..: Elektrifikace traťového úseku Šatov - Znojmo :..

Ilustrační obrázekZnojmo - V květnu 2008 by se měly rozeběhnout práce na elektrifikaci a rekonstrukci tratě číslo 248 mezi Znojmem a Šatovem. Předpokládaný konec stavby je plánován na listopad 2009. V celém úseku Šatov - Znojmo bude provedena rekonstrukce svršku a sanace spodku, ve stanici Znojmo budou rekonstruovány koleje číslo 1, 2 a části obou zhlaví. Součástí úprav je i demontáž nepotřebných výhybek v žst. Hodonice a úprava přístupu na zastávku Dyje. Traťová rychlost v úseku Šatov - Znojmo bude 90 km/h s možným omezením na 75 km/h dle požadavků SŽDC. S Drážním úřadem se ještě řeší provedení ostrovního nástupiště v žst. Znojmo.

Dohady panují kolem protihlukových stěn. Projekt s nimi počítá, ale jejich stavba by v některých případech byla v rozporu s platným územním rozhodnutím, a proto firma SUDOP Brno nechá zpracovat nezávislou studii. Stavba bude připravena i pro případnou elektrizaci tratě do Okříšek. Dobu realizace výhledových investic, tj. především stavby Racionalizace v trati Boří Les - Znojmo, nelze v současné době ani konkretizovat, ani předběžně odhadnout. Dále bude připraven projekt nové zastávky v km 95,700. O její přesné podobě bude rozhodnuto.

Zdroj: Záznam ze vstupní porady k projektu stavby


kubam | 30.9.2007 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JnR 
03.10.2007 (14:58)  
imisa, MZ: Na Slovensku mají 25kV/50Hz, 15kV/16,7Hz (Blava - Wien), 3000Vss na rozchodech 1435mm a 1520mm, 1500Vss na rozchodu 1000mm, 600Vss na rozchodu 760mm a samozřejmě ještě nezávislou trakci.
02.10.2007 (22:21)  
ad imisa : furt jsme na tom lépe než Francie, kde ty čtyři napěťové soustavy mají taky … u nás je 1,5 kV = jen jako historická záležitost na jedné trati a to se ještě Francouzům podřídili Švýcaři a do Ženevy se jezdí z Francie na 1,5 kV =.
Vzato do důsledku ve Švýcarsku jsou na tom jako u těch Francouzů a mají ty soustavy taky 4, ale k tomu mají tu přepínatelnou trolej.
Samotné RhB má dvě napěťové soustavy a … přepínatelnou trolej.
registrovaný uživatel kubam 
02.10.2007 (22:11)  
te Mozek: ta pohádka nemusí být pohádka...pořád se o tom jedná...chvilku se říká, že jo, chvilku že ne...oni si to asi někteří lidi snaží "smést pod stůl"....no uvidíme, jak to nakonec dopadne...;-)
registrovaný uživatel Mozek 
02.10.2007 (19:40)  
JnR: Vsechny vlaky z / do Hevlina maji pripojovou vazbu pouze na Znojmo. Do ostatnich smeru se musi na prestup cekat (nekdy az hodinu a pul), coz dokonale odrazuje spousty cestujicich, kteri radeji vyuzivaji BUS (v prac. dny).
On totiz nejvetsi pruser trati Breclav-Znojmo je prave system krizovani v Bozicich, Novosedlech, Valticich, mnohem lepsi by byla varianta krizeni v Hrus. a Mikulove, kde by lepe navazovaly pripoje (vlak i bus).
Taky si nedovedu predstavit, jak by primy vlak z Brna do Hevlina zajizdel - byva zpravidla razena 850+050 a tuto soupravu by byl v Hevline dost problem tocit.
kubam: na pohadku o obnoveni trati do Laa asi budeme muset zapomenout :-( Ale hezky se cetly tyto clanky: http://www.znoj-tyden.cz/cl179.htm
registrovaný uživatel JnR 
01.10.2007 (21:25)  
mmch: Proč nejezdí přímé vlaky Brno - Hevlín, ale musí se v Hrušovanech přestupovat?
registrovaný uživatel kubam 
01.10.2007 (19:58)  
pro happy: s těma Hrušovanama se docela pleteš...nádraží je u obce, jen ne u Hrušovan nad Jevišovkou....podle mě by tam rozhodně případný rychlíky nebo spěšňáky zastavovat měly!

pro happy, pekař: jedna z mála šancí pro oživení 244 v úseku M.Krumlov - Hrušovany je podle mě v obnovení provozu Hevlín - Laa a/d Thaya...tamní termálky by mohly nalákat cestující v přímých vlacích z Brna. O tom už se taky dlouho mluví.
registrovaný uživatel kubam 
01.10.2007 (19:53)  
pro Rail-2005: ty, čéče, přes týden by dvou vozová jednotka určo nestačila;-) Vždyť i teď jezdí ve špičce 4 vozy;-)
registrovaný uživatel kubam 
01.10.2007 (19:52)  
pro Miroslav Zikmund: most by se měl zvládnout v poho, mám doba časovej harmonogram a znojemskej viadukt je naplánovanej na 1.8.2008 - 31.8.2008...tak snad to klapne;-)
01.10.2007 (16:57)  
Myslím, že elektrifikace celé trati je vhodná, už jen proto, aby v budoucnu mohly vlaky z Rakouska pokračovat dále do vnitrozemí, třeba do Jihlavy nebo do Třebíče. To, jak se jezdí dnes, je do značné míry výsledkem současného stavu tratí, ale nikde není řečeno, že při zlepšení nelze vytěžit ze sítě víc, a dokonce je to i záhodno, pokud chceme získat přepravy lidí i zboží ze silnic, a nejen nečinně přihlížet, jak je železnice čím dál méně využívaná.
registrovaný uživatel koudsk 
01.10.2007 (9:54)  
happy
30.09.2007 (13:07) ad všichni:Trať Znojmo-Břeclav má velký potenciál.Její značnou nevýhodou je ovšem 40 ve většině stanic.To hodně brzdí.V případném zavedení rychlejších vlaků R či Sp (zaleží,kdo by zaplatil) by bylo vhodné zastavovat jen skutečně ve Znojmě,Mikulově,Valticích,Břeclavi.Hrušovany ne,protože tato stanice je pasé.Je daleko od obce a nefunguje ani jako přestupní,protože od Brna sem prostě NIKDO nejezdí.V plánu IDS JMK v budoucnu je neprovozovat osobní dopravu v úseku Moravský Krumlov-Hrušovany.To mluví myslím za vše.Dále stanice Znojmo bude zadrátovaná 15kV a 16 2/3 Hz.Pokud by se do Znojma přivedly dráty odjinud,bude stanice reeliktrifikována na 25kV 50Hz (je to na to připraveno).A drátovat Okříšky se nebudou,protože to nikdo normální nemůže udělat.Tady prostě nejezdí moc lidí a nákladní doprava taky ne.

Že má trať Znojmo Břeclav velký potenciál,v tom s vámi souhlasim,ale že by Sp a R neměly stavět v Hrušovanech,to je pěkná hloupost.Jeďte se někdy podivat do Hrušovan,kolik tam nastupuje/vystpuje lidi,kolikrát tam vlak od Břeclavi přijede poloprázdnej a odjede tak narvanej,že si sotva stoupnete a v obráceném směru zase naopak.Řekl bych,že v Hrušovanech nastupuje/vystupuje nejvíce lidí na celé 246.
No ale já bych se tomu nedivil,kdyby tam ty vlaky nakonec nestavěly,protože na ČD o takovejch věcech rozhodujou lidi,kteří v životě nejeli vlakem.
No a co se týče té zbytečnosti alektrizace 241,protože tam zrovna dneska nic nejezdí atd.,tak na tohle bych se vůbec nekoukal,u ČD totiž nejzdí nákladní doprava podle logiky,ale tak,aby mělo co nejvíc seřazovaček co nejvíc výkonů,nebo podle toho,v jaké stanici je zrovna jak vlivnej člověk atd.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko