..: Elektrifikace traťového úseku Šatov - Znojmo :..

Ilustrační obrázekZnojmo - V květnu 2008 by se měly rozeběhnout práce na elektrifikaci a rekonstrukci tratě číslo 248 mezi Znojmem a Šatovem. Předpokládaný konec stavby je plánován na listopad 2009. V celém úseku Šatov - Znojmo bude provedena rekonstrukce svršku a sanace spodku, ve stanici Znojmo budou rekonstruovány koleje číslo 1, 2 a části obou zhlaví. Součástí úprav je i demontáž nepotřebných výhybek v žst. Hodonice a úprava přístupu na zastávku Dyje. Traťová rychlost v úseku Šatov - Znojmo bude 90 km/h s možným omezením na 75 km/h dle požadavků SŽDC. S Drážním úřadem se ještě řeší provedení ostrovního nástupiště v žst. Znojmo.

Dohady panují kolem protihlukových stěn. Projekt s nimi počítá, ale jejich stavba by v některých případech byla v rozporu s platným územním rozhodnutím, a proto firma SUDOP Brno nechá zpracovat nezávislou studii. Stavba bude připravena i pro případnou elektrizaci tratě do Okříšek. Dobu realizace výhledových investic, tj. především stavby Racionalizace v trati Boří Les - Znojmo, nelze v současné době ani konkretizovat, ani předběžně odhadnout. Dále bude připraven projekt nové zastávky v km 95,700. O její přesné podobě bude rozhodnuto.

Zdroj: Záznam ze vstupní porady k projektu stavby


kubam | 30.9.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.10.2007 (7:12)  
SŽDC bude požadovat omezení z 90 na 75 km/h? Proč???
registrovaný uživatel Mozek 
01.10.2007 (6:57)  
Pekař:
a co vedení rychlíků Brno-Znojmo,to by ten úsek nezachránilo?
mě ještě napadlo tu trať opravit , přece jen to je rovina..

Nevím, jestli oba diskusní příspěvky souvisí, ale trať do Brna teda určitě rovina není. Placka je jen podél hranic, z Hrušovan na sever (na Brno) se to začíná zvedat a pěkně kroutit.
registrovaný uživatel Semík  mail  
30.09.2007 (21:08)  
Trochu mi to připomíná seriál: Elektrifikace Otrokovice - Vizovice. Pořád se o tom mluví a tím to končí. Dokud tam neuvidím jet elektriku vlastní silou - neuvěřím.
30.09.2007 (19:24)  
Add Miroslav Zikmund: Civilizované... 4 napájecí soustavy nám může závidět snad skoro každý. Škoda, že těch rozchodů neni víc:-)))
30.09.2007 (19:00)  
Pro osobní dopravu směr ÖBB stačí jedna "kusá" kolej opatřená napětím 15 kV 16,7 Hz (viz Bratislava Petržalka, tuším kolej číslo 10), soupravy ÖBB jezdí s řídícími vozy, takže objíždění se nekoná. Kromě toho existuje "přepínatelná" trolej, kterou civilizované železniční správy používají, aby po jedné koleji mohly jezdit lokomotivy různých napěťových soustav, aniž by se musela používat při výměně lokomotiv "pomocná" lok …
Bohužel ČD z tohoto pohledu mezi civilizované železniční společnosti nepatří … a pro jízdu na 3 km = proudové soustavy se musí proto používat dvousystémvé lokomotivy, kterých je pak nedostatek a jinde se musejí dělat nesmyslné výměny lokomotiv prodlužující jízdní doby …
registrovaný uživatel pekař 
30.09.2007 (16:12)  
Já totiž koukal na IDOS a zatímco bus to jede 1hod10min,tak osobáky s přestupy necelé dvě hodiny..Proto ta úvaha o vedení rychlíků po opravené trati , ty by se k tomuhle času docela přiblížily...
registrovaný uživatel pekař 
30.09.2007 (16:10)  
mě ještě napadlo tu trať opravit , přece jen to je rovina..Ale to jsem asi už moc naivní...
registrovaný uživatel happy 
30.09.2007 (15:42)  
ne nezachránilo.Vlak je tam prostě až moc pomalej,aby se z Brna jezdilo do Znojma.O Břeclavi a Mikulovu raději nemluvit,tam jsou jiné přepravní proudy než po 244
registrovaný uživatel pekař 
30.09.2007 (14:01)  
happy:a co vedení rychlíků Brno-Znojmo,to by ten úsek nezachránilo?
registrovaný uživatel happy 
30.09.2007 (13:07)  
ad všichni:Trať Znojmo-Břeclav má velký potenciál.Její značnou nevýhodou je ovšem 40 ve většině stanic.To hodně brzdí.V případném zavedení rychlejších vlaků R či Sp (zaleží,kdo by zaplatil) by bylo vhodné zastavovat jen skutečně ve Znojmě,Mikulově,Valticích,Břeclavi.Hrušovany ne,protože tato stanice je pasé.Je daleko od obce a nefunguje ani jako přestupní,protože od Brna sem prostě NIKDO nejezdí.V plánu IDS JMK v budoucnu je neprovozovat osobní dopravu v úseku Moravský Krumlov-Hrušovany.To mluví myslím za vše.Dále stanice Znojmo bude zadrátovaná 15kV a 16 2/3 Hz.Pokud by se do Znojma přivedly dráty odjinud,bude stanice reeliktrifikována na 25kV 50Hz (je to na to připraveno).A drátovat Okříšky se nebudou,protože to nikdo normální nemůže udělat.Tady prostě nejezdí moc lidí a nákladní doprava taky ne.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko