..: Elektrifikace traťového úseku Šatov - Znojmo :..

Ilustrační obrázekZnojmo - V květnu 2008 by se měly rozeběhnout práce na elektrifikaci a rekonstrukci tratě číslo 248 mezi Znojmem a Šatovem. Předpokládaný konec stavby je plánován na listopad 2009. V celém úseku Šatov - Znojmo bude provedena rekonstrukce svršku a sanace spodku, ve stanici Znojmo budou rekonstruovány koleje číslo 1, 2 a části obou zhlaví. Součástí úprav je i demontáž nepotřebných výhybek v žst. Hodonice a úprava přístupu na zastávku Dyje. Traťová rychlost v úseku Šatov - Znojmo bude 90 km/h s možným omezením na 75 km/h dle požadavků SŽDC. S Drážním úřadem se ještě řeší provedení ostrovního nástupiště v žst. Znojmo.

Dohady panují kolem protihlukových stěn. Projekt s nimi počítá, ale jejich stavba by v některých případech byla v rozporu s platným územním rozhodnutím, a proto firma SUDOP Brno nechá zpracovat nezávislou studii. Stavba bude připravena i pro případnou elektrizaci tratě do Okříšek. Dobu realizace výhledových investic, tj. především stavby Racionalizace v trati Boří Les - Znojmo, nelze v současné době ani konkretizovat, ani předběžně odhadnout. Dále bude připraven projekt nové zastávky v km 95,700. O její přesné podobě bude rozhodnuto.

Zdroj: Záznam ze vstupní porady k projektu stavby


kubam | 30.9.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JnR 
30.09.2007 (12:58)  
sAd: úsek státní hranice - Znojmo je dělán tak, aby bylo možno změnit soustavu na 25kV/50Hz. Dokud do Znojma "naše" dráty nejsou, bude tam rakouská soustava, pokud by se v budoucnu do Znojma dotáhly dráty z Jihlavy, tak by se to na hranici změnilo a styk soustav by byl na hranicích.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
30.09.2007 (12:29)  
Jako vinař tať Břeclav - Znojmo používám dost často. Některé dostatečně dlouhé úseky by v pohodě snesly 120 km/h. To je rychlost která je pro Os ještě ekonomická z hlediska spotřeby a zároveň atraktivní z hlediska rychlosti přepravy pro cestujícícho. Jsem jednoznačně pro zadrátování 25kV 50Hz. Ideální by byla 2 vozová elektrická jednotka, o víkendech 3 vozová (turistů jako já je tam hafo).

Být JMK, tak bych zrovna tuto trať dal v každém případě do soutěže o provozování osobní dopravy. Například taková Veolia by určitě projevila zájem. V pátek a v neděli by mohly jezdit ze Znojma přes Břeclav na Brno a Prahu posilové rychlíky. Nicméně jako daleko koncepčnější řešení vidím vedení elektrických spěšňáků Znojmo - Břeclav - Otrokovice a zpět, kde by byly perfektně naroubované v Břeclavi přestupy na EC/SC ve směru sever jih.
registrovaný uživatel sAd 
30.09.2007 (12:06)  
Hmm, to budou zmatky. Ze Znojma na Rakousko 15kV, na Okříšky a Břeclav asi 25kV. I když si myslím, že tahat elektriku na těchhle úsecích je zbytečné plýtvání penězi. Co by tam tak jezdilo? Brněnské panťáky? CityElefant na střídavý?
30.09.2007 (11:26)  
Ninja: 15kV, 16 2/3Hz.
30.09.2007 (11:25)  
rychlík: Nikdo neříká, že ten úsek není udržovaný. Jen se při aktivaci SZZ v Šatově zjistilo, že rakouské TZZ ZG 62 FUNKTIONALITÄT nechodí zrovna standardním a bezpečným způsobem. Od té doby je tam telefonika a rakouská strana to i přes urgence nějak neřeší.

Miroslav Zikmund: Most se řeší ještě teď...
30.09.2007 (11:12)  
Data předávám na Dopravní web. Komentář dočasný, za 30 minut bude smazán.
30.09.2007 (11:10)  
Pro kubam: Já taky nemám žádné foto. Ani nevím, jak se to foto dá vložit do počítače.
30.09.2007 (11:07)  
To jako stihnou zmáknout i nový most přes Dyji ?
30.09.2007 (11:05)  
Pro Flying Scotsman: Tak počkat, ÖBB mají železnice dobré. Ale co ten úsek ŠATOV - ŠatovČD/RetzÖBB státní hranice? Ten zůstane neudržovaný? To by mě zajímalo.
30.09.2007 (10:44)  
Těch dohadů panuje daleko víc, hlavně okolo Hodonic, které byly vyškrtnuty už ze stavby Břeclav - Znojmo, a které budou dálkově řízeny ze Znojma. V rámci úspor je ale požadován škrt i z této stavby. Jinak na přípravách racionalizace trati směrem na Břeclav se už nějaký pátek pracuje.
Spíš by mě zajímalo, kdy ÖBB konečně uschopní tu jejich traťovinu mezi Šatovem a Retzem.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko