoho dne před plánovaným odjezdem, respektive do půlnoci dne před cestou. V den odjezdu již nebude možné jízdenku s akviziční slevou zakoupit. Platnost je omezena jen na přímé vlaky. Cena zlevněné jízdenky pro jednu cestu z nebo do Brna bude činit 175 Kč, do Chomutova pak 125 Kč.


Jiří Průša Poslat mail autorovi | 22.12.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Praha ČR Ústecký


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
23.12.2007 (16:04)  
M : kolik platí SA za 1 km za použití dopravní cesty na pozemní komunikaci, na níž se nevybírá mýtné.
Kolik platí autobusy objednané Ústeckýk krajem jako náhrada za motoráčky na 132 ?
registrovaný uživatel M 
23.12.2007 (13:12)  
Sheriff - co uz v Anglii 50 roku technicky jde? Ze vlaky jezdi dle libosti, samy se vzajemne krizuji, odbocuji a predjizdeji? Sakris, ti Anglani jsou teda koumaci...

pekar - copak, jdes se podivat, kolik letos bude manga? Jak to vypada? Na tisic korun dotaci tri zrale plody? No, snad bude dobre pocasi a urodi se obili i bez pomoci:-) Ale jo, castecne pravdu mas - nesmyslne to utraceni za mango (vlak vsude za kazdou cenu) je:-)
registrovaný uživatel M 
23.12.2007 (13:11)  
Jinak muze nekdo upravit tenhle vypocet? Vagon vazi 50 tun a ma 70 mist, vlak ma 8 vagonu a lokomotiva vazi 100 tun. Celkem tedy vlak vazi 550 tun. Plati se 9,23 Kc za kilometr a 52,96 za 1000 tunokilometru. Takze celkem se plati 38 korun za kilometr. Rozpocitano na jeden vagon to dela 4,80 Kc. Mytne pro autobus je v prumeru 4 Kc (nejaky zdroj), SA na svych strankach ale pise (po prirazce za tri napravy a sleve za normy) o 2,90 Kc.

Je tam neco spatne (nebo pripadne: je tam neco spravne?:-)
23.12.2007 (13:05)  
M: zajímavé, že v Anglii to už 50 roků technicky jde
registrovaný uživatel pekař 
23.12.2007 (12:54)  
M: naprosto nesmyslná debata, jdu raději do práce. Hezké svátky všem.
registrovaný uživatel M 
23.12.2007 (12:38)  
Komercni vlaky jezdit nebudou, protoze zeleznice nikdy nebude jako silnice I.tridy. Proste to technicky nejde...

Schvalovani tohoto kroku je v plnem souladu s financovanim CD jako celku - tzn. obrovske toky penez se vynakladaji neucelove, bez nejake koncepce, nedej boze logiky.
Proc by proboha do kazde diry (a nechci se dotknout Chomutova) mel vest koridor, nerku-li VRT? Opravdu nechapu proc. Letiste jsou take jen nekde...

pekari, o tom, ze si kazdy clovek muze vybrat nikdo nepochybuje. Jde o to, ze rec je o vytvareni te nabidky. Jde o to, ze se balik penez pouziva na neco, co uz existuje a danou vec jedine dubluje. Ale dobre, je pekne citit, ze jsme natolik bohata republika, ze si to muzeme dovolit. Hura. Akorat jen hlupak si nedovede uvedomit, ze ty penize, ktere se pouziji na nejake umele vytvareni konkurence na miste X, se mohly pouzit na vylepseni situace na miste Y (a pokud by na miste Y pouzity nebyly, tak by byly treba - ted prijde opradu velmi velmi osklive slovo - usetreny). Opravdu identicky - tyhle penize jsou penize zemedelcum na pestovani bananu a manga v Podkrusnohori misto dotaci na pestovani obili na jizni Morave. Mohlo byt dost dobre (dost dobreho) obili, ale misto toho je jen obycejne (nebo stredne mnoho) obili plus utopene penize v mangu. Komunisti byli na strkani penez do mrtvych projektu mistry a vsem dokazali, ze to k lepsim zitrkum vede, ze mistre pekari?
23.12.2007 (12:32)  
František : vyhledání přestupů je vždy záležitost toho, jak je zpracována individuální databáze. Pokud správce autobusových dat nebo firma CHAPS s.r.o. nevytvoří tzv. "hranu", mezi zastávkami dvou různých dopravců, resp. databázemi, tak má uživatel smůlu. Např. v Olomouci je zastávka MHD Hlavní nádraží, ale pokud olomoucký správce dat neudělá hranu na železniční stanici, tak se prostě nenajdou spojení vlak > MHD Olomouc.
Já, pokud mám možnost, upozorňuji na chybějící "hrany" a ty se pokud možno doplňují. Algoritmus vyhledání spojení je poněkud zvláštní, já jsem měl s CHAPSem debatu, bohužel program není psán pro uživatele typu obecního blba, ale pro znalce železničního a jiného zeměpisu a hlavně jasnovidce.
Když IDOS nevyhledal konkrétní, podle kursbuchu existující spojení, tak jsem se dozvěděl, že to je moje uživatelská chyba, mám si totiž nastavit jinak parametry odchylky od nejkratší trasy.
23.12.2007 (11:16)  
Web: A mně se zase nelíbí, že komerční busy a automobily využívají téměř resp. zcela zdarma silnici udržovanou za moje peníze, díky čemuž nasazují nižší ceny a způsobují nevyužitost vlaků, které se pak ruší a nemohu je využít. Pokud tedy chcete snášet takovéto argumenty... Opravte, upravte a zdvojkolejněte trať aspoň do parametrů odpovídajících silnici I. třídy a zpoplatněte silnici obdobně jako trať, a možná budou jezdit i komerční vlaky, které nebudete muset dotovat. Pak ať si každý vybere. Ale ze současného omezeného výběru nezle nic vyvozovat.

M: Obávám se, že velká část cestujících nezkoumá, kudy jede. Koupí si v pokladně lístek do Prahy (maximálně ještě na konkrétní spoj) a tím to pro ně končí. Ani IDOS už kolikrát nevyhledá spojení s přestupem v Chomutově, i když se nabízí - pokud už jedete ve spoji směr Praha, nepředpokládá se, že budete přestupovat na jiný spoj směr Praha. A při poměru nabídky spojů přes Ústí a přes Žatec je jasné, že to dopadá tak, jak to dopadá. A čím víc zastávek bude mít rychlík přes Žatec, tím menší bude výhoda krátké trasy. Jedno s druhým a 124 lze zrušit... Pokud je to řízeno tímto scénářem, obávám se, že to tak dopadne. Jiná věc by byla, kdyby. Jenže autobusy zřejmě jezdí zcela zdarma, tak proč platit za vlaky, že.
registrovaný uživatel pekař 
23.12.2007 (11:13)  
Dráhy dostávají dotace, busáci zas neplatí DC. A SA k tomu dostává ještě dotace. Jaké kdo zvolí nabídky je čistě jeho problém.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
23.12.2007 (2:15)  
Web: Jistě souhlas, ale myslím že tady nebude problém konkurence v oné slevě. Za vaše (naše) furianty... ééé nic, peníze, budou dráhy komerčním linkám konkurovat vždy. Tak už je ten systém u nás (bohužel) postavený. Dráhy vykážou ztrátu když převezou jedním vlakem 250 cesťáků za 125 nebo 120 za 205,-
Navíc si ani nemyslím že lidi najednou masově přesednou z busů do vlaku, aby to ta autobusová společnost s neuvěřitelně dlouhým názvem a neskutečně dlouhýmy autobusy pocítila. :-)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko