..: Mezinárodní soutěž má zlepšit cestování na česko-německé hranici :..

Ilustrační obrázekLiberec - Vypisování veřejných obchodních soutěží na poskytování železniční dopravy se stává pomalu, ale jistě běžnou věcí i v ČR. Ještě nikdy se ale takové řízení neuskutečnílo v mezinárodní spolupráci. Až teď v Libereckem kraji, který chce společně s Ústeckým krajem a německým dopravním svazem ZVON vyhlásit mezinárodní veřejnou zakázku na zajištění dopravy na trati z Liberce přes Žitavu do Varnsdorfu a Rybniště. Smlouvu o společném postupu schválili liberečtí radní. Od soutěže, již jménem všech tří zúčastněných stran vypíše ZVON, si kraje slibují zkvalitnění a rozšíření služeb pro běžné cestující i turisty.

Zhruba 56 kilometrů dlouhá trať vede z Libereckého kraje přes Německo do Ústeckého kraje. V současné době tam dopravu zajišťují České dráhy a také Deutsche Bahn. České vlaky stanicemi na německém území pouze projíždějí, vystoupit je možné jen v Žitavě. Podobně německé vlaky nezastavují v českých stanicích s výjimkou těch konečných. To by se ale s jediným dopravcem mělo změnit, a pro české cestující by tak na německém území měly přibýt tři nové zastávky.

Spoje mezi Hrádkem a Žitavou využívají hlavně studenti a turisté, týdně přepraví kolem 3500 cestujících, kolem 2200 lidí týdně jezdí na trase z Varnsdorfu do Žitavy. "Silný provoz je hlavně o víkendu," řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Richter. Nový dopravce podle něj získá zakázku na zajištění regionální osobní dopravy na deset let. Provoz na trati by měl zahájit s novým jízdním řádem v prosinci 2008.

V Libereckém kraji přitom nejde o první zakázku na zajištění železniční dopravy. Loni v lednu vyhlásil kraj veřejnou soutěž na nového provozovatele atraktivních regionálních tratí do Jizerských hor a Krkonoš. O jednu z nejvytíženějších tratí v kraji, po které se denně přepraví 5800 cestujících, měly zájem hned čtyři firmy - Connex, České dráhy, Railtrans a Viamont. Kraj ale nakonec soutěž zrušil, protože nabídkové ceny všech uchazečů převyšovaly současné finanční možnosti Libereckého kraje. Ten v současné době železniční dopravu dotuje zhruba 190 miliony korun ročně.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 15.10.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
16.10.2007 (21:58)  
Pekař: SDC je organizační jednotkou ČD. Peč housky.
registrovaný uživatel pekař 
16.10.2007 (20:32)  
Zaosai:ale já to tím, pane kolego, myslel..Asi jste mě špatně pochopil...Reagoval jsem na pčíspěvek Viktora Zerzána a chtěl jsem mu řečnickou otázkou naznačit, že ČD se o tratě starat nemůžou, jelikož tyto patří SZDC...
registrovaný uživatel zaosai  mail  
16.10.2007 (20:21)  
Pekaři,pekaři - Nechci moc rejpat,ale zde to přímo provokuje. Peč housky a nepleť se do železnice.O tratě se stará SDC.
registrovaný uživatel pekař 
16.10.2007 (15:15)  
Jak se mohou ČD starat o svou trať...
16.10.2007 (15:05)  
myslim si ze by meli soukromnici jezdit na vice drahach, a to i regionalnich - dokazou se o svoji trat lepe postarat a kvalita cestovani je asi take lepsi, i jizdne je vetsinou nizsi nez u CD ( www.vlakynachod.estranky.cz )
registrovaný uživatel pekař 
16.10.2007 (14:04)  
Jinak by bylo fajn, kdybychom spolu debatovali slušně a neřešili spory z debat minulých či nehodnotili inteligenci toho druhého.:)
registrovaný uživatel pekař 
16.10.2007 (14:00)  
Mě by jen zajímalo, jak si představujete konkurenci na železnici. Jak jsem napsal, podle mého názoru je jejím vrcholem výběrové řízení, ale přesto, pokud by je čistě teoreticky všechna vyhrály ČD, zůstaly by monopolem.
16.10.2007 (13:20)  
pekař - odpověď nevidí pouze slepý nebo méně integentní jedinec. Soukromníci paběrkují na reginálních drahách, na celostátní dráze to bude v případě vítězství soukromého dopravce první vlaštovka. Za monopol považuji případy, kde by mohla existovat konkurence, ale z různých důvodů neexistuje (legislativa, technická omezení, ...). Podobně jako Česká pošta s dopisy
registrovaný uživatel M 
16.10.2007 (13:19)  
No, pekari, pokud chces slovickarit, tak vez, ze dokonaly monopol nikdy neexistoval a existovat nebude (snad s vyjimkou pripadu, ze by nekdo "znarodnil" vzduch a byl by jeho jedinym prodejcem).
Celkove je celkem obtizne te o necem presvedcit, protoze i kdyz ti 5x napisu/eme, ze dumping nesouvisi s cenou nakladu, tak porad budes psat, ze vis presne co je dumping, ze je to prodavani pod cenou nakladu...
registrovaný uživatel M@ra 
16.10.2007 (12:54)  
No konečně tam snad pojede něco lepšího než 830/810, tohle je mezinárodní ostuda!

Dík Railtransu za lidové nostalgické jízdy s výhledem na trať, vůbec bych se nezlobil, kdyby to vyhrál!

Jinak zatím jsem si bohužel nevšiml, že by se v souvislosti se Schengenem chystalo u nás nějaké velké zlepšení mezistátní os. dopravy - to nechápu, promeškat takovou příležitost!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko