Praha - V novém jízdním řádu, který bude platit od 9.12., vyjede o 12% více dálkových vlaků, přibude nové spojení do Bazileje a přímé vozy do Amsterodamu. Bude jezdit 5 nových expresů mezi Prahou a Brnem a s novými rychlíky se setkají cestující na většině důležitých tras v ČR.
Zákazníci ČD budou moci využívat speciální tarifní nabídku do Německa, která cestu velmi výrazně zlevní. Do Brna bude možné jet vlakem už za 35 Kč. V novém jízdním řádu je 8.374 vlaků (7.600 osobních vlaků, 436 rychlíků, 241 spěšných vlaků, 33 spojů EuroCity, 26 Expresů, 20 vlaků SuperCity, 12 spojů InterCity a 6 nočních EuroNight). Rychlíky a Expresy vozí ČD na základě objednávky Ministerstva dopravy, osobní a spěšné vlaky objednávají jednotlivé krajské úřady. Ministerstvo a kraje také určují počty spojů i jejich časové polohy.
Nové expresy mezi Prahou a Brnem od 35 Kč
Od 9. prosince vyjede 6 vlaků kategorie expres mezi Prahou a Brnem, na své cestě zastaví pouze v Pardubicích. ČD tak nabídnou každou hodinu komfortní expresní spojení Prahy a Brna vlaky EuroCity, SuperCity nebo Expres.
Mezi Prahou a Brnem budou moci zákazníci s In-kartou/Rail plus cestovat už za 35 korun. Jízdenky „Šťastná eLiška“ bude možné koupit přes internet v den odjezdu za 25% původní ceny eLišky, která stojí 140 Kč.
Novinky ve vnitrostátní dálkové dopravě
- Vlaky SC Pendolino dojedou do Ostravy o 7 minut rychleji. Jeden pár bude převeden do kategorie InterCity (odjezd z Prahy-Holešovic v 11:23, z Ostravy hlavního nádraží v 15:01).
- Přímé rychlíky Brno – Hradec Králové jsou přesměrovány na trasu Brno – Praha, spojení do Hradce Králové bude nově s přestupem v Pardubicích. V úseku Praha – Česká Třebová tak vznikne hodinový takt rychlíků.
- Na jižní Moravu pojedou z Prahy 2 nové expresy: Ex 524/525 „Šohaj“ do Veselí nad Moravou (odjezd z Prahy 9:06) a Ex 522/523 „Mojmír“ do Luhačovic (odjezd z Prahy 13:06).
- Dálkové vlaky na trase Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno budou jezdit skoro v hodinovém taktu a budou sestaveny z modernizovaných vozů ve větším rozsahu, než dosud. Každý druhý nebude zastavovat ve Studénce, Suchdole nad Odrou a Hranicích na Moravě.
- Mezi Ostravou-Svinovem a Opavou budou jezdit rychlíky každé 2 hodiny, z Opavy budou pokračovat střídavě do Jeseníku a do Olomouce.
- Z Prahy do Železné Rudy a zpět pojede nově 5 přímých rychlíků a 2 páry rychlíků z Nymburka budou z České Lípy nově prodlouženy až do Rumburka.
- Všechny vlaky mířící z/do Prahy hlavního nádraží jsou z Prahy-Běchovic vedeny odklonem přes Prahu-Malešice a Prahu-Vršovice. Důvodem je pokračující rekonstrukce železniční trati mezi stanicemi Praha-Běchovice a Praha-Libeň a zprovozňování "Nového spojení".
Novinky v mezinárodní dopravě: Praha – Berlín za 29 Eur
Cestující budou moci využívat novou cenovou nabídku pro cestu z Prahy a Brna do Německa ve všech přímých vlacích EuroCity.- Praha – Berlín: 29 Eur
- Brno – Berlín: 39 Eur
- Brno – Drážďany: 29 Eur
Další novinky:
- Je zaveden nový vlak EN 376/377 na trase Františkovy Lázně – Plzeň – Praha – Bratislava – Budapešť
- Současný vlak EN 352/353 z Prahy do Wiesbadenu bude přesměrován na trasu Praha – Frankfurt – Bazilej. Ve Frankfurtu i Karlsruhe je možný přestup na TGV směr Štrasburk a Paříž
- Zavedeny nové přímé vozy EN Praha – Amsterodam
- Každý den jsou vedeny 3 vlaky vyšší kvality na trase Praha – Ostrava – Žilina, současné vlaky EC přes Vsetín a Horní Lideč jsou převedeny do kategorie Expres
- Spojení s Bavorskem je rozšířeno o 1 pár rychlíků, 2 páry denně spojí Prahu s Mnichovem, 2 páry s Norimberkem
- V letní sezoně pojede 2x týdně přímý lehátkový vůz z Prahy do černohorského Baru
Regionální doprava
Od 9.12.2007 nejsou nově objednány vlaky na těchto tratích:
- č. 113 Lovosice – Most
- č. 132 Oldřichov u Duchcova – Děčín
- č. 847 Sudoměřice nad Moravou – Skalica na Slovensku (požadavek ze strany slovenského dopravce ZSSK)
Krajské úřady objednaly v naprosté většině případů v podstatě stejný objem vlaků, jako v právě končícím jízdním řádu. O 6% méně vlaků vyjede v Ústeckém kraji, naopak v Jihomoravském kraji přibude 5% spojů.
I v příštím roce budou ČD pokračovat ve významných investicích do obnovy vozového parku v regionální dopravě. Příští rok přibude na českých tratích 8 nových příměstských patrových jednotek CityElefant, 29 Regionov pro regionální tratě i další řídící vozy 954 (vznikají přestavbou nepotřebných poštovních vozů) a vozy 054, které společně tvoří ve spojení se čtyřnápravovým motorovým vozem 854 moderní motorové soupravy, které už dnes jezdí v tomto složení v okolí Brna.
Investice státu do železniční infrastruktury v roce 2008
Od roku 2008 bude stát investovat po dobu 3 let až trojnásobné částky do obnovy železniční infrastruktury, proti dosavadnímu stavu. Bude probíhat celá řada výluk, které ovlivní také spoje ČD. Mezi největší investiční akce patří:
- Dokončení Nového spojení v Praze
- Přestavba železniční stanice Praha hlavní nádraží, včetně prvních 4 nástupišť
- Rekonstrukce vinohradského tunelu v Praze, od 5.5. do 28.6. vyloučen provoz Praha hl.n. – Praha-Smíchov
- Rekonstrukce a elektrifikace trati Letohrad - Lichkov
- Pokračuje výstavba na koridorech:
- Praha-Libeň – Praha-Běchovice,
- Zábřeh na Moravě – Olomouc,
- Praha – Benešov u Prahy – České Budějovice,
- Plzeň – Cheb (úsek Kozolupy – Svojšín a
- Lipová u Chebu – Cheb),
- Železniční uzel Kolín a část úseku Kolín – Velim
Knižní jízdní řád
Také dochází k přečíslování tratí ve Středočeském a Ústeckém kraji:
- Dříve: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Chomutov, trať 124 Lužná u Rakovníka – Rakovník
- Nově: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Rakovník, trať 124 Lužná u Rakovníka – Chomutov
- Dříve: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny – Most trať 126 Louny – Rakovník
- Nově: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny trať 126 Rakovník – Louny – Most
- Dříve: trať 127 Postoloprty – Louny trať 114 Louny – Lovosice
- Nově: trať 114 Postoloprty - Lovosice
Řazení vlaků a tabulky jízdního řádu
Stejně jako v předchozích letech, i letos Vám přinášíme graficky zpracovaná řazení vlaků pro rok 2008. Prozatím jsou kompletně hotové kategorie vyšší kvality (EC, IC, EN, Ex, R), v současné době se pracuje na slovenských vlacích vyšší kvality a nově i na českých osobních vlacích. Tuto rozsáhlou databázi vytváří dobrovolníci z řad čtenářů, kterým za to patří náš velký dík. Pokud máte také zájem přiložit ruku k dílu na společném projektu, stačí Vám k tomu jen trocha volného času a pečlivost. Pro více informací kontaktujte Nicka nebo Hroudu.
Podobně dnes byly zveřejněny na stránkách Českých drah tabulky jízdního řádu. Odkazy na jednotlivé tabulky naleznete v našem přehledu tratí. Tamtéž je dostupná i konečná podoba jízdního řádu ŽSR zveřejněná na partnerském serveru VLAKY.NET.
zdroj: České dráhy a iDNES
Tak jsem to hledal já.
Vlad: Aha, tak tak se hledají ty osobní vlaky na ŽP, já jsem to nepochopil, už to chápu, díky!
1. Když se podíváš na jízdní řád tratě 322: http://www.cdrail.cz/gvd/2008/k322.pdf , tak zjistíš, že zde jezdí Os 128xx
2. Když se pak podívaš na řazení vlaků pro rok 2008: http://www.zelpage.cz/razeni/08/cr/Os/ , tak zjistíš, že vlaky na dané trati ještě nejsou navedeny v systému!
3. Tvůj odkaz na Sp 1610 se týká vlaku, který z Frýdku-Místku jede do Ostravy-Svinova přes Ostravu-Kunčice, nikoliv přes Český Těšín! A v jízdním řádu trati 322 bys ho taky marně hledal. Najdeš ho na http://www.cdrail.cz/gvd/2008/k323.pdf na straně 5.
:-D
Jinak, ještě k té elektrifikaci: že by po dokončení elektrifikace jezdili Elefanti z Opavy přes Havířov a Těšín až do F-M... ? :-)
V jízdním řádu jsou pro trať č. 132 plánovány dva páry vlaků, jedoucí pouze 30. srpna a pouze v trase Děčín-Telnice. Předpokládám, že z důvodu toho, že na této trati je tím pádem pro nový grafikon objednána doprava, nemůže v následujícím roce k administrativnímu (a následně fyzickému) zrušení dojít.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.