..: Na železnici u Prahy vtrhne konkurence :..

Ilustrační obrázek Praha - Čisté, dochvilné a rychlé vlaky s klimatizací, bezbariérovým vstupem, občerstvením a jízdným, které nepřevyšuje to současné? Podle soukromých dopravců, kteří se chystají proniknout na tratě v okolí Prahy, to není fantazie, ale seriózní nabídka. ČD tvrdí, že dokážou to samé. Železniční dopravce Veolia Transport by rád od 1.1. 2009 vyslal své soupravy typu Desiro na trať mezi Prahou, Rudnou a Berounem. Nabídku na provozování osobní dopravy na této trati podala začátkem června zástupcům Středočeského kraje a Ropidu. Pokud tito objednatelé veřejné dopravy vypíší na železniční spoj soutěž, vypukne na dráze ostrý konkurenční boj.

Podle projektového manažera Veolia Transport Jiřího Schmidta se budou služby nabízené touto společností od běžného standardu ČD výrazně lišit. „Jednou z nejpříjemnějších věcí by bylo využití nejmodernějších vozidel, jaká se dají pořídit. Komfortních, klimatizovaných, s nízkopodlažním nástupem vhodným i pro vozíčkáře a lidi s pohybovou vadou,“ vypočítává Schmidt.

„Z našich spojů, které provozujeme v příhraničních oblastech, jsme zvyklí nabízet i palubní služby, teplé i studené nápoje a studený bufet. Ve vozech chceme také zpřístupnit i bezdrátový internet, to ale ještě nejsme schopni garantovat,“ říká manažer společnosti. „V případě, že se objednatelé rozhodnou změnit dopravce, musí vypsat soutěž a v takovém případě bychom se o každý spoj tvrdě utkali,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala.

„Také my máme k dispozici moderní vlaky RegioNova, které jsou plně srovnatelné s konkurencí,“ dodává. V současnosti jich je v provozu skoro 30, během 3 let prý jejich počet stoupne na stovku. Svým výkonem podle Práva dokážou konkurovat Desirům. Pokud se tím myslí výkon spalovacího motoru, týká se to jen třívozové verze RegioNovy. Na plán Veolia Transport vozit cestující místo na Smíchov přímo na Hlavní nádraží reaguje mluvčí drah rezervovaně. „Kapacita přepravy mezi Smíchovem a Hlavním nádražím je už dnes vyčerpaná, těžko by se tam mohly vměstnat další spoje,“ míní Kubala. Jako ukázku, že své plány myslí vážně, by dopravci z Veolia Transport rádi zprovoznili v prosinci se začátkem platnosti nového JŘ alespoň sobotní linku z Prahy do Berouna. První ukázkovou jízdu už zájemcům předvedli v červnu.

zdroj: Právo


Adys Poslat mail autorovi | 6.7.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.07.2007 (10:43)  
Vlaky jakékoliv jiné budou stejně jezdit po kolejích, které jsou udržovány ze státního rozpočtu. A včas. Budou jezdit snad po jiných tratích. Vybuduje "soukromý dopravce" své koleje ? České dráhy mají takové vedeníjaké mají.Aleto asi nezměníme.
registrovaný uživatel DK 
06.07.2007 (10:19)  
Srovnávat produkt RegioNova a Desiro mohou zase jen ČD.
Dva zcela rozdílné stroje, rozdílná kvalita, jiná cena.
Většina z nás asi absolvovala cestu desirem i regionovou, takže ví o čem je řeč.
Už jen výhled z vozu je naprosto nesrovnatelný, nehledě na skutečnost, že Desiro má kompletně všechny vstupy do vozidla nízkopodlažní a je vybaveno klimatizací.
06.07.2007 (10:16)  
To by mě zajímalo, s čím půjdou ČD do toho boje o každý spoj, jak říká pan Kubala. Převléknutou 810tkou? Mnohem delšími intervaly, než nabízí Veolia?
Pochybuju o tom, že v případě, že ČD opět budou provozovat osobní dopravu na této trati, tak se přistoupí k uvažovaným modernizacím nástupišť, popřípadě zavedení nových zastávek...
registrovaný uživatel ARpeer  mail  
06.07.2007 (10:14)  
Desiro je delší, prostornější, vejde se tam víc kol, kočárků atd. Nevím, kam by nacpali v Regionově skříň s občerstvením, jako je v Desirech Lausitzbahn-viz http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1907, když se tam ani nevejde moc kol.Regionova je dobrá na opravdu krátké tratě.
registrovaný uživatel VLAK81 
06.07.2007 (9:03)  
ad: VOUSÁČ

Viamont nenasadil na trať 145 KV - ML Desira. Tam se jednalo o vozidla Regio Sprinter (třídílná jednotka z roku 1996). Což je předchůdce Desira, které je dvoudílné z roku 2000). I když i v našich podmínkách je Regio Sprinter moderní vozidlo, ale Desiro je o generaci výš. Regio Sprinter je spíše tramvaj, která zajíždí ve městě Zwickau z kolejí DB přímo do centra města. Vozidla Desiro jsou nasazována na tratích v okolí Chebu.
06.07.2007 (8:57)  
Jen aby to nedopadlo jako na 145:Viamont nasadil s velkou slávou Desiro a pak ji potichoučku nahradil pronajatou 810.
registrovaný uživatel PES38 
06.07.2007 (8:46)  
Tak jestli se dá Regionoha srovnávat s Desirem, tak já jsem čínskej bůh srandy.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko