..: Novinky v jízdním řádu 2007/8 :..

Ilustrační obrázek Praha - V novém jízdním řádu, který bude platit od 9.12., vyjede o 12% více dálkových vlaků, přibude nové spojení do Bazileje a přímé vozy do Amsterodamu. Bude jezdit 5 nových expresů mezi Prahou a Brnem a s novými rychlíky se setkají cestující na většině důležitých tras v ČR.

Zákazníci ČD budou moci využívat speciální tarifní nabídku do Německa, která cestu velmi výrazně zlevní. Do Brna bude možné jet vlakem už za 35 Kč. V novém jízdním řádu je 8.374 vlaků (7.600 osobních vlaků, 436 rychlíků, 241 spěšných vlaků, 33 spojů EuroCity, 26 Expresů, 20 vlaků SuperCity, 12 spojů InterCity a 6 nočních EuroNight). Rychlíky a Expresy vozí ČD na základě objednávky Ministerstva dopravy, osobní a spěšné vlaky objednávají jednotlivé krajské úřady. Ministerstvo a kraje také určují počty spojů i jejich časové polohy.

Nové expresy mezi Prahou a Brnem od 35 Kč

Od 9. prosince vyjede 6 vlaků kategorie expres mezi Prahou a Brnem, na své cestě zastaví pouze v Pardubicích. ČD tak nabídnou každou hodinu komfortní expresní spojení Prahy a Brna vlaky EuroCity, SuperCity nebo Expres.

Mezi Prahou a Brnem budou moci zákazníci s In-kartou/Rail plus cestovat už za 35 korun. Jízdenky „Šťastná eLiška“ bude možné koupit přes internet v den odjezdu za 25% původní ceny eLišky, která stojí 140 Kč.

Novinky ve vnitrostátní dálkové dopravě

  • Vlaky SC Pendolino dojedou do Ostravy o 7 minut rychleji. Jeden pár bude převeden do kategorie InterCity (odjezd z Prahy-Holešovic v 11:23, z Ostravy hlavního nádraží v 15:01).
  • Přímé rychlíky Brno – Hradec Králové jsou přesměrovány na trasu Brno – Praha, spojení do Hradce Králové bude nově s přestupem v Pardubicích. V úseku Praha – Česká Třebová tak vznikne hodinový takt rychlíků.
  • Na jižní Moravu pojedou z Prahy 2 nové expresy: Ex 524/525 „Šohaj“ do Veselí nad Moravou (odjezd z Prahy 9:06) a Ex 522/523 „Mojmír“ do Luhačovic (odjezd z Prahy 13:06).
  • Dálkové vlaky na trase Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno budou jezdit skoro v hodinovém taktu a budou sestaveny z modernizovaných vozů ve větším rozsahu, než dosud. Každý druhý nebude zastavovat ve Studénce, Suchdole nad Odrou a Hranicích na Moravě.
  • Mezi Ostravou-Svinovem a Opavou budou jezdit rychlíky každé 2 hodiny, z Opavy budou pokračovat střídavě do Jeseníku a do Olomouce.
  • Z Prahy do Železné Rudy a zpět pojede nově 5 přímých rychlíků a 2 páry rychlíků z Nymburka budou z České Lípy nově prodlouženy až do Rumburka.
  • Všechny vlaky mířící z/do Prahy hlavního nádraží jsou z Prahy-Běchovic vedeny odklonem přes Prahu-Malešice a Prahu-Vršovice. Důvodem je pokračující rekonstrukce železniční trati mezi stanicemi Praha-Běchovice a Praha-Libeň a zprovozňování "Nového spojení".

Novinky v mezinárodní dopravě: Praha – Berlín za 29 Eur

Cestující budou moci využívat novou cenovou nabídku pro cestu z Prahy a Brna do Německa ve všech přímých vlacích EuroCity.
  • Praha – Berlín: 29 Eur
  • Brno – Berlín: 39 Eur
  • Brno – Drážďany: 29 Eur

Další novinky:

  • Je zaveden nový vlak EN 376/377 na trase Františkovy Lázně – Plzeň – Praha – Bratislava – Budapešť
  • Současný vlak EN 352/353 z Prahy do Wiesbadenu bude přesměrován na trasu Praha – Frankfurt – Bazilej. Ve Frankfurtu i Karlsruhe je možný přestup na TGV směr Štrasburk a Paříž
  • Zavedeny nové přímé vozy EN Praha – Amsterodam
  • Každý den jsou vedeny 3 vlaky vyšší kvality na trase Praha – Ostrava – Žilina, současné vlaky EC přes Vsetín a Horní Lideč jsou převedeny do kategorie Expres
  • Spojení s Bavorskem je rozšířeno o 1 pár rychlíků, 2 páry denně spojí Prahu s Mnichovem, 2 páry s Norimberkem
  • V letní sezoně pojede 2x týdně přímý lehátkový vůz z Prahy do černohorského Baru

Regionální doprava

Od 9.12.2007 nejsou nově objednány vlaky na těchto tratích:

  • č. 113 Lovosice – Most
  • č. 132 Oldřichov u Duchcova – Děčín
  • č. 847 Sudoměřice nad Moravou – Skalica na Slovensku (požadavek ze strany slovenského dopravce ZSSK)

Krajské úřady objednaly v naprosté většině případů v podstatě stejný objem vlaků, jako v právě končícím jízdním řádu. O 6% méně vlaků vyjede v Ústeckém kraji, naopak v Jihomoravském kraji přibude 5% spojů.

I v příštím roce budou ČD pokračovat ve významných investicích do obnovy vozového parku v regionální dopravě. Příští rok přibude na českých tratích 8 nových příměstských patrových jednotek CityElefant, 29 Regionov pro regionální tratě i další řídící vozy 954 (vznikají přestavbou nepotřebných poštovních vozů) a vozy 054, které společně tvoří ve spojení se čtyřnápravovým motorovým vozem 854 moderní motorové soupravy, které už dnes jezdí v tomto složení v okolí Brna.

Investice státu do železniční infrastruktury v roce 2008

Od roku 2008 bude stát investovat po dobu 3 let až trojnásobné částky do obnovy železniční infrastruktury, proti dosavadnímu stavu. Bude probíhat celá řada výluk, které ovlivní také spoje ČD. Mezi největší investiční akce patří:

  • Dokončení Nového spojení v Praze
  • Přestavba železniční stanice Praha hlavní nádraží, včetně prvních 4 nástupišť
  • Rekonstrukce vinohradského tunelu v Praze, od 5.5. do 28.6. vyloučen provoz Praha hl.n. – Praha-Smíchov
  • Rekonstrukce a elektrifikace trati Letohrad - Lichkov
  • Pokračuje výstavba na koridorech:
    • Praha-Libeň – Praha-Běchovice,
    • Zábřeh na Moravě – Olomouc,
    • Praha – Benešov u Prahy – České Budějovice,
    • Plzeň – Cheb (úsek Kozolupy – Svojšín a
    • Lipová u Chebu – Cheb),
    • Železniční uzel Kolín a část úseku Kolín – Velim

Knižní jízdní řád

Také dochází k přečíslování tratí ve Středočeském a Ústeckém kraji:

  • Dříve: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Chomutov, trať 124 Lužná u Rakovníka – Rakovník
  • Nově: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Rakovník, trať 124 Lužná u Rakovníka – Chomutov
  • Dříve: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny – Most trať 126 Louny – Rakovník
  • Nově: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny trať 126 Rakovník – Louny – Most
  • Dříve: trať 127 Postoloprty – Louny trať 114 Louny – Lovosice
  • Nově: trať 114 Postoloprty - Lovosice

Řazení vlaků a tabulky jízdního řádu

Stejně jako v předchozích letech, i letos Vám přinášíme graficky zpracovaná řazení vlaků pro rok 2008. Prozatím jsou kompletně hotové kategorie vyšší kvality (EC, IC, EN, Ex, R), v současné době se pracuje na slovenských vlacích vyšší kvality a nově i na českých osobních vlacích. Tuto rozsáhlou databázi vytváří dobrovolníci z řad čtenářů, kterým za to patří náš velký dík. Pokud máte také zájem přiložit ruku k dílu na společném projektu, stačí Vám k tomu jen trocha volného času a pečlivost. Pro více informací kontaktujte Nicka nebo Hroudu.

Podobně dnes byly zveřejněny na stránkách Českých drah tabulky jízdního řádu. Odkazy na jednotlivé tabulky naleznete v našem přehledu tratí. Tamtéž je dostupná i konečná podoba jízdního řádu ŽSR zveřejněná na partnerském serveru VLAKY.NET.

zdroj: České dráhy a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 19.11.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
22.11.2007 (17:49)  
Asi proto, ze Detvan pres hl.n. nejede a prime vozy tam jeste nikdo nenaklepal...
Kazdopadne ale plati, ze kdyz dam Ostrava->Praha je, tak mi to rovnou vypise Detvana ze Svinova...
registrovaný uživatel martin pouch  mail  
22.11.2007 (17:16)  
Dále bych chtěl pochválit ty, kteří dělají to nové řazení 2008 díky, je to přehledné i pro zrakově postižené občany.
registrovaný uživatel martin pouch  mail  
22.11.2007 (17:11)  
Mám takový dotaz. Když dám na idosu spojení Ostrava, Praha, např 11:00, tak by my počítač měl najít příjmé spojení v 11:42, Že? Ale počítač my vyhodí hlášku, sp 1604, do Svinova, a pak ex Detvan. Můžete my někdo napsat, proč my ten spoj nevyhodí idos jako příjmí už z hlavního nádraží?
registrovaný uživatel M 
22.11.2007 (17:01)  
pekar - jak rikam, ma nekdo navrh madarskyho JR? Ja ne, takze nemam tuseni, jestli ty vagony nestoji pet hodin v Pesti...
A to "Madari jezdi dost nacas" bych asi nekomu, kdo jezdi Haskem do oci nerekl.
registrovaný uživatel pekař 
22.11.2007 (13:08)  
Laborec: ty vlaky jsou objednány v úseku Děčín - Telnice.
M: maďaři jezdí dost načas, sekyru to bude vozit z 'Cerné hory a Srbska. A to dost masivní.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
22.11.2007 (8:00)  
Výborně a přehledně udělaný článek s odkazy na výborně "malované" řazení vlaků v určitých teritoriích. Tleskám tvůrcům :-)
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
22.11.2007 (7:36)  
DJ: Právě proto, že je objednána doprava pouze v úseku Oldřichov u Duchcova - Telnice. A slyšel jsem, že se má trať kvůli dálnici zrušit právě v tom druhém úseku Telnice - Děčín :(.
registrovaný uživatel M 
22.11.2007 (0:32)  
Nevidel bych to az tak spatne. Jednak nikde neni napsane, ze cekat bude uz IC 130 (pokud teda uz vychozi stanice IC 130 neni myslena jako Balkan - heh, beru zpet:-)) i kdyz je pravda, ze Galileo vyjede dost po Moravii, dvak ma nekdo v ruce madarsky navrh?
Co si myslim, ze bude horsi bude ten jeden vagon, ktery bude Dvorak prebirat cely rok a kdyz se clovek podiva na to jak Madar zvlada chystat Haska, tak bych vecer z Vidne jezdit nechtel...

A vlastne ani z Budapesti, protoze kdyz to bude stat za to - no vlastne na Haskovi takovej skoro prumer - tak ten vagonek v Breclavi bude stat ctyri hodky. Takze kdyz to tak pocitam, tak kdyz Moravia bude mit hodinku zpozdeni (z Madarska zadna mira kdyz se tam pracuje, natoz, kdyz se protestuje), tak ujede Dvorak, ujede i osobak a zdanlive jednoducha cesta Bratislava-Brno (normalne 1:45) muze trvat sest hodin. A to jde, ne?:-)))
21.11.2007 (20:18)  
Tak se můžeme pěkně těšit na letní zpožďování EC 70 v Břeclavi čekáním na přímé vozy (od IC 130) z Balkánu. U EC 70 je čekací doba stanovena na 60 minut, k tomu ještě posun.
Absurdní … chápal bych takovéto přidávání vozů fungovalo, kdyby EC 70 jezdil o hodinu později.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
21.11.2007 (19:02)  
Ad Sp 1610: Tento vlak jsem přebral od autora (jméno si již nepamatuji, možná to byl nějaký Hujer ;-)), protože uvedl mot. vůz řady 843 do kolonky Lokomotiva (já ho přesunul k vozům, tak jak to má být). A nevšiml jsem si, že je špatně vyplněná trať (místo 322 má být 323). Nyní již opraveno.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko