..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
27.11.2007 (0:19)  
Jestli to zastavování v Čadci nebude tím, že na Slovensku to nejsou vlaky kategorie EC ale jenom Ex.

A co se týče Třince, myslím že i těch 15 cestujicích co do těch vlaků přistupuje je dobrých. A když se hraje hokej, tak i 50 (fandové z ostatních koutů republiky)
26.11.2007 (22:37)  
Tak tie Mosty sú zase raz jedna historicky nelogická blbosť. Skúsenosť za bezmála 4 roky pravidelných ciest po tomto úseku hovorí, že sa tam stálo skoro vždy - aj keď zastávka nebola plánovaná - pretože pasová kontrola, resp. vlaková čata sa nerada viezla až do Čadce, a tak sa to takto "upravilo". Raz dokonca nechali colníci vystúpiť plného Košičana (ešte aj v 1. triede sme boli na predstavku šiesti) a vlak s meškaním +30 tam zdržali dobrých 25 minút, kým všetkých skontrolovali. Pre zastávky typu Mosty, Horní Lideč alebo Kúty fakt nevidím dôvod - hlavne po vstupe do Schengenu. Vždy mi pripadalo totálne uletené, keď na úsek Čadca - Žilina, prípadne Lideč - Púchov (kde vlak končil) nastupovala nová vlaková čata. Argument s predajom lístkov z POPky pritom neobstojí, pretože už dnes jazdí napr. personál ČD na Os z Čadce do Těšína a je jasné, že s vercajkom ČD papier na úsek Čadca - Svrčinovec zast. nevydajú. Rovnako elitný personál pendolina v úseku Blava - Kúty. Nemal by byť teda najmenší problém, aby to vlaková čata z Třebové otočila až do Žiliny, zatiaľ čo žilinský personál by zase mohol voziť napr. všetky Os na Lideč/Vsetín/Těšín/Bohumín v rámci "vyrovnávky".

V otázke zastavovania EC na "severnom ťahu" by som sa klonil k možnosti Ostrava - Těšín - (Čadca) - Žilina. S tou Čadcou by som pritom váhal, lebo väčšinu osadenstva bežne tvorili študenti do Ostravy (tých je v kysuckom regióne viac než dosť) a hromadní nakupujúci do Cieszyna. Všetci využívali neexistenciu VVK príplatkov v medzinárodnej preprave. Pri cestujúcich na dlhšie vzdialenosti (hoci aj študentoch do Brna/Olomouce/Prahy) už je ďaleko perspektívnejší Púchov a dokonca aj - so škrípaním zubov (kolega JOHNZ sa poteší) - Považská Bystrica, hoci voči tej mám stále výhrady. Pre pokoj v duši by som ale Čadcu pretrpel za predpokladu, že to tam nebude trčať viac než minútu. V minulosti pobyt často dosahoval dobre nad 10min, a to už bola mega otrava na predposlednej zastávke...
26.11.2007 (21:58)  
M: ano, zavedeni fizlu na cesko-slovenske hranici bylo rozhodne velmi prinosne a v kazdem vlaku se nejake kolo naslo, nekdy i dve.
kdyby se jedna tisicina fizlohodin stravena kontrolou OP na hranicich investovala do star v nadraznich a prinadraznich putykach, vedla by ke stejnemu, ne-li mnohem vestimu poctu posbiraneho xindlu bez negativniho vlivu na komfort a rychlost dopravy normalnich lidi.
jeste jste mi mohl napsat, ze kdo nema co skryvat, tomu fizli nevadi. ja tedy nic zasadniho neskryvam, ani nic proti fizlum obecne nemam, ale tito konkretni lezi mi v zaludku hluboko a dlouho.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
26.11.2007 (21:28)  
M: Proto vidím chybu spíše ve zrušení příplatku než v zastavování. Ten Havířov nebo Třinec může plnit vlaky i dálkovou frekvencí a ten příplatek by to vyselektoval. Na Čadcu koukejte i ze slovenské strany. Pokud si pamatuji, dost lidí tam i vystupovalo.
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (21:25)  
M: je to stanice kde nastupuje dost lidí.
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (21:23)  
Ja vim, je to obrovske okresni mesto a v podstate aglomerace.... Asi jako Blansko nebo Usti nad Orlici...
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (21:21)  
M: ale Čadca není Kuty nebo Hohenau...
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (21:21)  
Railfort - ano, ja to samozrejme beru. Jen je otazka, jestli se z Havirova (treba) musi do Ostravy (nebo Tesina) EC vlakem, ktery je o 5 minut rychlejsi nez osobni.
Nekdo, kdo jede delsi streku si pak muze rict, ze ho ty caste zastavky, caste vymeny spolusedicich a v dusledku i prodlouzeni jizdni doby obtezuji a radeji pojede jinak. A prodelaji na tom jak drahy, tak cestujici (v "souctu").
Jinak sportovne uznavam, ze v Cadci jsem nebyl, nevim, jak to tam chodi. Na druhou stranu, v druhe a treti zastavce v Praze by bylo tutove vic lidi za den nez v Cadci za tyden (mesic) a stejnak tam vlak stoji jen jednou, protoze po Praze se pak lide rozjedou "primestskou dopravou" (rozumej MHD).
Nebo by v druhe prazske zastavce nikdo nevystupoval a to je duvod, proc dalkove vlaky v Praze zastavuji jen jednou?
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (21:15)  
Proc jsem nereagoval? Proste jsem to presel. Taky tady tu a tam byva, ze spousta lidi na/vystupuje taky treba v Trebove...
A co se tyce te vymeny personalu, tak asi takhle - co takhle kdyby treba jeli az do Ziliny nebo Tesina? Nebo to jako maji vlaky zastavovat podle toho, jak se to hodi pruvodcimu? Jeste ze vlak nemuze sjet z koleji, aby ho hodil az k baraku...
Pokud jde o ty Kuty, tak stve. Hodne. Stejne jako Hohenau. Ale asi takhle zeleznice ziskava tu konkurencni vyhodu...

Co se tyce tech debilnich poznamek o fizlech, tak radsi at mne buzeruji (pro mne fakt neni nejmensi problem jim tu obcanku, na ktere si stejne nemaji co precist ukazat a nespatruji na tom ani zbla ponizujicicho), rekl bych, ze to jen tak z prdele nedelaji a verim tomu, ze pri takovejch fizlackejch buzeraci (zastavovani aut treba taky) se uz dost lidi naslo. Treba ti nekdy najdou treba kolo, hnupe...
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
26.11.2007 (21:14)  
M: Vlaky mají především podchycovat potenciální přepravní proudy, protože mají vydělávat. Proklamace typu "spojení evropsky významných měst" jsou jen plky. Pokud je dost frekvence na dálkový projíždějící i dálkový stavící, ať jedou oba. Pokud ne, je nutné upřednostnit tu, ze které je větší tržba. Mít hogo-fogo vlaky, které vozí vzduch, je k ničemu.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko