..: Radním v České Třebové se nelíbí, že nové expresy Praha - Brno zde nezastaví :..

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“

Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.

Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.

Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj


Jik | 5.9.2007 (10:23)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
05.09.2007 (14:44)  
Možná Č.T. není tak velká jako Kolín, ale v okolí jsou okresní města ze kterých se na vlaky vyšší kvality dostávají cestující:
Ústí n. Orlicí (10 km), Svitavy. Dále je zde Lanškrounsko, Letohradsko. Já když jedu z Phy, tak jedu EC do Č.T. zde přestoupím a vrátím se do Ústí odkud pokračuji na Letohrad, někdo i ještě dále. Je to málo? Kde by asi tak nabraly dráhy cestující jenom na hlavní trati? Přeci jenom se v Č.T. trať dělí na dva hlavní směry - Olomouc, Brno. A potvrzuji, že lidé se dopraví autem do Č.T. a pak pokračují dále. Proto ta výstavba dopravního terminálu v Č.T. Přitom v Zábřehu se podařilo po rekonstrukci, že zde staví vlaky kategorie IC - a přitom je zde jenom přípoj na Jeseník a na Šumperk. Myslím, že toto je krok zpět. Spíše nasadit vyšší rychlost - mezi Olomoucí a Pardubicemi se pak jedno zastavení ztratí.
05.09.2007 (14:35)  
Českou Třebovou ať nechají,vždyť je to tam docela dost důležité,vždyť se to tam pak dělí na Brno a na Ostravu,ještě aby zrušili zastávku v Kolíně a je hotovo
05.09.2007 (14:28)  
Nějaká divná taktika čd,
u nás na 330 je to naopak; EC,IC projeli Př-Bv bez zastavení,
pak se přidali Otrokovice a od příštího roku i StM u UH a Hodonín. Takže když pominem MPís a Hulín, tak je zastavování identické s libovolným R.
Registrierter Benutzer Precla 
05.09.2007 (14:12)  
To ale není jedinej noční rychlík.. Zkracujou se zastávky i u R 374/5 Pannonia.
Registrierter Benutzer worel 
05.09.2007 (13:07)  
Njn. ČD se konečně začínají chovat alespoň někde logicky a nezastavují se všema EC/IC/Ex v takovém zapadákově jakým Třebová bezesporu je a místním exželezničářům z doby totality, kdy byla uměle vytvořenou Mekkou modré armády, se to nelíbí. Je to logické, ale nechal bych je v klidu vyřvat a nechal vše jak je.;-) Můžou být rádi, že jim tam pořád staví všechny EC/IC.
Registrierter Benutzer funTomas  mail  
05.09.2007 (13:06)  
to by me zajimalo, co s timhle ma spolecneho ODS..
Korrespondent oder ŽP Mitglied Miloš  mail  
05.09.2007 (12:46)  
Twix: Jo jo, i já s tebou souhlasím a těch Drážďan je mi taky líto, letos jsem tam tím rychlíkem byl už 2x na SONE+ (než z ní udělali dražší SONE+DB). Nevím, to ty DB chtějí tak moc velký poplatky? Proč to musí jezdit do Fr. Lázní nebo kam a nemůže za hranice? A k tomu Blansku a krasu, v Blansku je ještě tvrdý komunismus a do krasu jezdí jen cestovky. Těma starýma karosema co mají ČAD Blansko nikdo do krasu nejezdí, jen minimum lidí, i když to stojí jen 6Kč. Koukni na JŘ a nepřehlédni to velké množství spojů:
http://www.idsjmk.cz/jrady/226.pdf ...
Je to takový žalostný, je potřeba aby ty vlaky v Blansku stavěly, ale kvůli krasu sem vlakem míří jen malo lidí.
Venca: S tvým návrhem a komentáři úplně souhlasím, ale to je bohužel tak všechno co můžu(eme) dělat...
05.09.2007 (12:35)  
Vážení pánové šotiči a soudruzi.V době hluboké modré totality nemůžeme čekat nic jiného než příliš nesmyslů.
Tedy:1.MD a ČD zkrácením jízdních dob dosáhneme zvýšením rychlosti na 200km/h (Praha-Choceň) a né s tím že zastavíme o jednou méně,takto se krátí jízdní doba po ODSácku.
2.JE kapitální békovina aby ve Vepřový stavěli EC a obyč Ex a R projížděli.TY R stavěj hodně v dírách Přelouč,Gotwaldův Jeníkov, Modrá Skalice apod.R jsou v mnoha případech jen zrychlený Os.
Navrhuji pro 1.koryto:SC,EC,IC stavět jen v Pardubicích,OLomouc,Brno stejně jako dnes SC.
Ex:Pha-Kolin-Pce-Oustí-Vepř-Blansko-Brno
R:Pha-Kolin-Pce-Chocen-Oustí-Vepř-Letovice nebo Skalice jedno z nich-Blansko-Brno.
Vlaky R jako Vltava,Galilej převést na juronajt a zastavovat jako EC.
Je pro mě kapitální békovina aby páteční R nestavěl a EC jo.Radní maj tedy recht a všechny R a Ex by měli stavět.
05.09.2007 (12:29)  
Miloš: Ano, nezbývá než s tebou souhlasit. Pro nás v Čechách je u Galilea horší to, že už nepojede do Drážďan. Takže poslední vlak z Berlína do Prahy pojede v půl 5 odpoledne a vhodný noční přípoj na Excelsior zanikne... Nemluvím o využití tohoto rychlíku pro vnitrostátní relace.
05.09.2007 (12:26)  
Vzhledem k tomu že z Prahy do Brna mají jezdit rychlíky přes Českou Třebovou každé 2 hodiny (konečně!), přijde mi nezastavování expresů v České Třebové v pořádku. Skoro by se dalo říct, že společně s vlaky EC a SC toho pojede do Brna až moc. Nově zavedené rychlíky určitě budou neméně důležité než expresy, jelikož teď toho např. v relaci Praha-Blansko jede žalostně málo - cestující do Moravského krasu musí jet buď v 5:55, nebo pak dvakrát přestupovat na osobák, jelikož nic dalšího nejede.
Ty posilové rychlíky z Bohumína ale nechápu, protože jsou to vlaky dost nízké kvality (ačkoliv nestaví úplně všude co jiné R) a zrovna teď v neděli se do toho vlaku v Třebové hrnuly davy lidí, a to jen málo z nich dorazilo přípojnými vlaky od Zábřeha a Svitav.
Pokud srovnáme zastavování vlajkového EC Vindobona u nás a v Německu, jsme na tom ještě dobře i s Českou Třebovou. Když v Německu staví v regionálních uzlech Elsterwerda, Wittenberge a Büchen, to je jako by u nás stavěl v Lovosicích, Kralupech či Chocni.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko