..: Vlaky mezi Ostružnou a polským Opole jezdí poloprázdné :..

Nysa 8/2004Jeseník - Počáteční nadšení z otevření stanice Głuchołazy pro mezinárodní dopravu opadlo. Před půl rokem byla zrušena smlouva, která sice umožňovala českým vlakům na trati 292 mezi Mikulovicemi a Třemešnou ve Slezku přes polské území projíždět, ale vlaky zde nesměly zastavovat. Olomoucký kraj a Opolské vojvodství si od zrušení zastaralé smlouvy a zavedení spěšných vlaků Opole(PL) - Głuchołazy(PL) - Ostružná(CZ) slibovaly významné navýšení turitického ruchu a usnadnění dojíždění do škol a zaměstnání. Nové spoje však jezdily plné zatím jen v zimě, kdy do jesenických letovisek mířili lyžaři z polské strany.

Dnes jsou tyto spoje podle starosty Mikulovic Ivana Dosta "vlaky duchů". "Kdo by jezdil tuto vzdálenost téměř čtyři hodiny, když autem se to dá zvládnout třikrát rychleji,"dodává. Vlaky zdržují výměny vlakových čet a lokomotiv v Głuchołazech, dalších nejméně dvacet minut stojí v polské Nyse, odkud pokračují úvratí.

Současné drážní předpisy neumožňují jízdu polských motorových lokomotiv na českých tratích a opačně. České dráhy podle Radka Joklíka z tiskového odboru hledají spolu s PKP řešení, jak omezit potřebu výměny lokomotiv v Glucholazech.

Starosta Jeseníku Petr Procházka také upozorňuje na chybějící oddíl pro přepravu kol, který by mohl vlaky zatraktivnit i v létě. Navrhuje také ukončení spojů už v Nyse kvůli zdlouhavé jízdě do Opole. Vlaky zde zdržuje mimo jiné i jejich údajně nízká priorita na polských železnicích.

O rušení přeshraničních vlaků zatím olomoucké hejtmanství mluvit nechce. V tomto roce česká strana tyto vlaky dotuje částkou okolo 4 miliónů korun, podobnou částkou i Opolské vojvodství. Podle radního Petra Poláška odpovědného za dopravu však existují obavy, že dotace na pokrytí ztrát nebude stačit. Možné zrušení tedy stále visí ve vzduchu.

Zdroj: iDnes.cz


tony | 12.8.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Precla 
12.08.2007 (11:50)  
Tyhlety končiny v jeseníkách mi vždycky připadali, jako konec světa.. pokaždý, když sem tam byl, tak to na mě takhle působylo. Nejvíc Oblast Bruntálu, okolo hory Praděd a úplně nejvíc Milotice nad Opavou, což je stanice "na konci světa" ( Přijedete tam věčně spožděním podvečerním rychlíkem z Olomouce,
na kterého jediný spoj do Vrbna p. p. ( 1X 810) od OKD nečeká dýl, jak 5-10, takže vám pokaždý ujede.. Další vlak vám jede, pokuď máte štěstí za 1 hodinu. V tu chvíli se rozhlížíte okolo, že si v té zimě dáte někde v nějaký hospodě občerstvení.. A hle! Kde nic, tu nic! Stanice je vysoko na kopci 4 km od nejbližší vesnice. Nikdo nikde, výdejna zavřená na trvalo, žádnej projíždějící vlak, všude jenom samej strom a ticho. Zajdete do čekárny, která je kompletně pomalováná nápisema "vítejte na konci světa". Když už se konečně dočkáte spoje, tak je to prázdá 810 a při cestě se cítíte jako v pračce. někdy i koukáte, jak míjíte prázdné zastávky ( OKD se stím nesere a někdy zastávky projíždí, když ve vnitř su jen já a na zastávce nikdo). Zkuste si tam někdy zajet na Snowboard do Karlovy Studánky a použíjte spoje přes Milotice, slibuju zaručený dobrodružství v ledem netknutelný krajině. :-D

( omlouvám se, že sem zavedl diskuzy o trochu jiný trati)
12.08.2007 (11:28)  
Vedení vlaku Sp 1801 z Jeseníku (=odníkud) je v principu nesmysl. Takovýto vlak by měl smysl, pokud by jel ze Šumperka nebo Zábřehu na Moravě . Vlak 3605 jako eventuální přípoj ze Šumperka v 5.47 je nepoužitelný … Podobně vlak Sp 1800, který jede do Ostružné (= nikam). Vlak 1802 končí v Jeseníku (= nikde), nemá žádnou návaznost do "vnitrozemí". Vlak 1803 jede z Ostružné (=odnikud). Pouze naiva si může myslet, že takto nešťastně trasovanými vlaky bude někdo jezdit. Navíc jen dva páry vlaků nic neřeší. Tahat dva vozy "velkou lok" je v principu nesmysl, tam by našel uplanění motorový vůz s řidícím vozem …
Jenže domluvit se rozumně s polskými šlechtici s holými zadky je nemožné …
registrovaný uživatel pekař 
12.08.2007 (10:48)  
Ono by asi opravdu bylo nejlepší to ukončit v Nyse ... A docela fajn by bylo tomu přizpůsobit i cenovou nabídku , stále je to drahé...
registrovaný uživatel waszyn 
12.08.2007 (10:16)  
Učebnicový příklad toho, že když někam vedou koleje, že je to sice nutná, ale nepostačující podmínka tam provozovat osobní dopravu. Zastavování v Glucholazech beru. Vlaky do Opole pouze v zimě. V létě nějak zapřípojovat s busy Opole-Glucholazy, nebo tam alespoň nasadit nějaký relevantní motorový vůz. Provozovat spoj pro 30 osob, navíc ještě jako soupravu s motorovou lokomotivou, mi přijde jako dost velký luxus, navíc pokud to není ZDO. Co je to proboha za podnikatelský záměr? To musí mít ztrátu jako prase...
registrovaný uživatel milos  mail  
12.08.2007 (10:01)  
ja do techto koncin teda nepachnu, ale dojem z toho mam, ze nekdo mel dobry napad, ale realizovany je nedotahle tak trochu napul...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko