..: Novinky v jízdním řádu 2007/8 :..

Ilustrační obrázek Praha - V novém jízdním řádu, který bude platit od 9.12., vyjede o 12% více dálkových vlaků, přibude nové spojení do Bazileje a přímé vozy do Amsterodamu. Bude jezdit 5 nových expresů mezi Prahou a Brnem a s novými rychlíky se setkají cestující na většině důležitých tras v ČR.

Zákazníci ČD budou moci využívat speciální tarifní nabídku do Německa, která cestu velmi výrazně zlevní. Do Brna bude možné jet vlakem už za 35 Kč. V novém jízdním řádu je 8.374 vlaků (7.600 osobních vlaků, 436 rychlíků, 241 spěšných vlaků, 33 spojů EuroCity, 26 Expresů, 20 vlaků SuperCity, 12 spojů InterCity a 6 nočních EuroNight). Rychlíky a Expresy vozí ČD na základě objednávky Ministerstva dopravy, osobní a spěšné vlaky objednávají jednotlivé krajské úřady. Ministerstvo a kraje také určují počty spojů i jejich časové polohy.

Nové expresy mezi Prahou a Brnem od 35 Kč

Od 9. prosince vyjede 6 vlaků kategorie expres mezi Prahou a Brnem, na své cestě zastaví pouze v Pardubicích. ČD tak nabídnou každou hodinu komfortní expresní spojení Prahy a Brna vlaky EuroCity, SuperCity nebo Expres.

Mezi Prahou a Brnem budou moci zákazníci s In-kartou/Rail plus cestovat už za 35 korun. Jízdenky „Šťastná eLiška“ bude možné koupit přes internet v den odjezdu za 25% původní ceny eLišky, která stojí 140 Kč.

Novinky ve vnitrostátní dálkové dopravě

  • Vlaky SC Pendolino dojedou do Ostravy o 7 minut rychleji. Jeden pár bude převeden do kategorie InterCity (odjezd z Prahy-Holešovic v 11:23, z Ostravy hlavního nádraží v 15:01).
  • Přímé rychlíky Brno – Hradec Králové jsou přesměrovány na trasu Brno – Praha, spojení do Hradce Králové bude nově s přestupem v Pardubicích. V úseku Praha – Česká Třebová tak vznikne hodinový takt rychlíků.
  • Na jižní Moravu pojedou z Prahy 2 nové expresy: Ex 524/525 „Šohaj“ do Veselí nad Moravou (odjezd z Prahy 9:06) a Ex 522/523 „Mojmír“ do Luhačovic (odjezd z Prahy 13:06).
  • Dálkové vlaky na trase Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno budou jezdit skoro v hodinovém taktu a budou sestaveny z modernizovaných vozů ve větším rozsahu, než dosud. Každý druhý nebude zastavovat ve Studénce, Suchdole nad Odrou a Hranicích na Moravě.
  • Mezi Ostravou-Svinovem a Opavou budou jezdit rychlíky každé 2 hodiny, z Opavy budou pokračovat střídavě do Jeseníku a do Olomouce.
  • Z Prahy do Železné Rudy a zpět pojede nově 5 přímých rychlíků a 2 páry rychlíků z Nymburka budou z České Lípy nově prodlouženy až do Rumburka.
  • Všechny vlaky mířící z/do Prahy hlavního nádraží jsou z Prahy-Běchovic vedeny odklonem přes Prahu-Malešice a Prahu-Vršovice. Důvodem je pokračující rekonstrukce železniční trati mezi stanicemi Praha-Běchovice a Praha-Libeň a zprovozňování "Nového spojení".

Novinky v mezinárodní dopravě: Praha – Berlín za 29 Eur

Cestující budou moci využívat novou cenovou nabídku pro cestu z Prahy a Brna do Německa ve všech přímých vlacích EuroCity.
  • Praha – Berlín: 29 Eur
  • Brno – Berlín: 39 Eur
  • Brno – Drážďany: 29 Eur

Další novinky:

  • Je zaveden nový vlak EN 376/377 na trase Františkovy Lázně – Plzeň – Praha – Bratislava – Budapešť
  • Současný vlak EN 352/353 z Prahy do Wiesbadenu bude přesměrován na trasu Praha – Frankfurt – Bazilej. Ve Frankfurtu i Karlsruhe je možný přestup na TGV směr Štrasburk a Paříž
  • Zavedeny nové přímé vozy EN Praha – Amsterodam
  • Každý den jsou vedeny 3 vlaky vyšší kvality na trase Praha – Ostrava – Žilina, současné vlaky EC přes Vsetín a Horní Lideč jsou převedeny do kategorie Expres
  • Spojení s Bavorskem je rozšířeno o 1 pár rychlíků, 2 páry denně spojí Prahu s Mnichovem, 2 páry s Norimberkem
  • V letní sezoně pojede 2x týdně přímý lehátkový vůz z Prahy do černohorského Baru

Regionální doprava

Od 9.12.2007 nejsou nově objednány vlaky na těchto tratích:

  • č. 113 Lovosice – Most
  • č. 132 Oldřichov u Duchcova – Děčín
  • č. 847 Sudoměřice nad Moravou – Skalica na Slovensku (požadavek ze strany slovenského dopravce ZSSK)

Krajské úřady objednaly v naprosté většině případů v podstatě stejný objem vlaků, jako v právě končícím jízdním řádu. O 6% méně vlaků vyjede v Ústeckém kraji, naopak v Jihomoravském kraji přibude 5% spojů.

I v příštím roce budou ČD pokračovat ve významných investicích do obnovy vozového parku v regionální dopravě. Příští rok přibude na českých tratích 8 nových příměstských patrových jednotek CityElefant, 29 Regionov pro regionální tratě i další řídící vozy 954 (vznikají přestavbou nepotřebných poštovních vozů) a vozy 054, které společně tvoří ve spojení se čtyřnápravovým motorovým vozem 854 moderní motorové soupravy, které už dnes jezdí v tomto složení v okolí Brna.

Investice státu do železniční infrastruktury v roce 2008

Od roku 2008 bude stát investovat po dobu 3 let až trojnásobné částky do obnovy železniční infrastruktury, proti dosavadnímu stavu. Bude probíhat celá řada výluk, které ovlivní také spoje ČD. Mezi největší investiční akce patří:

  • Dokončení Nového spojení v Praze
  • Přestavba železniční stanice Praha hlavní nádraží, včetně prvních 4 nástupišť
  • Rekonstrukce vinohradského tunelu v Praze, od 5.5. do 28.6. vyloučen provoz Praha hl.n. – Praha-Smíchov
  • Rekonstrukce a elektrifikace trati Letohrad - Lichkov
  • Pokračuje výstavba na koridorech:
    • Praha-Libeň – Praha-Běchovice,
    • Zábřeh na Moravě – Olomouc,
    • Praha – Benešov u Prahy – České Budějovice,
    • Plzeň – Cheb (úsek Kozolupy – Svojšín a
    • Lipová u Chebu – Cheb),
    • Železniční uzel Kolín a část úseku Kolín – Velim

Knižní jízdní řád

Také dochází k přečíslování tratí ve Středočeském a Ústeckém kraji:

  • Dříve: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Chomutov, trať 124 Lužná u Rakovníka – Rakovník
  • Nově: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Rakovník, trať 124 Lužná u Rakovníka – Chomutov
  • Dříve: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny – Most trať 126 Louny – Rakovník
  • Nově: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny trať 126 Rakovník – Louny – Most
  • Dříve: trať 127 Postoloprty – Louny trať 114 Louny – Lovosice
  • Nově: trať 114 Postoloprty - Lovosice

Řazení vlaků a tabulky jízdního řádu

Stejně jako v předchozích letech, i letos Vám přinášíme graficky zpracovaná řazení vlaků pro rok 2008. Prozatím jsou kompletně hotové kategorie vyšší kvality (EC, IC, EN, Ex, R), v současné době se pracuje na slovenských vlacích vyšší kvality a nově i na českých osobních vlacích. Tuto rozsáhlou databázi vytváří dobrovolníci z řad čtenářů, kterým za to patří náš velký dík. Pokud máte také zájem přiložit ruku k dílu na společném projektu, stačí Vám k tomu jen trocha volného času a pečlivost. Pro více informací kontaktujte Nicka nebo Hroudu.

Podobně dnes byly zveřejněny na stránkách Českých drah tabulky jízdního řádu. Odkazy na jednotlivé tabulky naleznete v našem přehledu tratí. Tamtéž je dostupná i konečná podoba jízdního řádu ŽSR zveřejněná na partnerském serveru VLAKY.NET.

zdroj: České dráhy a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 19.11.2007 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.11.2007 (21:20)  
Nevido: Pokud vím, tak až po zkončení stavebních prací... V březnu to asi nebude :-) a v červnu bych to taky moc neviděl... Asi až příští JŘ.... A mohl by se pak vrátit R Bem SK-PL :-)))
registrovaný uživatel nevido 
25.11.2007 (13:41)  
Prosím vás, víte nekdo jestli budou zavedeny rychliky smer wroclaw prez lichkov? Diky
registrovaný uživatel martin pouch  mail  
23.11.2007 (14:09)  
díky za ten idos.
registrovaný uživatel Semík  mail  
23.11.2007 (5:40)  
No já ho vidím, ale píše mi,to že je lehátkový úsek Budapešť -Plzeň no a Cheb je poněkud dál.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
22.11.2007 (23:42)  
R1463ÚPA: Ano, na treti koleji se jiz pracuje. Troufnu si tvrdit, ze by rekonstrukce bez ztrojkolejneni ponekud postradala smysl (ikdyz v Cesku je vsechno mozne).

Semík: V takovych pripadech byva nejcasteji chyba mezi zidli a klavesnici :-) At koukam, jak koukam, madarske Bcmz z Budapesti do F.Lazni v razeni nechybi. Btw: Koukame na stejny vlak: http://www.zelpage.cz/razeni/08/vlaky/cd-376 ?
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.11.2007 (21:08)  
Mám dotaz v JŘ u EN376 je lehátko Budapešť - Františkovy Lázně (červená strana C10), ale v řazení vlaku na zelpage tento vůz není. Já bych s ním chtěl jet do Chebu. Kde je chyba?
22.11.2007 (20:50)  
C.M.Burns : rychlíky Brno - Wien mají plánován pobyt na přepřah.
Ono praktické nasazení Taurusů do Brna (kamkoli) je vázáno na možnost vyrovnávky lokomotivních km najetých lok ÖBB na vlacích ČD lokomotivami ČD na rakouských kolejích. Jinak by musely ČD zaplatit tvrdě ÖBB. Ze strany ČD toho moc k mání není.
V sočasnosti se jezdí 1 km do Gmündu, 5 km do Summerau, dochází k výpadku osobních vlaků do Retzu. A to ještě podle nepotvrzených informací osobní vlaky jezdící do Břeclavi ÖBB do těchto výkonů (velkoryse) nepočítají, protože je pro ně provozně výhodnější z Bernhardsthalu nechat vlak jet do BV než ho stahovat z tratě a pak zase poslat na zastávku.
registrovaný uživatel Kuba 
22.11.2007 (19:48)  
MP: To máš stejně jedno, protože Sp 1604 se ve Svinově spojí a jedou jako EC Detvan do Prahy, takže jedeš přímo a nepřestupuješ.
22.11.2007 (18:53)  
uz je to asi passe, ale muzu se zeptat, kdyz uz tu byly zmineny stavebni prace Liben-Bechovice, jestli dojde k vlozeni treti tratove koleje v tomto useku? dekuji mockrat za odpoved!
22.11.2007 (18:49)  
Tak jsem se díval na rychlíky Brno - Břeclav - Wien R 270 ÷ R 275. To budou po celou trasu tahat rakouské taurusy 1216? Už nebude docházet ve st. Břeclav k přepřahům? Taurusy se už budou moct na trati Břeclav - Brno prohánět?
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko