..: Student Agency shání 200 milionů Kč na zálohu za nové vlaky :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.

Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.

Zdroj: Idnes.cz


Jik | 1.10.2007 (10:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
02.10.2007 (20:19)  
Tyhled debaty tu už byly tolikrát..Kdybyste raději stavěli dům , sadili strom , plodili syna či třídili odpad...Že vás to neustále baví...
registrovaný uživatel tenzor 
02.10.2007 (19:36)  
M: Takže nejnižší cenu dá monopol zatímco konkurence ceny zvýší? O tom bych si dovolil pochybovat :)
02.10.2007 (18:31)  
Ziki: No dejme tomu, že to odpovídá. Ale co provozní náklady, amortizace...? Kompaktní zářivka je taky dražší než obyčejná žárovka.
registrovaný uživatel Ziki 
02.10.2007 (18:28)  
Cestující máš pravdu dal jsem neadekvátní přirovnání, tak dám takovíto konkretní příklad. Jeden expres který má deset vozu pojme zhruba 1000 osob a jeho pořizovaci cena včetně lokomotivy je cca 1,5 miliardy. Této kapacitě odpovídá cca 25 autobusů, které ovšem koupím za pouhých 250 milionu. Takže i tak je cena stále někde jinde.

A co se týče těch kolejí. Dopravní podniky si je opravují sami, ale na železnici je nutno zase za jejich používání platit, takže to výjde nastejno.
02.10.2007 (16:14)  
Ziki: Kolik lidí je schopná táhnout lokomotiva (ve vozech samozřejmě) a kolik autobus? Prostě srovnáváš Octavii Combi s kamionem.

Jo a taky bych rád věděl, jaký je rozdíl mezi dopravními podniky, které se navíc starají i o koleje (pokud je mají), a ČD.
02.10.2007 (16:09)  
taz: o vyzobáváni v nákladní dopravě začal Ziky. K tomu já jen, že tady nejde o vyzobávání. Teoreticky mají k té lukrativní zakázce přístup všichni, prakticky ten, kdo si ji umí záskat. Není to ale o dotacích a "nařízení státem".

Koleje, nádraží a přejezdy nejsou věcí ČD tak jako autobus nezajímá kolik stojí údržba silnice či dálnice. Nerovnost může být jen kolik ČD platí za použití cesty a kolik autobus.

Autobus vydrží méně než mašina a auto méně než autobus. Tak se holt dnes technika dělá. Asi schválně, je z toho kšeft. Udržovat se musí všechno (až na okresní silnice).
registrovaný uživatel taz 
02.10.2007 (15:20)  
to Borovička, bez urážky, takový názor může mít jen úředník, ta mašina je oježděná taky, i vagony i koleje, nádraží, přejezdy. To není to stejný jak autobus. Spousta lidí si myslí, že na dráze je přezaměstnanost a nikdo tu nic nedělá. Ono to asi nebude úplně pravda, aby ty stroje, i po třiceti letech, a některé i dýl jezdily, stojí to nemálo úsilí i peněz. Asi i "nahoře" je plno "odpovědných", kteří vidí problém stejně zjednodušeně. Díky vám a jím podobným jsou ČD tam, kde jsou.
registrovaný uživatel taz 
02.10.2007 (15:10)  
to Borovička, asi jsem správně nepochopil příspěvek: Borovička
02.10.2007 (9:06)
Ziki: A co brání těm ČD také zobat (pouze) z lukrativní přepravy a proč nelukrativní přepravu MUSÍ přepravovat ČD? Na to je nějaký zákon nebo vyhláška? Nebudou kvůli tomu v krámě rohlíky? Chápu nežádoucí vyzobávání v osobní dopravě, která je dotovaná. Ale v nákladní žádný závazek dnes není.

Já jsem nezačal s nákladní dopravou... co se týká osobní, nemám dojem, že by byly nastaveny podmínky v konkurenčním prostředí pro všechny stejně. Nejsem ekonom, ale z důvodu konkurenčního boje je SA schopna vozit zákazníky na trase Praha - Brno nebo opačně za 50,- Kč. Cestující na tom vydělá, jen je otázka, kde na to SA bere, jestli to není dumpingová cena...a jakéto může mít důsledky, až skončí konkurenční boj monopolem...
02.10.2007 (14:59)  
Autobus se vojezdí třeba taky za 3 roky mašina za 30 let.
Mašina je kusová výroba - zvlášť když se to musí dělat v Česku, autobus sériová.

Investice jsou díky kusové výrobě řádově jinde a obměna mnohem dlouhodobější. V tom mají autobusoví "vyzobávači" dálkové dopravy navrch.
registrovaný uživatel Ziki 
02.10.2007 (14:49)  
Je rozdíl koupit 10 autobusů nebo 10 lokomotiv u kterých jsou ceny někde jinde.
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko