Ostroměř - Vítězem 1. ročníku soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky, a tedy nejkrásnějším nádražím roku 2007, je nádraží Ostroměř u Hořic. Leží na křižovatce tratí Jičín – Hradec Králové a Trutnov - Chlumec nad Cidlinou. Těsné druhé místo zaujaly nedaleké Smiřice. Zvláštní ocenění získávají nádraží Děčín, Bohumín, Teplice, Železná Ruda – Alžbětín, Horní Planá u Lipna, Vrané nad Vltavou, Václavice u Náchoda, Cebiv u Konstantinových Lázní, Poláky a Želina u Kadaně. Vítěze vyhodnotili zástupci vyhlašovatelů z návrhů zaslaných veřejností.
Soutěž pořádala Asociace Entente Florale CZ – Souznění, spolu s Mikroregionem Konstantinolázeňsko, občanským sdružením Plzeňská dráha, Správou železniční dopravní cesty a Českými drahami. Cílem soutěže bylo oživit zájem veřejnosti o železnici a o její nádraží – důležité vstupní brány měst a vesnic. „Uváděním pozitivních příkladů motivujeme obyvatele ke zlepšování kvality jejich vlastního životního prostředí, oceněním příkladných výsledků povzbuzujeme aktivní jednotlivce k pokračování v jejich práci. Zároveň monitorujeme požadavky cestujících a ochotu osobně spolupracovat na nápravě nedostatků“ řekla Drahomíra Kolmanová ze společnosti Entente Florale CZ – Souznění. Podle asociace budou výsledky soutěže každoročně vyhlašovány poslední zářijovou sobotu, v Den železnice.
Zdroje: COT News, denik.cz, ČD, informace o stanici
Kéž by s elektrizací trati Těšín - Frýdek přišly obnovené Sp vlaky Bielsko-ValMez... ale to je spíš jen moje zbožné přání :-)
Jinak to s tratí do Polska reálně vidím spíš na konec, než na rozšíření, protože rok od roka spojů ubývá...
Celá budova vypadá velmi tajemně, jako někde v karpatech.
Nejkrásnější nádraží co jsem kdy viděl je na 100% Ostrava Svinov,hlavně když cestující vystoupí a vidí nádhernou budovu,krásné nástupiště a krásný podchod.Kdyby se o této soutěži vědělo tak nemá žádné nádraží na Svinov!
Co se týče zmíněných Vítkovic tak to zabetonování schodiště je fakt hrůza,to nemohli spíš přidělat dveře a ty zamknout???Ale i tak jsou Vítkovice sice pěkné a prostorné,ale kdo o nich trochu ví tak mu spíš přijdou jako typická ukázka bývalé slávy železnice...
Toto se snad změní buď vstupem do Schengenu nebo úplným zrušením os. dopravy na této trati :-)
4. peron v Těšíně taky nechápu, co to tam udělali za hnus a pokud člověk nejde přímo z podchodu a přichází např. od autobusáku, tak musí dělat "slalomový chod" na tento peron :-)
Škoda, že si teď nevzpomenu na žádné pěkné nádraží mimo MS kraj z mých pravidelných železničních cest...
Zamykání prvního nástupiště v Českém Těšíně v době příjezdu "Gomulky" z PKP mi připomíná dobu "železné opony" v Chebu či Břeclavi, kde se odehrávala stejná komedie.
V porování s tím ten Bohumín vypadá lépe, přinejmenším na nástupištích. Tam se při příjezdu / odjezdu skvostu PKP nástupiště alespoň nezamyká.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.