..: Novinky v jízdním řádu 2007/8 :..

Ilustrační obrázek Praha - V novém jízdním řádu, který bude platit od 9.12., vyjede o 12% více dálkových vlaků, přibude nové spojení do Bazileje a přímé vozy do Amsterodamu. Bude jezdit 5 nových expresů mezi Prahou a Brnem a s novými rychlíky se setkají cestující na většině důležitých tras v ČR.

Zákazníci ČD budou moci využívat speciální tarifní nabídku do Německa, která cestu velmi výrazně zlevní. Do Brna bude možné jet vlakem už za 35 Kč. V novém jízdním řádu je 8.374 vlaků (7.600 osobních vlaků, 436 rychlíků, 241 spěšných vlaků, 33 spojů EuroCity, 26 Expresů, 20 vlaků SuperCity, 12 spojů InterCity a 6 nočních EuroNight). Rychlíky a Expresy vozí ČD na základě objednávky Ministerstva dopravy, osobní a spěšné vlaky objednávají jednotlivé krajské úřady. Ministerstvo a kraje také určují počty spojů i jejich časové polohy.

Nové expresy mezi Prahou a Brnem od 35 Kč

Od 9. prosince vyjede 6 vlaků kategorie expres mezi Prahou a Brnem, na své cestě zastaví pouze v Pardubicích. ČD tak nabídnou každou hodinu komfortní expresní spojení Prahy a Brna vlaky EuroCity, SuperCity nebo Expres.

Mezi Prahou a Brnem budou moci zákazníci s In-kartou/Rail plus cestovat už za 35 korun. Jízdenky „Šťastná eLiška“ bude možné koupit přes internet v den odjezdu za 25% původní ceny eLišky, která stojí 140 Kč.

Novinky ve vnitrostátní dálkové dopravě

  • Vlaky SC Pendolino dojedou do Ostravy o 7 minut rychleji. Jeden pár bude převeden do kategorie InterCity (odjezd z Prahy-Holešovic v 11:23, z Ostravy hlavního nádraží v 15:01).
  • Přímé rychlíky Brno – Hradec Králové jsou přesměrovány na trasu Brno – Praha, spojení do Hradce Králové bude nově s přestupem v Pardubicích. V úseku Praha – Česká Třebová tak vznikne hodinový takt rychlíků.
  • Na jižní Moravu pojedou z Prahy 2 nové expresy: Ex 524/525 „Šohaj“ do Veselí nad Moravou (odjezd z Prahy 9:06) a Ex 522/523 „Mojmír“ do Luhačovic (odjezd z Prahy 13:06).
  • Dálkové vlaky na trase Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno budou jezdit skoro v hodinovém taktu a budou sestaveny z modernizovaných vozů ve větším rozsahu, než dosud. Každý druhý nebude zastavovat ve Studénce, Suchdole nad Odrou a Hranicích na Moravě.
  • Mezi Ostravou-Svinovem a Opavou budou jezdit rychlíky každé 2 hodiny, z Opavy budou pokračovat střídavě do Jeseníku a do Olomouce.
  • Z Prahy do Železné Rudy a zpět pojede nově 5 přímých rychlíků a 2 páry rychlíků z Nymburka budou z České Lípy nově prodlouženy až do Rumburka.
  • Všechny vlaky mířící z/do Prahy hlavního nádraží jsou z Prahy-Běchovic vedeny odklonem přes Prahu-Malešice a Prahu-Vršovice. Důvodem je pokračující rekonstrukce železniční trati mezi stanicemi Praha-Běchovice a Praha-Libeň a zprovozňování "Nového spojení".

Novinky v mezinárodní dopravě: Praha – Berlín za 29 Eur

Cestující budou moci využívat novou cenovou nabídku pro cestu z Prahy a Brna do Německa ve všech přímých vlacích EuroCity.
  • Praha – Berlín: 29 Eur
  • Brno – Berlín: 39 Eur
  • Brno – Drážďany: 29 Eur

Další novinky:

  • Je zaveden nový vlak EN 376/377 na trase Františkovy Lázně – Plzeň – Praha – Bratislava – Budapešť
  • Současný vlak EN 352/353 z Prahy do Wiesbadenu bude přesměrován na trasu Praha – Frankfurt – Bazilej. Ve Frankfurtu i Karlsruhe je možný přestup na TGV směr Štrasburk a Paříž
  • Zavedeny nové přímé vozy EN Praha – Amsterodam
  • Každý den jsou vedeny 3 vlaky vyšší kvality na trase Praha – Ostrava – Žilina, současné vlaky EC přes Vsetín a Horní Lideč jsou převedeny do kategorie Expres
  • Spojení s Bavorskem je rozšířeno o 1 pár rychlíků, 2 páry denně spojí Prahu s Mnichovem, 2 páry s Norimberkem
  • V letní sezoně pojede 2x týdně přímý lehátkový vůz z Prahy do černohorského Baru

Regionální doprava

Od 9.12.2007 nejsou nově objednány vlaky na těchto tratích:

  • č. 113 Lovosice – Most
  • č. 132 Oldřichov u Duchcova – Děčín
  • č. 847 Sudoměřice nad Moravou – Skalica na Slovensku (požadavek ze strany slovenského dopravce ZSSK)

Krajské úřady objednaly v naprosté většině případů v podstatě stejný objem vlaků, jako v právě končícím jízdním řádu. O 6% méně vlaků vyjede v Ústeckém kraji, naopak v Jihomoravském kraji přibude 5% spojů.

I v příštím roce budou ČD pokračovat ve významných investicích do obnovy vozového parku v regionální dopravě. Příští rok přibude na českých tratích 8 nových příměstských patrových jednotek CityElefant, 29 Regionov pro regionální tratě i další řídící vozy 954 (vznikají přestavbou nepotřebných poštovních vozů) a vozy 054, které společně tvoří ve spojení se čtyřnápravovým motorovým vozem 854 moderní motorové soupravy, které už dnes jezdí v tomto složení v okolí Brna.

Investice státu do železniční infrastruktury v roce 2008

Od roku 2008 bude stát investovat po dobu 3 let až trojnásobné částky do obnovy železniční infrastruktury, proti dosavadnímu stavu. Bude probíhat celá řada výluk, které ovlivní také spoje ČD. Mezi největší investiční akce patří:

  • Dokončení Nového spojení v Praze
  • Přestavba železniční stanice Praha hlavní nádraží, včetně prvních 4 nástupišť
  • Rekonstrukce vinohradského tunelu v Praze, od 5.5. do 28.6. vyloučen provoz Praha hl.n. – Praha-Smíchov
  • Rekonstrukce a elektrifikace trati Letohrad - Lichkov
  • Pokračuje výstavba na koridorech:
    • Praha-Libeň – Praha-Běchovice,
    • Zábřeh na Moravě – Olomouc,
    • Praha – Benešov u Prahy – České Budějovice,
    • Plzeň – Cheb (úsek Kozolupy – Svojšín a
    • Lipová u Chebu – Cheb),
    • Železniční uzel Kolín a část úseku Kolín – Velim

Knižní jízdní řád

Také dochází k přečíslování tratí ve Středočeském a Ústeckém kraji:

  • Dříve: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Chomutov, trať 124 Lužná u Rakovníka – Rakovník
  • Nově: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Rakovník, trať 124 Lužná u Rakovníka – Chomutov
  • Dříve: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny – Most trať 126 Louny – Rakovník
  • Nově: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny trať 126 Rakovník – Louny – Most
  • Dříve: trať 127 Postoloprty – Louny trať 114 Louny – Lovosice
  • Nově: trať 114 Postoloprty - Lovosice

Řazení vlaků a tabulky jízdního řádu

Stejně jako v předchozích letech, i letos Vám přinášíme graficky zpracovaná řazení vlaků pro rok 2008. Prozatím jsou kompletně hotové kategorie vyšší kvality (EC, IC, EN, Ex, R), v současné době se pracuje na slovenských vlacích vyšší kvality a nově i na českých osobních vlacích. Tuto rozsáhlou databázi vytváří dobrovolníci z řad čtenářů, kterým za to patří náš velký dík. Pokud máte také zájem přiložit ruku k dílu na společném projektu, stačí Vám k tomu jen trocha volného času a pečlivost. Pro více informací kontaktujte Nicka nebo Hroudu.

Podobně dnes byly zveřejněny na stránkách Českých drah tabulky jízdního řádu. Odkazy na jednotlivé tabulky naleznete v našem přehledu tratí. Tamtéž je dostupná i konečná podoba jízdního řádu ŽSR zveřejněná na partnerském serveru VLAKY.NET.

zdroj: České dráhy a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 19.11.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
20.11.2007 (13:49)  
dohlib: Stačí se podívat tady na řazení...
registrovaný uživatel zdenda 
20.11.2007 (13:48)  
precla: já se obávám, že zmizely na Ostravu nebo někam jinam, prostě ČD přidávají rychlíky a nemají nové vagony, takže radši půl vlaku Bee a B než jeden Bee a jeden B a je fakt, že rychlíky z Brna na Ostravu jsou fakt hnuj, stary, spinavy, smradlavy a casto preplneny B...aspon ze na Jihlavu nechali dva vagony Bp...
a jestli stalo doted spojeni z Brna pres Jihlavu na Sumavu za prd, ted bude jeste horsi...
ad rychlik Sumava: jakpak asi bude fungovat objeti soupravy v Novem Udoli bardotkou???
20.11.2007 (13:33)  
Na prazskem hlavaku osobaky na Beroun take necekaji, az prebehnou lidi ze sedmeho peronu od zpozdeneho vlaku.
Ne, osobáky na Beroun většinou čekají dokonce na to, až odjede zpožděný R z východu na Smíchov.... Poslední dobou je to pravidlo u několika vlaků.
registrovaný uživatel pekař 
20.11.2007 (13:29)  
M: příjde mi to jako normální když to platí pouze pro zákazníky s In-kartou.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
20.11.2007 (13:21)  
M: Puntik v krouzku se dusledne dodrzuje treba na ML. Od vychodu prijede rychlik (i vcas) a tesne pred zastavenim se hypernova rozjede. Ikdyz stoji u stejneho peronu, jen u sousedni hrany. Normalka. Na prazskem hlavaku osobaky na Beroun take necekaji, az prebehnou lidi ze sedmeho peronu od zpozdeneho vlaku.
registrovaný uživatel Precla 
20.11.2007 (13:20)  
Panebože!!! Kam zmizeli vozy Bee z relace Brno - Tišnov - Žďár - HB - Kolín - Praha?
registrovaný uživatel M 
20.11.2007 (13:19)  
pekari, Brno-Praha za 35 korun je vyhodna nabidka? Proc nenapises, ze je to dumping?
registrovaný uživatel pekař 
20.11.2007 (13:15)  
dohlib: ale to IC bude v klasické soupravě, ano?
registrovaný uživatel dohlib 
20.11.2007 (13:12)  
:doomlukas
Viz text výše:
Vlaky SC Pendolino dojedou do Ostravy o 7 minut rychleji. Jeden pár bude převeden do kategorie InterCity (odjezd z Prahy-Holešovic v 11:23, z Ostravy hlavního nádraží v 15:01).

Teď jsem se díval, do jízdního řádu a asi to nebude Pendolino.
registrovaný uživatel pekař 
20.11.2007 (13:11)  
Ty některé nabídky jsou super, hlavně ta Brno - Praha a ty do Německa.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko