Česká Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“
Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.
Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.
Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj

Cituji z: http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/index_view.php?id=268570
"Na objednávku ministerstva dopravy vypraví dráhy šest párů nových expresů z Prahy do Brna.
"Chceme na této trase přetáhnout cestující z autobusů a aut," uvedl Kolář. Doba jízdy nových expresů má být zhruba dvě hodiny a 30 minut, expresy budou stavět pouze v Pardubicích. Pohodlí jako v pendolinech však cestující čekat nemohou. Dráhy totiž nasadí běžné vagony, které cestující znají z jiných rychlíků. Zlepšení má nastat až po modernizaci 40 vagonů, kterou dráhy nyní chystají."
(konec citátu)
Jinak já se starostovi Třebové nedivím, je to jeho práce. Já být Třebovák, taky usiluji o to, aby u mě zastavovalo úplně všechno včetně vlaků do Moskvy, Aarhusu, Kyjeva, Saratova, Oděsy, Soluně... A obdobně je úkolem jiných odpovědných lidí tyto věci odmítnout (v ideálním případě bez urážení tohoto města, jeho velikosti a důležitosti). Železniční obslužnost Třebové je fantastická a nikdo ji nehodlá omezovat. Snad místní prominou, když se jejich četnosti a rychlosti spojů pokusí alespoň vzdáleně přiblížit taková díra, jako je Brno...
Ad placení za zpoždění: Pokud někdo způsobí zbytečné zpoždění osobního vlaku, měl by nést důsledky s tím spojené, včetně zpoždění navazujících spojů. Myslím, že spíše než ujíždění vlaků bychom se mohli začít bát neúměrně dlouhých přestupních dob. I když tlak by měl být vyvíjen spíše na vyloučení zpoždění...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
