Moravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.
Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.
zdroj:silnice-zeleznice.cz
Otázka zní s dovolením obráceně: Kolik cestujících tranzituje (= začíná před Svinovem včetně od IC-Prahy a končí za Žilinou včetně směr IC-Košice) a kolik jich v mnou naznačených stanicích nastupuje/vystupuje? A kdo jede z/do Těšína, KI, tak má na obě strany 2 (v případě Prahy z KI 1) zastavení navíc, to už snad opravdu nebudeme řešit.
Prostě IC/EC Praha - Košice via OV je/bude/byl by de facto spojením dvou IC: Praha - Ostrava rychle a dále někam po Těšín/Třinec rozvoz v posledením úseku, a IC Košice (do Kysaku "svoz" na začátku ramene) - Žilina s rozvozem na konci ramene po Ostravu.
Já tvrdím, že tranzit je sice nezanedbatelný (proto ono spojení ramen), ale rozhodně ne zásadní (proto upřednostnění "pásmového provozu s pomalou částí uprostřed"). Máte nějaká čísla, kupříkladu?
A uvědomte si že zdejší lidé také chtěji trochu cestovat pohodlnějí na dálkové trasy, do školy, do práce....
Myslím, že ty vlaky se obejdou i bez úsekové frekvence (která je řešena osobními vlaky, kterých tam jezdí dost, a rychlíky). Když někdo jede třeba z Prahy do Třince, tak může přestoupit, to snad není takový problém...
Fakta: Zastavení v Čadci, Jablunkově, Třinci i Bohumíně přidá dohromady 8-9 minut podle délky pobytů.
Otázka: Kterým přepravním proudem zdůvodňujete existenci "echt IC" v úseku Ostrava - Žilina? Prosím pěkně za předpokladu, že úsekové relace jsou vyřešeny jinak (což v takovém případě budou muset být, nebo na trase není jen KI a Těšín).
Nikde není psáno, že vlak IC musí jet "IC stylem" celou cestu. Akorát nějaké to lomení kategorií by bylo nepřehledné, tak se prostě nedělá. Po vynikajícím zrušení příplatků už to ani není problém.
2. 5 az 10 mezi Ostravou a Zilinou, totez mezi Ostravou a Olomouci, Olomouci a Pardubicemi, Pardubicemi a Prahou a mame z toho peknych 40 minut...
Nehledě na to, že rozdíl JD je zrovna na 320 dost zanedbatelný - KI stejně jako Těšín je neprojetelná, Třinec (až/jestli bude město) skoro taky a tak se bavíme leda o Bohumínu a možná Jablunkově, což má efekt mezi 5 a 10 minutami (ale spíš k 5ti). Má vůbec cenu to řešit?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.