Znojmo - V květnu 2008 by se měly rozeběhnout práce na elektrifikaci a rekonstrukci tratě číslo 248 mezi Znojmem a Šatovem. Předpokládaný konec stavby je plánován na listopad 2009. V celém úseku Šatov - Znojmo bude provedena rekonstrukce svršku a sanace spodku, ve stanici Znojmo budou rekonstruovány koleje číslo 1, 2 a části obou zhlaví. Součástí úprav je i demontáž nepotřebných výhybek v žst. Hodonice a úprava přístupu na zastávku Dyje. Traťová rychlost v úseku Šatov - Znojmo bude 90 km/h s možným omezením na 75 km/h dle požadavků SŽDC. S Drážním úřadem se ještě řeší provedení ostrovního nástupiště v žst. Znojmo.
Dohady panují kolem protihlukových stěn. Projekt s nimi počítá, ale jejich stavba by v některých případech byla v rozporu s platným územním rozhodnutím, a proto firma SUDOP Brno nechá zpracovat nezávislou studii. Stavba bude připravena i pro případnou elektrizaci tratě do Okříšek. Dobu realizace výhledových investic, tj. především stavby Racionalizace v trati Boří Les - Znojmo, nelze v současné době ani konkretizovat, ani předběžně odhadnout. Dále bude připraven projekt nové zastávky v km 95,700. O její přesné podobě bude rozhodnuto.
Zdroj: Záznam ze vstupní porady k projektu stavby
Být JMK, tak bych zrovna tuto trať dal v každém případě do soutěže o provozování osobní dopravy. Například taková Veolia by určitě projevila zájem. V pátek a v neděli by mohly jezdit ze Znojma přes Břeclav na Brno a Prahu posilové rychlíky. Nicméně jako daleko koncepčnější řešení vidím vedení elektrických spěšňáků Znojmo - Břeclav - Otrokovice a zpět, kde by byly perfektně naroubované v Břeclavi přestupy na EC/SC ve směru sever jih.
Miroslav Zikmund: Most se řeší ještě teď...
Spíš by mě zajímalo, kdy ÖBB konečně uschopní tu jejich traťovinu mezi Šatovem a Retzem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.