..: Olomoucký kraj pokutuje České dráhy za zpoždění vlaků :..

Ilustrační obrázek Olomouc - Olomoucký kraj zakročil proti zpožďování vlaků ve svém regionu. ČD udělí pokutu ve výši asi 5,4 milionu korun. Je to vůbec poprvé v Česku, co se kraj takto postavil železnici. Hejtmanství opatření už schválilo, chybí mu jen podpis. Podle radního Petra Poláška pak musí ČD peníze uhradit v řádu několika dnů. "Rozhodli jsme se tak na základě výkazů, které nám dodávají samy České dráhy. Za květen bylo zpožděných asi 16 spojů, v září kolem 50," říká Polášek. Nejčastěji jde o vlaky na trase Nezamyslice - Olomouc, nebo spoje na Hranicku.

Některé vlaky byly dopravcem dokonce odřeknuty, tedy vůbec nevyrazily na trať. Sledují se přitom jen zpoždění delší než 15 minut. Nepostihují se ani zpoždění, na něž se vztahuje tzv. vyšší moc, tedy nejen živelné pohromy, ale i stavby na koridoru. ČD se o pokutě dozvěděly z médií. Podle mluvčího Ondřeje Kubaly proto neznají podrobnosti o jednání zastupitelstva, ani důvody uložení pokuty. Tvrdí, že nejsou výsledky špatné. "Například v měsíci září jsme jízdní řád v osobní dopravě v celé republice plnili na 87,1%. S ohledem na rozsáhlou stavební činnost, kterou na kolejích provádí stát, je to velmi dobrý výsledek," uvádí Kubala. Radní Polášek připouští, že chápe zásah vyšší moci, jako je rekonstrukce koridorů. Důvodem zpoždění ale prý v řadě případů bylo pozdní přistavení soupravy či pozdní nástup personálu. Olomoucké hejtmanství může pokutu udělit, protože sankční podmínky zahrnulo do smlouvy o provozování spojů. Kraj ročně přispívá na tzv. prokazatelnou ztrátu asi 350 miliony korun.

Kde není smlouva, není pokuta

Ne každý kraj ale na případné sankce myslel. To je případ Pardubic. "Současná smlouva nám neumožňuje sankcionovat ČD. Nová smlouva se bude sestavovat v prosinci, podepisovat v lednu, a zatím nevíme, zda do ní možnost sankcí vložíme," řekl serveru iDNES Ondřej Tušl z tiskového oddělení Pardubického kraje. Drobné problémy se zpožděním mají i na Ústecku, smlouva ale neumožňuje ČD pokutovat. Mluvčí krajského úřadu Veronika Kindlová uvádí, že uvažují o tom, že to změní, ale to by mohlo jít až od roku 2009, do té doby platí současná 30 smlouva. Na regionální tratě přispívá kraj drahám 375 milionů korun.

Naproti tomu v jiných regionech se zpožděním problémy nemají. "My o pokutě neuvažujeme. Zpoždění jsou v přijatelné míře a dána především technologickými problémy," uvedl Petr Vinklář z tiskového oddělení Královéhradeckého kraje.

Podobně se chovají v Českých Budějovicích. Mluvčí Maria Ptáčková sděluje, že kraj v příštím roce přispěje drahám 328 milionů korun. "Připravujeme zpřesňování smlouvy tak, aby se zlepšila kultura cestování. Chceme tlačit na vyšší kvalitu cestování, to znamená, že budeme požadovat například lepší stav a čistotu vagonů," nepřímo vyvrátila sankce za zpoždění. Někteří Jihočeši však s tím, že vlaky jezdí přesně podle jízdního řádu, nesouhlasí. "Jedná se o absolutní nesmysl. Jen v posledním týdnu má vlak z Ražic do Tábora zpoždění téměř každý den zhruba 20 minut. Za poslední více než rok odjel vlak do Tábora pouze ve dvou případech na čas. Ve zbylých případech se zpozdí," říká cestující Michal Vrkoč.

zdroj: Deník a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 11.11.2007 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z regiónu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Precla 
11.11.2007 (19:39)  
Okolo Olomouce je zpoždění stále.. hlavně trať 310 a i trať na Brno.. Jinak sem s ČD jinde spokojen.. jezdí relativně včas.
registrovaný užívateľ LapiCB  mail  
11.11.2007 (16:22)  
jj, to bude ono :-) Sem to já :-))
11.11.2007 (16:09)  
Ahá, tak už asi vím, s kým si píšu:-))
registrovaný užívateľ LapiCB  mail  
11.11.2007 (16:03)  
Jasně že je to drahý, otázka je proč a co se s tím dá dělat. Ale to můžem spíš pokecat ve středu ve škole :-)
11.11.2007 (14:52)  
Zajímavý názor. Samozřejmě je to případ od případu, ale na většině tratí bych odklony jako ideální řešení neviděl. Ono odklony obvykle způsobí, že v původní trase stejně musím vést vlaky s NAD taky, protože odklon většinu nácestných stanic (ne-li všechny) vynechá. A to už je pěkně drahej špás...

Osobně si myslím, že na většině míst, kde to lze a je vhodné (často ale už i na místech, kde to zrovna ideální není), se už odklonová vozba provozuje. Pár drobností navíc by se asi ještě zkusit nechalo, ale moc toho nebude.
registrovaný užívateľ LapiCB  mail  
11.11.2007 (14:46)  
Jasně, ale tak něco jít musí. Že to místní dopravu rozseká... Pokud je kvalitně navržen GVD, věřím že to jde udělat tak, aby dopad byl minimální. Radši teda udělám NAD na místní dopravu v Horní Dolní a protáhnu tudy rychlík Praha - Nějaké Velké Město.
11.11.2007 (14:18)  
LapiCB:
Odklony jsou věc pěkná, ale dost často je není kudy vést. A pokud ano, tak to místní dopravu rozseká.
11.11.2007 (14:16)  
Na doplnění - Dnes je opět na Babitronu pěkně červeno.Nedalo mě to a tak jsem si vyhledal zpoždění na DB (Dresden,Bad Schandau) a bylo zajímavé v poznámkách číst důvody zpoždění.Na stránkách ČD je pouze čas.Přidávám odkaz
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn
registrovaný užívateľ LapiCB  mail  
11.11.2007 (14:16)  
Mno teď mě tak napadlo, s těma výlukama: Je jasné že výlukový jířa je olepší než nic, ale já bych navhoval na hlavních trasách vést odklony mezi velkými městy. Pro cestující asi o 315,8 % lepší než výlukový jířa. Sice jedou déle,ale nemusí se nikam trmácet na bus a pak zase zpět...
11.11.2007 (13:09)  
Jenže JŘ se sestavuje dost předtím, než je jasné, jaké výluky budou nakonec probíhat (takže často je rezerva v místech, kde se nic neděje, a naopak).
Výlukový JŘ je sice věc pěkná, ale při množství výluk by se nemusel celoročně JŘ ani vydávat, protože stejně by to každou chvíli bylo úplně jinak. Samozřejmě, občas se nechá nějaké výlukové opratření přijmout, ale při současném plánování a rozložení výluk s tím těžko něco nadělá.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko