Brno, České Budějovice - V těchto dnech byly Českým drahám dodány dva vozy pro osobní dopravu řady Bvt (50 54 84 - 46 001 a 002) s oddílem pro jízdní kola. Ty vznikly rekonstrukcí vozů BDs v dílnách ATECO Praha. Grafický návrh předložilo studio Najbrt. Realizaci netradičního barevného řešení provedla firma Konting, která již v minulosti získala významné zakázky pro České dráhy. Mezi ně patří například lak lokomotivy 151.001 v provedení Duhové Energie. Skříň vozu Bvt je provedena v oranžové barvě odstínu RAL 2003. Lak vozu doplňují piktogramy kola v odstínu RAL 5015. Vedle klasických křídlových dveří pro cestující jsou umístěny prosklené posuvné dveře pro nakládku a vykládku jízdních kol. Interiér se skládá ze dvou hlavních částí. V první části se nacházejí prostory pro uložení kol. Cestujícím je vyhrazen druhý oddíl. Zde byly dosazeny sedačky podobného typu, jako při rekonstrukci přívěsných vozů řady Bifx. Vozy budou umístěny do dep v Brně a Českých Budějovicích.
Zdroj a foto: Konting Náchod
Pokud z bymečka, tak do jednoho z krajních oddílů, odstranění sloupku ve dveřích a menší snížení podlahy.
Co je ale horší: Nějak si nedovedu představit, jak bude probíhat nakládání a vykládání kol. Jeden člověk to podle mě nemůže zvládnout, což považuji za velkou chybu.
EightyFour: Jo, Bdmtee taky vidím jako vhodnější, ale těch asi není zrovna přebytek a myslím si, že by spíš zasloužily poctivou rekonstrukci interiéru a provoz v příměstské dopravě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.