Znojmo - V květnu 2008 by se měly rozeběhnout práce na elektrifikaci a rekonstrukci tratě číslo 248 mezi Znojmem a Šatovem. Předpokládaný konec stavby je plánován na listopad 2009. V celém úseku Šatov - Znojmo bude provedena rekonstrukce svršku a sanace spodku, ve stanici Znojmo budou rekonstruovány koleje číslo 1, 2 a části obou zhlaví. Součástí úprav je i demontáž nepotřebných výhybek v žst. Hodonice a úprava přístupu na zastávku Dyje. Traťová rychlost v úseku Šatov - Znojmo bude 90 km/h s možným omezením na 75 km/h dle požadavků SŽDC. S Drážním úřadem se ještě řeší provedení ostrovního nástupiště v žst. Znojmo.
Dohady panují kolem protihlukových stěn. Projekt s nimi počítá, ale jejich stavba by v některých případech byla v rozporu s platným územním rozhodnutím, a proto firma SUDOP Brno nechá zpracovat nezávislou studii. Stavba bude připravena i pro případnou elektrizaci tratě do Okříšek. Dobu realizace výhledových investic, tj. především stavby Racionalizace v trati Boří Les - Znojmo, nelze v současné době ani konkretizovat, ani předběžně odhadnout. Dále bude připraven projekt nové zastávky v km 95,700. O její přesné podobě bude rozhodnuto.
Zdroj: Záznam ze vstupní porady k projektu stavby
Vzato do důsledku ve Švýcarsku jsou na tom jako u těch Francouzů a mají ty soustavy taky 4, ale k tomu mají tu přepínatelnou trolej.
Samotné RhB má dvě napěťové soustavy a … přepínatelnou trolej.
On totiz nejvetsi pruser trati Breclav-Znojmo je prave system krizovani v Bozicich, Novosedlech, Valticich, mnohem lepsi by byla varianta krizeni v Hrus. a Mikulove, kde by lepe navazovaly pripoje (vlak i bus).
Taky si nedovedu predstavit, jak by primy vlak z Brna do Hevlina zajizdel - byva zpravidla razena 850+050 a tuto soupravu by byl v Hevline dost problem tocit.
kubam: na pohadku o obnoveni trati do Laa asi budeme muset zapomenout :-( Ale hezky se cetly tyto clanky: http://www.znoj-tyden.cz/cl179.htm
pro happy, pekař: jedna z mála šancí pro oživení 244 v úseku M.Krumlov - Hrušovany je podle mě v obnovení provozu Hevlín - Laa a/d Thaya...tamní termálky by mohly nalákat cestující v přímých vlacích z Brna. O tom už se taky dlouho mluví.
30.09.2007 (13:07) ad všichni:Trať Znojmo-Břeclav má velký potenciál.Její značnou nevýhodou je ovšem 40 ve většině stanic.To hodně brzdí.V případném zavedení rychlejších vlaků R či Sp (zaleží,kdo by zaplatil) by bylo vhodné zastavovat jen skutečně ve Znojmě,Mikulově,Valticích,Břeclavi.Hrušovany ne,protože tato stanice je pasé.Je daleko od obce a nefunguje ani jako přestupní,protože od Brna sem prostě NIKDO nejezdí.V plánu IDS JMK v budoucnu je neprovozovat osobní dopravu v úseku Moravský Krumlov-Hrušovany.To mluví myslím za vše.Dále stanice Znojmo bude zadrátovaná 15kV a 16 2/3 Hz.Pokud by se do Znojma přivedly dráty odjinud,bude stanice reeliktrifikována na 25kV 50Hz (je to na to připraveno).A drátovat Okříšky se nebudou,protože to nikdo normální nemůže udělat.Tady prostě nejezdí moc lidí a nákladní doprava taky ne.
Že má trať Znojmo Břeclav velký potenciál,v tom s vámi souhlasim,ale že by Sp a R neměly stavět v Hrušovanech,to je pěkná hloupost.Jeďte se někdy podivat do Hrušovan,kolik tam nastupuje/vystpuje lidi,kolikrát tam vlak od Břeclavi přijede poloprázdnej a odjede tak narvanej,že si sotva stoupnete a v obráceném směru zase naopak.Řekl bych,že v Hrušovanech nastupuje/vystupuje nejvíce lidí na celé 246.
No ale já bych se tomu nedivil,kdyby tam ty vlaky nakonec nestavěly,protože na ČD o takovejch věcech rozhodujou lidi,kteří v životě nejeli vlakem.
No a co se týče té zbytečnosti alektrizace 241,protože tam zrovna dneska nic nejezdí atd.,tak na tohle bych se vůbec nekoukal,u ČD totiž nejzdí nákladní doprava podle logiky,ale tak,aby mělo co nejvíc seřazovaček co nejvíc výkonů,nebo podle toho,v jaké stanici je zrovna jak vlivnej člověk atd.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.