Moravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.
Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.
zdroj:silnice-zeleznice.cz
(Nejvýznamnější skutečností tohoto jízdního řádu v regionu je zahájení koridorové stavby na trati 320 - Optimalizace tratě státní hranice ČR/SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Konec stavby se předpokládá na konci roku 2011. Současně s touto stavbou by měla probíhat výstavba silnice 1/11 v úseku Tošanovice – Bystřice a výstavba obchvatu Jablunkov-Návsí.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.