..: Zpráva o aktuálním stavu elektrizace trati Kadaň - Karlovy Vary :..
obrazekElektrizace trati 140 ČD - O víkendu 16. - 18. dubna 2004 jsem po delší době jel vlakem po trati č. 140 (Chomutov - Karlovy vary) a nemohl jsem nezaznamenat aktuální stav elektrizace úseku tratě mezi Kadaní a Karlovými Vary. Provoz na trati je zachován, pouze s částečným omezením (jízda po jedné koleji) či občasným přerušením určitých úseků o víkendech. Po celé trati se po úsecích betonují patky a montují sloupy pro trolejové vedení. Ve vybraných místech se mění kolejový svršek, rekonstruují zhlaví nebo opravují mosty.
Nejdále s elektrizačními pracemi je úsek z Kadaně, kde asi do úrovně zast. Vernéřov stojí kompletně vybavené sloupy s držáky a izolátory. V Kadani jsou dokonce již nataženy částečně nové troleje, a to od zhlaví přibližně do úrovně vjezdových návěstidel.
V Klášterci nad Ohří stojí několik spojených sloupů (portály). Mezi Perštejnem a Stráží nad Ohří byl jednokolejný provoz z důvodu rekonstrukce propustku u zast. Boč. Za Stráží (ve směru na K.Vary) je na levé koleji již nový ocelo-betonový most (ocelové nosníky, betonová mostovka). Pravou kolej výměna starého ocelového příhradového mostu s dolní mostovkou teprve čeká. Žst. Vojkovice nad Ohří je jedno velké staveniště. Zde bylo přestavěno celé ostrovské zhlaví a opraven přejezd. Ze zhlaví je též částečně vyměněna kolej vedoucí do Kyselky (Mattoni), kde by se též měli dělat předelektrizační úpravy. Vlečka je ale zatím zarostlá dřevinami bez nejmenší známky jakýchkoli prací. V Dalovicích se pak montují nová kolejová pole, odkud se pak vozí na místa stavby.
Na stavbě se podílí několik firem. Vidět tu můžete firmy Elektrizace Železnic Praha, Skanska, Chládek-Tintěra a Viamont DSP. Na trati můžeme také vidět několik pracovních vlaků s různými lokomotivami, či stroji (EŽ: 720 541-2, 702 015, 797 704-4, 730 632-7, 703 ?, 740 619-2 GJW, 725 605-0 ChT, podbíječka Skanska a další).
Při cestě jsem si také všiml několika nadšenců - fotografů, jež využívají posledních možností fotografování na této trati bez sloupů s trolejovým vedením. Zde je nutno podotknout, že právě na této trati jsou ještě stále funkční mechanická návěstidla (Hájek, Ostrov n/O, Perštejn) a také mechanické závory (Klášterec n/O), jež zanedlouho budou nahrazeny moderním zabezpečovacím zařízením.

JRtrain Poslat mail autorovi | 19.4.2004 (22:21)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko