..: Radním v České Třebové se nelíbí, že nové expresy Praha - Brno zde nezastaví :..

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“

Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.

Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.

Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj


Jik | 5.9.2007 (10:23)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Miloš  mail  
05.09.2007 (12:23)  
TAK MLÁDEŽI: Třebová netřebová, ale o tom, co plánují (a určitě zrealizují...) udělat se zmíněným nočním R 376/7 Galileo Galileem, to je vážně vrchol. České dráhy jinými slovy tvrdí, chceme rychlý noční spoj, bez zastavení, čímž omezíme kriminalitu (což to je jen trapná výmluva, kterou se hájí). A teď malé porovnání, v současném GVD staví Galileo v úseku Brno - Praha (včetně) osmkrát, resp. Brno, Blansko, Letovice, Svitavy, Česká Třebová, Pardubice, Kolín a Praha, se všemi těmi zastávkami projede tento úsek za 3h 01min a od prosince 2007 zastaví pouze v Pardubicích a trať ujede za 2h 54min. Klobouk dolů ČD! Vynecháme zastavení v pěti městech, vykašleme se na ticíce cestujících za rok, hlavně že do Prahy přijedeme o 7 minut dříve! A TO NEMLUVÍM O TOM, ŽE KDO PRAHOU JEN PROJÍŽDÍ, ČEKÁ VE VLAKU DO ODJEZDU 47 MINUT!!!
Myslím, že by bylo nejlepší pro obě strany nechat dosavadní zastavování ve všech stanicích a klidně přidat i Choceň. Vždyť na trati 260 se jedná o JEDINÝ noční rychlík, tak co to je za blbost, aby celou tratí jen projížděl???!!! Když by si v Praze na hlaváku při šibování trošku pohli a čas tomuto určený by byl ze 47 minut zkrácen na 40 minut, byli by cestující i dráhy snad spokojeny...
NECHTE GALILEA V KLIDU ZASTAVOVAT!!!
05.09.2007 (12:07)  
Bude jezdit přes Malešice stejně jako všechny dálkové vlaky z Prahy Hl. n. (Snad jen kromě ranního EC do Vídně) na Kolín a dál. To se pěkně všechny jízdní doby protáhnou.
Registrierter Benutzer JnR 
05.09.2007 (11:52)  
Jak se tak dívám do návrhu JŘ, na který je odkaz v článku, tak Ova - Pha mají jezdit RT expresy v Pze ukončené na Smíchově (jinde v Pze nestaví). I když nejspíš zase nevyjedou, i tak je to zajímavé.
05.09.2007 (11:39)  
xyz:

No, ono vždycky tak úplně nejde jen o velikost města, ale i o jeho polohu a současnou dopravní situaci. U České Třebové jde především o vytížení těchto vlaků z/do Prahy a podívám li se do JŘ, pak vidím, že v takovém Kolíně je stavění těchto vlaků (tímto směrem) poněkud nadbytečné, protože spojů na Prahu je tu více než dost. Otázka je, jak by to bylo s vytížeností směrem opačným... No a myšlenku že Expres nemá zastavovat všude zastávám taky, jen si ale myslím, že zrovna Třebová je místo které by mezy ty vyvolené stanice mělo patřit.
Registrierter Benutzer xyz  mail  
05.09.2007 (11:30)  
Filip Kočí:

Na druhou stranu by asi bylo divné, kdyby vlak, který nestaví v dvakrát větším Kolíně (taky celkem místo sjíždění se lidu), později cestou stavěl v České Třebové. Navzdory slovutné tradici a převládajícímu zaměstnání tamního obyvatelstva, to zní prostě divně. ;) No a když to má být expres, tak to nemůže zastavovat všude.
05.09.2007 (11:26)  
No, to já bych si dovolil nesouhlasit. Vytíženost třebovského uzlu hovoří za vše. Když se vezme v úvahu samotné město, navazující tratě a obyvatelstvo sjíždějící se z okolí gumokoly, byjde nám leckdy vyšší obrat nastupujícího/vystupujícího substrátu než třeba v Pardubicích.. (myšleno u vlaků kategorie Ex/IC/EC)
Registrierter Benutzer pekař 
05.09.2007 (11:24)  
Jojo , Hulín . Kdyby radní kdysi byli prozíraví a pustili Ferdinandku přes Kroměříž...
05.09.2007 (11:23)  
JnR: expresy a diry, vzdy me vytaci zastavovani Ex520 v Huline
Registrierter Benutzer JnR 
05.09.2007 (11:15)  
Od toho to snad jsou expresy, aby to nestavělo v každé díře.
05.09.2007 (11:07)  
V MuN i tak zastavuje až moc vlaků. Bral bych více projíždějících
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko