..: Akviziční sleva je zpět :..

Praha - Od 1. ledna 2008 opět vstoupí v platnost akviziční sleva, a to v relacích Praha - Brno a Praha - Chomutov. Jízdenky bude možno zakoupit jen v předprodeji v osobních pokladnách, a to od dvou měsíců až do jednoho dne před plánovaným odjezdem, respektive do půlnoci dne před cestou. V den odjezdu již nebude možné jízdenku s akviziční slevou zakoupit. Platnost je omezena jen na přímé vlaky. Cena zlevněné jízdenky pro jednu cestu z nebo do Brna bude činit 175 Kč, do Chomutova pak 125 Kč.


Jiří Průša Poslat mail autorovi | 22.12.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Praha ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
24.12.2007 (13:14)  
mic: souhlasím s tebou...! co třeba reklama v novinách, televizi a na nějaký jiný ploše než v majetku ČD? než tohle lidi objeví, bude konec GVD a ex praha brno pro neobsazenost zruseny..pritom nabidka je to skvela, i pres ty plysovy Bcka..
registrovaný uživatel Web 
24.12.2007 (13:11)  
mic: Tak to tedy prr. Vysvětli mi, proč bych měl na fungující komerční bus lince někomu připlácet z daní, aby mohl jezdit vlakem za 35,-? A proč bych na to z mých/našich daní měl platit ještě reklamu? A nějakejch 10-15 procent nákladů na DC v tom nehraje roli.

Tohle totiž jsou teprve opravdu drahé vlaky. Budu platit u doktora, budu platit za školu dětem, ale do Brna bude jezdit vlak za 35,- :)
registrovaný uživatel mic 
24.12.2007 (11:57)  
Co brněnských expresů týče, tak jsou jednoznačně krokem ve správném směru. Dalším krokem je ovšem reklama. Ruku na srdce, kdo mimo okruh notorických vlakařů ví, že je možno jet Pha-Brn za 35Kč prakticky každou hodinu a to v čase cca 2h40? Nikdo. Každé malé dítě v této zemi ví, že vlaky jsou pomalé, drahé a td.
24.12.2007 (11:16)  
Fabiatik: Navíc v létě se zase víc rozběhnou práce na koridoru , takže budou vlaky pořád jezdit zpožděné .

IDeeSák: Do toho Zlína jede po neplacené jen když jede přes UH , když jede přes Kroměříž , tak skoro až do KM je dálnice .
registrovaný uživatel ivanka 
24.12.2007 (9:02)  
Dráhy pochopily, že když je v Ex 1 člověk na tři kupé, tak ta vytíženost asi nebude to pravé ořechové, takže se snaží zachránit co se dá. Spíš by pomohlo přestat si hrát na rychlý spoj a z Ex udělat normální zastávkový R. To samé nedělní 10 vozové R, které projíždějí ČT, UO, Choceň atd. a nejsou moc zaplněné na rozdíl od 5 vozových zastávkových R, kde se substrát k sobě choulí, jak při transportu do Osvětimi.
registrovaný uživatel M 
24.12.2007 (3:15)  
Ano, ale to neni duvod, proc narovnavat podminky. To jsou presne ty prirozene nevyhody (nebo vyhody, kdyz se dobre pojmou) zeleznice, ktere ma. Tlusty clovek je spatny gymnasta nebo maratonec, ale muze byt dobry vzperac nebo koular. Kdyz ho budete nutit hubnout, tak to z nej sprintera neudela...
S oblibou se pise, ze vlak musi platit za DC a tim je automaticky diskvalifikovany ze souteze. Jenze vylucne v cene to neni - viz tenhle pekny priklad s kapitalovou narocnosti a o dva rady nizsi operativnosti zeleznice.

V Cesku neni dlouhodobe teplo a je potreba to respektovat (no, nic jinyho se s tim stejne delat neda:-) - nema cenu rvat penize do pestovani manga, kdyz u nas pro to nejsou podminky... Nebo myslite, ze kdyz si zalozim firmu na pestovani manga a v nakladech budu nekde kolem 100 korun za jeden plod (a porad to bude horsi nez dovoz z tropu), tak mi vlada da dotaci, aby si zakaznik mohl vybrat? No, kdyz jim nabulikuju, ze je to bio, tak mozna jo:-))
registrovaný uživatel JOHNZ 
24.12.2007 (1:38)  
Dopravna cesta tvori v osobnej zeleznicnej doprave cca. 15% nakladov ...

Na 1 patvozovy vlak totiz treba trosku viac personalu nez 5 soferov (a ev. 5 stewardiek - brigadnicok za par supov na hodinu) a v tom, ze naklady na udrzbu a prevadzku 5 vozoveho vlaku su "trosku" vyssie nez naklady na udrzbu 5 autobusov.

Nehovoriac este o tom, ze tych 5 autobusov nemusi ist naraz a teda je mensi problem ich zaplnit a mat lepsiu trzbu ...
registrovaný uživatel Best  mail  
23.12.2007 (22:09)  
Fabiatik:Na expresu do Brna jezdí přečalouněné B(reko WC,přečalounění sedaček,podlaha nová a hnusná raklama na Tele Ticket na stropě oddílu)Ten vůz vypadá o mnoho kulturněji než klasické B,ale pořád to není ono.
registrovaný uživatel M 
23.12.2007 (22:09)  
Brno-Zlin? I kdyby byl bus 2x drazsi nez vlak, tak porad bude vyhodnejsi, protoze je to proste "o neco" kratsi a taky "o neco" min prestupu. Brno-Zlin asi nebude uplne ten nejlepsi priklad trasy, kde vlak prohrava diky zpoplatneni DC. Praha-Vary to samy v blede modrym...

JInak vzhledem k tomu, ze nikde nic, tak ty svoje vypocty beru jako pravdivy...

JOHNZ - Jo, mimo dalnice ty nerovne podminky (nedokazu ale posoudit, kolik z toho je "dan" a kolik jsou prostredky na spravu atd) beru. Ale ty expresy Brno-Praha? Vlak za DC plati o 2 koruny navic na jeden vagon. Pri osmi vagonech je to 16 korun. Pokud teda dotace na ty expresy jsou v "single-digits", tak OK. Pokud jsou vyssi (a jakoze asi jsou), tak v cem spociva jejich smysl?

MZ (otazka tykajici se 132) - netusim... Prumerna dotace na vlak je nejakych 80 korun. Neco z toho spolkne "zapocet" za DC (jezdi tam kratke vlaky, takze 20 korun, 40 korun?) Cista dotace teda muze byt (muze byt - hypoteza - dokud CD nebudou zverejnovat sve "ceny", tak se dal neposuneme) nejakych 50 korun. Takze jestli si busaci rekli o min (a ne o korunu nebo dve), tak proc mam ronit slzy?
23.12.2007 (22:06)  
JOHNZ: Ještě si zapoměl započítat dotaci na provozování vlakové dopravy...autobusový dopravce na "komerční lince" (např. zmiňovaná Praha-Brno) nedostane od státu, resp. MD nic. České dráhy, nezávisle na kvalitě služeb prostě dostanou miliony. Nemám představu o jaké částky se jedná a kolik vychází na jednu otočku do Brna, ale jsem předvědčen, že to bude v řádech tisíci korun...
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko