Karlovy Vary - Správa železniční a dopravní cesty hodlá prodat historickou železniční trať Loket – Horní Slavkov – Krásný Jez. Trať je už deset let nefunkční a její rekonstrukce by stála 214 milionů korun. Vedení správy železniční a dopravní cesty požádalo o stanovisko k prodeji železnice Karlovarský kraj. Kraj upřednostňuje zachování účelu trati.
Železniční trať Krásný Jez – Loket měří 15,2 km a z infrastrukturního hlediska tvoří spojku mezi páteřní tratí Karlovarského kraje Cheb – Karlovy Vary – Chomutov a tratí Cheb – Plzeň – Praha prostřednictvím návaznosti na klíčovou regionální trať Karlovy Vary – Mariánské Lázně. O železnici se ucházejí dva subjekty: občanské sdružení Loketské místní dráhy a firma Stasis ZBA Horní Slavkov. Oba chtějí v úseku obnovit železniční dopravu. Pokud nakonec vlaky z Lokte do Horního Slavkova jezdit začnou, kraj si objedná základní dopravní obslužnost, a také zaplatí případné ztráty. „Máme zájem o obnovu osobní železniční dopravy, potom ale v tomto úseku zredukujeme autobusovou dopravu,“ uvedl první náměstek hejtmana Jan Zborník.
Město Horní Slavkov, které původně chtělo v úseku vybudovat cyklostezku, nakonec upřednostnilo variantu využití trati pro provoz dráhy, protože existuje reálný předpoklad nárůstu nákladní dopravy a tím zvýšení ekologické zátěže a snížení propustnosti komunikací při realizaci této dopravy po pozemních komunikacích. Tento předpoklad je založen na plánech místních firem STASIS – ZBA, a.s., KMK GRANIT, a.s. a Sanaka Industry, a.s. STASIS – ZBA, a.s. připravuje podnikatelskou zónu, k níž by potřebovala vlečku. KMK GRANIT, a.s. chystá stavbu závodu na mletí živců vytěžených v lomu v Krásně. Společnost Sanaka Industry, a.s. by chtěla začít těžit písek u bývalého rudného závodu Stannum. Z těchto důvodů je důležité trať zachovat pro provozování železniční dopravy a umožnit tím i možnost zavedení nákladní železniční dopravy, kterou by se výše uvedené problémy řešily.
zdroj: Hejtmanské listy Karlovarského kraje , foto Markéta Janečková (2006)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Viamont jezdil personálně až do Zwoty, pokud mám správné informace, tak už nejezdí a strojvedoucí VGB jezdí do Kraslic …
V podstatě podobným způsobem se ze strany ČD řeší Desira jezdící mezi Plesnou a Schirndingem … naturální vyrovnávka lokomotivních km nepřipadá v úvahu, tak se TO řeší jinak …
Zatímco pronájem od jiného subjektu, který má pronájem jako předmět podnikání to bude za komerční cenu … která bude v přepočtu na jeden km patrně vyšší než kolik platí kraj … Nehledě na to, že provozně je Desiro výrazně dražší než RS1 nebo vozidlo "rodiny 810".
Odkoupit vozidla není teoreticky problém nikdy, akorát musí být vůle ta vozidla odprodat.
ZSSK neprodají vozidla vlastní konkurenci, do ČR by je třeba prodali, pokud by je měli nazbyt …
Pro Viamont je výhodné mít 810 v pronájmu, protože údržbu řeší majitel. Když má vozidlo km do údržby, tak přístaví jiné …
Dne 7.8.2007 od 12,30 hod. v Měcholupech na sále míst.pohostinství se uskuteční setkání se zástupci : obcí,Ministerstva dopravy ČR, Ústeckého kraje, Českých drah, médií a s občany dotčených obcí ohledně zrušení osobních vlaků na trati 120. Veřejnost je srdečně zvána!!!
Bližší informace na www.destnice.cz, odrážka "Úřední deska".
Všechny motorové či přípojné vozy řad 810 a 010 provozované f. Viamont ať na severu republiky nebo na jejím západě jsou pouze pronajaté od ČD, Viamont je nevlastní. Jinak je to samozřejmě s vozy provozované firmou Connex na tratích ŽD na Šumpersku, ty už nejsou majetkem ČD, to jen tak na okraj.
Opravdu není takový problém odkoupit je od ZSSK nebo MÁV? A kolika že těm dopravcům už třeba ZSSK tyto vozy prodaly? A příležitost (BRKS) už na to měly - místo toho nabídly histerické vozy řad 830 a 020 za vskutku "lidové" ceny...
A marfušenka? No to je jednoduché, když se jednalo v podstatě o zcela státní záležitost (ruský dluh vůči ČR zplácený v "naturáliích"). Kdyby takto přišel Viamont s něčím obdobným (např. od Vámi proklamovaného PSA), jistě by byl DÚ honěn do nesmyslných termínů a vyhlášek...
Pokud 1.10 opravdu RS1 odjedou zpátky do říše, tak jediným řešením je opět pronájem 810 od ČD, i za cenu pokut za antinízkopodlažnost.
Nejdřív myslej, než něco napíšou. Kdepak by Viamont sehnal m. vozy ř. 810 a přívěsy 010? Od ČD? Které nejen tuto, ale jakoukoliv řadu vozidel nepustí z ruky, byť by to bylo 85 let staré vozidlo? A "laciné" jednotky z polské obdoby našeho PRASu? Jakpak dlouho bude asi trvat celý proces od objednávky přes nákup až po schválení nové řady DÚ u nás? Rok? Dva? Pět?
Pokud je to s vypovězením nájmu RS1 od Vogtlandu pravda, tak zbývá pouze povzdechnout Gott mit uns!
ad MZ:
Karlovarský kraj má sice mouchy,ale troufnu si říct,že podporuje železniční dopravu (na rozdíl od sousedního,severně ležícího kraje).O přeshraniční dopravě z Kraslic toho bylo namleto tolik,že se člověk nemůže zoorientovat,kdo vlastně mlží a kdo vyloženě lže.Někdo tvrdí,že vlaky jsou plné a hojně využívané,někde sem četl,že to je bída.Babo raď.A co se týče Viamontu,tak jemu rozhodně nezávidím situaci,do které by se dostal(dostane) s vypověděním smlouvy Vogtlandbahnu.Buď může poschánět nějaké 810 a 010 a dát je do Prasu na Regiošukizaci,nebo koupí něco nového.V tomto případě by šlo koupit poměrně laciné jednotky firmy PESA Polsko a k nim pořídit nějaké vlečňáky kvůli kapacitě.No uvidíme :)
Dále skvělému výběrovému řízení na osobní dopravu KV – ML, kde sice vyhrál Viamnont, ale ten má (dle věrohodného zdroje) k 1.10.2007 vypovězenu smlouvu od Vogtlandbahnu ohledně zapůjčení Regiosprinterů. Takže pokud Viamont nesežene nízkopodlažní vozidla, tak nebude drážní dopravu provozovat, protože podmínkou výběrového řízení bylo nízkopodlažní vozidlo.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.