..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karel.f  mail  
25.11.2007 (11:31)  
Za zastávkou Mosty u Jablunkova je zřízena nová odbočka ŠANCE pro přejezd na dvoukolejnou trať.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
25.11.2007 (11:27)  
Přestavba železniční stanice Bystřice nad Olší a části trati ve směru do Jablunkova-Návsí. Zde bude přestavba velmi rozsáhlá a koleje povedou v nové ose.
registrovaný uživatel Lukess  mail  
25.11.2007 (10:55)  
Tak to by mě zajímalo, jak budou modernizovat úsek Chotěbuz - Dětmarovice, který se navždy bude propadávat.
25.11.2007 (10:53)  
Optimalizace bude probíhat ve stávající stopě, nebo budou i přeložky ?
registrovaný uživatel karel.f  mail  
25.11.2007 (10:32)  
Nejde přece o stanici ta za to nemůže že zde leží. Je prostě součástí koridoru.Od Dětmarovic až po Čadcu se bude vše předělávat v rámci koridoru.
(Nejvýznamnější skutečností tohoto jízdního řádu v regionu je zahájení koridorové stavby na trati 320 - Optimalizace tratě státní hranice ČR/SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Konec stavby se předpokládá na konci roku 2011. Současně s touto stavbou by měla probíhat výstavba silnice 1/11 v úseku Tošanovice – Bystřice a výstavba obchvatu Jablunkov-Návsí.)
registrovaný uživatel Přema 
25.11.2007 (10:18)  
Bystřice nad Olší je taková klidná stanice a oni tam chtějí stavět koridor?
25.11.2007 (11:53)  


jo, z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem!
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko