Praha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.
Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.
Zdroj: Idnes.cz
Borovička: Netvrdím, že mají ČD jen nelukrativní přepravy, mají i lukrativní.
Otázka by spíše měla znít - Proč externí firmy přišly k lepším zakázkám a ne proč na ČD zbyly ty nelukrativní.
Co to znamená "co se jí dluží"? On jí někdo dluží?
Podívej se, jak vypadal vozový park dopravních podniků před 17 lety a jak vypadá dnes. Tam je vidět změna, v souvislosti s ČD slyším jenom "Nejsou peníze, 40 let se neinvestovalo."
Nicmene... Asiana ve svych busech pry ma wifi a SA to okamzite zavadi take. Takova konkurence mi prijde dobra. CD? Brmbrm, expresy s beckama:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.