..: Student Agency shání 200 milionů Kč na zálohu za nové vlaky :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.

Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.

Zdroj: Idnes.cz


Jik | 1.10.2007 (10:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
02.10.2007 (14:21)  
Ziki - v cem je rozdil? Kdyz se udelaji agregaty vsech CSAD, tak mame podnik velikosti CD. Fakt nevidim v cem spociva to jadro pudla spocivajici v tom, ze mala firma (s malymi prijmy a malym rozpoctem) muze vozovy park obnovit), zatimco velka firma (s velkym rozpoctem a velkymi prijmy) nemuze...
registrovaný uživatel Ziki 
02.10.2007 (14:10)  
Cestující: srovnávat dopravník podnik s pár tramvajemi a několika kilometry kolejí s podnikem který operuje po celé ČR s tisíci vozidel je trochu někde jinde.

Borovička: Netvrdím, že mají ČD jen nelukrativní přepravy, mají i lukrativní.
02.10.2007 (14:03)  
taz: Nevím zda něco (někdo) nutí ČD provozovat nelukrativní dopravu. Pokud ano a pokud je to v důsledku lobování dát někomu něco levně, když to jde a je to ze státního, tak se tu v žádném případě nejedná o dotace, státní politiku dotací a už vůbec ne nerovné podmínky vůči ostatním subjektům provozující rovněž nákladní dopravu.

Otázka by spíše měla znít - Proč externí firmy přišly k lepším zakázkám a ne proč na ČD zbyly ty nelukrativní.
02.10.2007 (14:01)  
Sharky33: Kdyby dráha dostala všechny peníze co se jí dluží tak by na pár vozů bylo. Když si vezmete ,že skoro 40 let se do dráhy skoro neinvestovalo tak se nemůže nikdo divit jak to vypadá.

Co to znamená "co se jí dluží"? On jí někdo dluží?

Podívej se, jak vypadal vozový park dopravních podniků před 17 lety a jak vypadá dnes. Tam je vidět změna, v souvislosti s ČD slyším jenom "Nejsou peníze, 40 let se neinvestovalo."
registrovaný uživatel Ziki 
02.10.2007 (13:51)  
Taz: Příklad ekonomicky nezajimavé přepravy je třeba pokud se nějaký podnik rozhodne něco přepravit jen čas od času nebo pokud je toho jen menší množství. Lukrativní přeprava je taková, kde mám jistotu dlouhobobější spolupráce a nebo většího přepravního objemu. Těch kriterii samozřejmě může být více. Dotovaná ovšem není nákladní doprava nikdy, jelikož i přesto že se doplácí na nelukrativní přepravy je výdělečná, ovšem s tím, že u externistu není doplácení na ty nevýhodné přepravy a také, což doufám vznikem Carga zanikne i u ČD, nemusí platit ze zisku nákladní dopravy dopravu osobní, tudiž zisk mohou použít na rozvoj společnosti.
registrovaný uživatel M 
02.10.2007 (13:33)  
taz - neni to ani fer, ani nefer. Byla to jen takova (trosku) zajimava informace. Vetsi ambice to nemelo:)
registrovaný uživatel taz 
02.10.2007 (13:28)  
to M, ale tady je české prostředí, koukat po Německu je trošku nefér...
registrovaný uživatel taz 
02.10.2007 (13:25)  
budu se opakovat, máte nějaké vysvětlení pro fakt, že ČD provozují nějaké přepravy, které nejsou ekonomicky zajímavé pro jiné dopravní subjekty? Já myslel, že je to systém státních dotací. Vzděláním jsem elektrikář, takže této problematice detailně nerozumím , ale nechám se poučit...
registrovaný uživatel M 
02.10.2007 (13:22)  
Vcera jsem cetl ve Frankfurter Algemeine, ze od doby, co se v Nemecku zavedla konkurence na trhu elektriny, tak cena vzrostla sestkrat:-))

Nicmene... Asiana ve svych busech pry ma wifi a SA to okamzite zavadi take. Takova konkurence mi prijde dobra. CD? Brmbrm, expresy s beckama:-)
02.10.2007 (13:21)  
No pokud by se soukromník rozhodl provozovat nelukrativní zakázku, byl by blázen. Pokud se tak "svévolně" rozhodne státní podnik, pak jistě podléhá nějaké kontrole hospodaření a může to skončit i u soudu. Pokud se tak management podniku rozhodne dobrovolně ale ještě v rámci zákona (pod tlakem dejme tomu lobistů), pak se těžko tady můžeme dovolávat na nerovné podmínky pro ČD. Ty si ČD prostě utvořily, rozhodně ale nepůjde o žádanou spásu české železnice nebo státní podporu omezování kamionové dopravy (tou byla v minulosti Rola) .
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko