..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
27.11.2007 (14:08)  
Eurocity: Co tím chtěl básník říci? Jako že tam vlaky EC (kterých tam budou stejně jen tři páry, takže pro místní frekvenci ani nemůžou mít moc velký význam) mají zastavovat každých 10 km a plnit funkci příměstské dopravy?
27.11.2007 (14:05)  
Doomlukas: Tak o tom zrovna mě nemusíte poučovat. ;-) Pobyty jsou 4-5 minut celkem, zbytek vylezlo ze SW jako součet nutných přirážek na rozjezd a zastavení. Pro desetivozový vlak (přičemž obvykle lze čekat spíš míň)!

Otázka zní s dovolením obráceně: Kolik cestujících tranzituje (= začíná před Svinovem včetně od IC-Prahy a končí za Žilinou včetně směr IC-Košice) a kolik jich v mnou naznačených stanicích nastupuje/vystupuje? A kdo jede z/do Těšína, KI, tak má na obě strany 2 (v případě Prahy z KI 1) zastavení navíc, to už snad opravdu nebudeme řešit.

Prostě IC/EC Praha - Košice via OV je/bude/byl by de facto spojením dvou IC: Praha - Ostrava rychle a dále někam po Těšín/Třinec rozvoz v posledením úseku, a IC Košice (do Kysaku "svoz" na začátku ramene) - Žilina s rozvozem na konci ramene po Ostravu.

Já tvrdím, že tranzit je sice nezanedbatelný (proto ono spojení ramen), ale rozhodně ne zásadní (proto upřednostnění "pásmového provozu s pomalou částí uprostřed"). Máte nějaká čísla, kupříkladu?
27.11.2007 (14:02)  
Vážení, vidím že asi tady nikdo z vás nezná zdejší region. Je tady největší hustota obyvatelstva (pomíjím Prahu, která je jen jedno městečko) a tady těch měst je hodně. Podívejte se jenom kolem takového Třince kolik je velkých vesnic a dalších menších měst a kolik velkých vesnic je kolem takouvých Roudnic, Svitav a spol. prostě vůbec v Čechách, vždyť tam je jenom jednou město a pak široko daleko nic jenom same pole.

A uvědomte si že zdejší lidé také chtěji trochu cestovat pohodlnějí na dálkové trasy, do školy, do práce....
27.11.2007 (13:55)  
Tomáš Záruba: Musíš počítat i čas na postupné zpomalení a rozjezd do opětovného dosažení ustálené rychlosti, nejen délku pobytů. A v Bohumíně se stojí 10 minut (kvůli přepřahu, který by se ale dal udělat i v Ostravě, i když nejlepší by bylo vůbec nepřepřahat). Navíc každé zastavení je dost drahá záležitost a nejsem si jistý, jestli se to tou úsekovou frekvencí vůbec zaplatí.
Myslím, že ty vlaky se obejdou i bez úsekové frekvence (která je řešena osobními vlaky, kterých tam jezdí dost, a rychlíky). Když někdo jede třeba z Prahy do Třince, tak může přestoupit, to snad není takový problém...
27.11.2007 (13:23)  
Doomlukas:
Fakta: Zastavení v Čadci, Jablunkově, Třinci i Bohumíně přidá dohromady 8-9 minut podle délky pobytů.

Otázka: Kterým přepravním proudem zdůvodňujete existenci "echt IC" v úseku Ostrava - Žilina? Prosím pěkně za předpokladu, že úsekové relace jsou vyřešeny jinak (což v takovém případě budou muset být, nebo na trase není jen KI a Těšín).
27.11.2007 (13:13)  
Tomáš Záruba: Je to rozhodně více než 5 minut, každé zastavení znamená ztrátu několika minut. Vlaky EC prostě jsou určeny pro dálkovou dopravu a nevidím nejmenší důvod, proč by měly zastávat funkci regionální nebo příměstské dopravy. Na to tam mají Os a další vlaky. Na rameni Ostrava - Žilina bych určitě vynechal Bohumín a Třinec a asi i Čadcu.
27.11.2007 (12:57)  
M: Nemáme, protože mezi Ostravou a Prahou je poptávka na větší hustotu spojů a je tedy možné je vhodně (tedy bez zahrnutí Os, že :-) ) rozvrstvit.
Nikde není psáno, že vlak IC musí jet "IC stylem" celou cestu. Akorát nějaké to lomení kategorií by bylo nepřehledné, tak se prostě nedělá. Po vynikajícím zrušení příplatků už to ani není problém.
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (12:18)  
1. Jezdi tam i Os a nerozlisujme teda vubec
2. 5 az 10 mezi Ostravou a Zilinou, totez mezi Ostravou a Olomouci, Olomouci a Pardubicemi, Pardubicemi a Prahou a mame z toho peknych 40 minut...
27.11.2007 (10:11)  
Vážení, uvědomme si, že na názvu vlaku nezáleží. IC/EC jsou ty vlaky proto, že jedou rychle V NĚJAKÉM ÚSEKU, v tomto případě Praha - Ostrava (a Žilina - Košice), tedy v úsecích, kde kromě nich existují ještě R jedoucí ve stejném či podobném směru a nemá tedy cenu snažit se vybrat každou zastávku, naopak je žádoucí rozdělit poměrně silné přepravní proudy do více vlaků. Ne tak v úseku Ostrava (Hranice) - Žilina, kterým tranzituje jen minimum cestujících, a navíc už zde přepravní proudy nejsou tak silné, aby odůvodnily vedení stejného počtu vlaků (ať už jakkoli rozvrstvených), než na obou "vnitrostátních" úsecích.
Nehledě na to, že rozdíl JD je zrovna na 320 dost zanedbatelný - KI stejně jako Těšín je neprojetelná, Třinec (až/jestli bude město) skoro taky a tak se bavíme leda o Bohumínu a možná Jablunkově, což má efekt mezi 5 a 10 minutami (ale spíš k 5ti). Má vůbec cenu to řešit?
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (1:09)  
Jakych tech vlaku? Nejblizsi vlak po hokeji je Excelsior v pul jedenacte:)
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko