Česká Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“
Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.
Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.
Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj

Ústí n. Orlicí (10 km), Svitavy. Dále je zde Lanškrounsko, Letohradsko. Já když jedu z Phy, tak jedu EC do Č.T. zde přestoupím a vrátím se do Ústí odkud pokračuji na Letohrad, někdo i ještě dále. Je to málo? Kde by asi tak nabraly dráhy cestující jenom na hlavní trati? Přeci jenom se v Č.T. trať dělí na dva hlavní směry - Olomouc, Brno. A potvrzuji, že lidé se dopraví autem do Č.T. a pak pokračují dále. Proto ta výstavba dopravního terminálu v Č.T. Přitom v Zábřehu se podařilo po rekonstrukci, že zde staví vlaky kategorie IC - a přitom je zde jenom přípoj na Jeseník a na Šumperk. Myslím, že toto je krok zpět. Spíše nasadit vyšší rychlost - mezi Olomoucí a Pardubicemi se pak jedno zastavení ztratí.
u nás na 330 je to naopak; EC,IC projeli Př-Bv bez zastavení,
pak se přidali Otrokovice a od příštího roku i StM u UH a Hodonín. Takže když pominem MPís a Hulín, tak je zastavování identické s libovolným R.
http://www.idsjmk.cz/jrady/226.pdf ...
Je to takový žalostný, je potřeba aby ty vlaky v Blansku stavěly, ale kvůli krasu sem vlakem míří jen malo lidí.
Venca: S tvým návrhem a komentáři úplně souhlasím, ale to je bohužel tak všechno co můžu(eme) dělat...
Tedy:1.MD a ČD zkrácením jízdních dob dosáhneme zvýšením rychlosti na 200km/h (Praha-Choceň) a né s tím že zastavíme o jednou méně,takto se krátí jízdní doba po ODSácku.
2.JE kapitální békovina aby ve Vepřový stavěli EC a obyč Ex a R projížděli.TY R stavěj hodně v dírách Přelouč,Gotwaldův Jeníkov, Modrá Skalice apod.R jsou v mnoha případech jen zrychlený Os.
Navrhuji pro 1.koryto:SC,EC,IC stavět jen v Pardubicích,OLomouc,Brno stejně jako dnes SC.
Ex:Pha-Kolin-Pce-Oustí-Vepř-Blansko-Brno
R:Pha-Kolin-Pce-Chocen-Oustí-Vepř-Letovice nebo Skalice jedno z nich-Blansko-Brno.
Vlaky R jako Vltava,Galilej převést na juronajt a zastavovat jako EC.
Je pro mě kapitální békovina aby páteční R nestavěl a EC jo.Radní maj tedy recht a všechny R a Ex by měli stavět.
Ty posilové rychlíky z Bohumína ale nechápu, protože jsou to vlaky dost nízké kvality (ačkoliv nestaví úplně všude co jiné R) a zrovna teď v neděli se do toho vlaku v Třebové hrnuly davy lidí, a to jen málo z nich dorazilo přípojnými vlaky od Zábřeha a Svitav.
Pokud srovnáme zastavování vlajkového EC Vindobona u nás a v Německu, jsme na tom ještě dobře i s Českou Třebovou. Když v Německu staví v regionálních uzlech Elsterwerda, Wittenberge a Büchen, to je jako by u nás stavěl v Lovosicích, Kralupech či Chocni.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
