..: Student Agency shání 200 milionů Kč na zálohu za nové vlaky :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.

Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.

Zdroj: Idnes.cz


Jik | 1.10.2007 (10:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
04.10.2007 (11:15)  
Kdyz zkrachuje soukroma firma, tak to zaplati danovi poplatnici? No, rekl bych, ze SA nema zasadni vliv ani na zamestnanost, ani na uspory, takze jsem asi stejne natrvdlej jako waszyn...
registrovaný uživatel waszyn 
04.10.2007 (9:01)  
ziki: prosim Te muzes nam nechapavym osvetlit
1) tu vetu o danovych poplatnicich?
Pokud jancura vytvori dcerinnou spolecnost a proda jeji cast na burze, koupi par souprav a ony mu nebudou vydelavat podle predstav a on zacne si brat provozni uvery, nebo firmu dotovat z kmenove student agency a akcie zacnou padat, jakym zpusobem a v jaky okamzik vstoupi do hry danovi poplatnici?
2) a jak jsi dosel ke svym 2 zaverum?
Zejmena k tomu, jak firma, ktera se zivi "autobusy a v budoucnu vlaky" nemuze mit nikdy na to, aby provozovala vlaky :))
registrovaný uživatel Ziki 
04.10.2007 (5:18)  
Pokud mu jeho plán nevyjde, může zkrachovat a ten krach někdo musí zaplatit, např. daňový poplatníci, ač myslím, že snad Jančura má alespoň tolik rozumu, že nepůjde slepě za svým cílem i za cenu krachu, ale v případě neuspěchu včas zastaví.
registrovaný uživatel M 
03.10.2007 (19:39)  
Kdyby mi nekdo pred 10 rokama rekl, ze v autobusech se bude zadarmo davat piti, noviny, ze tam bude zachod a klima, tak bych o nem rekl, ze je ne snilek, ale debil...

O wifi internetu ani nemluve...

Takze kvuli tomu, ze neco nezvlada Cerna Dira, tak to jeste neznamena sci-fi... A jestli mu jeho plan nevyjde? Tak at, narozdil od experimentu CD mne to nebude stat ani kacku...
registrovaný uživatel Ziki 
03.10.2007 (19:10)  
S toho rozhovoru mi plynou dva závěry. Buď je Jančura takový snílek a nebo mu ty letenky dost vynáší. Pokud by se měl živit jen autobusy a do budoucna vlaky tak by na to nikdy neměl (viz jiní autobusový a železniční přepravci)
registrovaný uživatel M 
03.10.2007 (18:49)  
Hm, pekne motto:
Železnice má obrovskou budoucnost, jenže její jméno kazí ČD
registrovaný uživatel waszyn 
03.10.2007 (18:26)  
docela pekny clanek k tematu na dnesnim idnesu. byl tam taky online chat s vancurou. docela mile me potesily planovane navazne busy na a od jeho expresu ze svinova do ostatnich mest na ostravsku.
registrovaný uživatel Ziki 
03.10.2007 (12:17)  
Miroslav Zikmund: Ty ceny jsem dělal odhadem, takže děkuji za upřesnění.
registrovaný uživatel M 
03.10.2007 (11:25)  
tenzor - jako zasmat se muzes, je to dokonce zdrave... Ale to, ze se po nastupu konkurence automaticky zvysi ceny nikdo nikde nenaznacil
registrovaný uživatel tenzor 
03.10.2007 (8:19)  
Konkretne u SA - pokud vstoupi na koleje a budou cestujici vozit za stejne jizdne a nabidnou vyssi kvalitu, tak bude nasledovat odliv cestujicich od CD k SA na tratich kde bude SA provozovat dopravu. Pak samozrejme muzou zvysit cenu, ale cestujici porad budou moznost jet levnejsimi CD a bude to na volbe kazdeho z nich. CD samozrejme klidne zdrazit muzou ale pak s nimi moc lidi jezdit nebude. To same by se stalo v pripade ze by SA mela od zacatku vyssi ceny nez CD - ze budou nabizet vetsi komfort snad nepochybuje nikdo.
Takze pokud nekdo naznacuje, ze kvuli vstupu konkurence na zeleznice dojde k zvyseni cen, tak se tomu muzu jen zasmat. Konkurence je vzdy prospesna (pokud nepraktikuje kartelove dohody ale i v tom pripade je situace prinejhorsim tak spatna jako v pripade monopolu..)
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko