..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
27.11.2007 (14:52)  
M: To si asi nevychytal že na zadní starně občanky mám napsáno Trinec, ale to nevadí.
Jednoduché řešení proč nezastavovat v Libni - Libeň není žádný uzel (což Třinec taky není), v Libni vystoupiš max do závodu ČKD (což v Trřinci do železáren), ale co opravdu řeší to nezastavovaní v Libni vlaku EC to je fakt, že hlavního v Praze se bez velkého problému dostaneš do každé části Prahy díky metra, což o Libni neplatí protože tam jezdí pár autobusů na tramvaje to je asi 200 m a metro to už ani neříkám jak je daleko, tak proč tam zastavovat když tam není na co přestoupit, leda tak dělníci do ČKD.

Což o Třinci se říct nedá, který má hned za nádražím velké autobusové stanoviště, ze kterého odjiždí autobusové spoje na celé Třinecko a Jablunkovsko.

A ještě jedna věc nebyl bych proti tomu kdyby se muselo v Těšíně přestupovat na Os a dál jet do Třince Os kdyby v Třinci navazovaly autobusy dobře na vlaky, jak vidím tu vaši dobrou strategii proč nedojet např. v dalším GVD s Hutníkem aspoň do Třince radši s ním skončíme v těšíně odkud zas jede jako Sv do Bohumina.
Tak proč už nemůže být protažen až do Třince???
27.11.2007 (14:47)  
M, Mir. zikmund: Já bych to neřešil tady někdo buď bydlí Těšíně/Karviné a nebo je prostě "šotouš z Ostravsko-těšínska" a "chce mít v oblasti taky nějaký opravdu rychlý vlak, když ho můžou mít u Prahy", popř. bydlí v Třinci a otravuje ho zastvení kdekoli jinde než v (potenciálním) cíli jeho cesty.

Debatu o Kolínu a Libni už se mi nechce posté absolvovat.
27.11.2007 (14:39)  
ad Doomlukas : u civilizované železniční správy zastavují dálkové vlaky i na předměstí, aby vážený zákazník, který tam bydlí nebo bydlí v nějakém satelitním městě nemusel jet do centra a pak jako pitomec zpátky na předměstí, čímž by se mu cesta hezky časově prodloužila. Proč myslíte, že v Hamburgu staví EC / ICE na Hbf, Dammtoru, některé i Harburgu ?
27.11.2007 (14:30)  
Doomlukas - já se nebavím o současném stavu, pročež neřeším že teď zrovna nic do Košic nejede nebo že se fasuje v Bohumíně 10 minut. :-)
Přes Valachy bych jezdil, ale ne "dálky" - ono to po III. koridoru bude najednou stejně rychlé.

Takže pokud Vy se bavíte o 3-4 vlacích denně, no tak ty ať si jezdí třeba bez zastávky na Svinově, to je mi úplně jedno. To totiž není žádný páteřní obslužný systém, ale spíš něco na způsob "no uvidíme, jestli tím směrem někdo pojede", ať žijou různé Klidné síly, Bezdřevy a podobně. Pokud by to mělo být NAVÍC k alespoň dvouhodinové obsluze R (ale do z Ostravy či nejpozději Olomouce do Prahy rychlým), tak ať to pro mě a za mě projede třebas i Žilinu.
Já pouze pro existenci takových vlaků nevidím žádný důvod.
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (14:29)  
EuroCity - takze moment, vysvetli mi to krok za krokem... Trinec by si EC zastavku zaslouzil, protoze je to velke mesto (neni to dira v poli jako treba Kolin (pozn.:nyni pouzivam jeho slova)) a kolem je spousta mensich sidel.
Liben si ale EC zastavku nezaslouzi... A muzu jako vedet proc? O co je Liben (a cela vychodni Praha) mensi nez Trinec? Ze si clovek z Libne (a cele vychodni Prahy) muze dojet MHD do Holesovic? Ano, muze. Zhruba stejne pohodlne jako si clovek z Trince muze osobakem dojet do Tesina...
Takze jeste jednou - v cem je Trinec mensi nez Praha-Liben? V nicem? Neni to teda o tom, ze EuroCity ma na zadni strane obcanky napsano "Trinec"? Ano, tak tohle je velmi systemove reseni...
27.11.2007 (14:20)  
Eurocity: Kolín a Libeň bych klidně vyškrtnul taky.
27.11.2007 (14:18)  
Tomáš Záruba: Ty vlaky přes Ostravu jezdí jen do Žiliny (Detvan do Zvolena), ne do Košic (Košičan jede přes Vsetín). Já myslím, že cestujících mezi ČR a Slovenskem je dost, konkrétní čísla ale nemám. No a je třeba si ještě uvědomit tu věc, že každé zastavení provoz vlaku prodražuje, takže to přináší i ztráty, nejen zisky z úsekové frekvence. Jinak podle mě je lepší vlaky Praha - Žilina (Zvolen) vést přes Vsetín...
27.11.2007 (14:13)  
Vždyť Kolín má taky velkou hustotu příměstské dopravy mezi Prahou a Pardubicemi, tak ti lidé si tam taky mohou přstoupi na osobáček a ne aby jim tam měl stavět EC.
27.11.2007 (14:11)  
Ne jako žeby plnily funkci přímestské dopravy, ale chtěl jsem hlavně zdůraznit toto, že ve zdejším kraji je hodně velká hustota obyvatelstva takže v Třinci, Těšíně, Havířově, Karviné a Čadci by ty vlaky měly zastavovat, spíš bych vyškrtnul takový Kolin, nebo Prahu Libeň ze zastavování vlaku EC.
27.11.2007 (14:09)  
EuroCity: Vnímám to jako hlas pro mě. :-)
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko