Praha - Čisté, dochvilné a rychlé vlaky s klimatizací, bezbariérovým vstupem, občerstvením a jízdným, které nepřevyšuje to současné? Podle soukromých dopravců, kteří se chystají proniknout na tratě v okolí Prahy, to není fantazie, ale seriózní nabídka. ČD tvrdí, že dokážou to samé. Železniční dopravce Veolia Transport by rád od 1.1. 2009 vyslal své soupravy typu Desiro na trať mezi Prahou, Rudnou a Berounem. Nabídku na provozování osobní dopravy na této trati podala začátkem června zástupcům Středočeského kraje a Ropidu. Pokud tito objednatelé veřejné dopravy vypíší na železniční spoj soutěž, vypukne na dráze ostrý konkurenční boj.
Podle projektového manažera Veolia Transport Jiřího Schmidta se budou služby nabízené touto společností od běžného standardu ČD výrazně lišit. „Jednou z nejpříjemnějších věcí by bylo využití nejmodernějších vozidel, jaká se dají pořídit. Komfortních, klimatizovaných, s nízkopodlažním nástupem vhodným i pro vozíčkáře a lidi s pohybovou vadou,“ vypočítává Schmidt.
„Z našich spojů, které provozujeme v příhraničních oblastech, jsme zvyklí nabízet i palubní služby, teplé i studené nápoje a studený bufet. Ve vozech chceme také zpřístupnit i bezdrátový internet, to ale ještě nejsme schopni garantovat,“ říká manažer společnosti. „V případě, že se objednatelé rozhodnou změnit dopravce, musí vypsat soutěž a v takovém případě bychom se o každý spoj tvrdě utkali,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala.
„Také my máme k dispozici moderní vlaky RegioNova, které jsou plně srovnatelné s konkurencí,“ dodává. V současnosti jich je v provozu skoro 30, během 3 let prý jejich počet stoupne na stovku. Svým výkonem podle Práva dokážou konkurovat Desirům. Pokud se tím myslí výkon spalovacího motoru, týká se to jen třívozové verze RegioNovy. Na plán Veolia Transport vozit cestující místo na Smíchov přímo na Hlavní nádraží reaguje mluvčí drah rezervovaně. „Kapacita přepravy mezi Smíchovem a Hlavním nádražím je už dnes vyčerpaná, těžko by se tam mohly vměstnat další spoje,“ míní Kubala. Jako ukázku, že své plány myslí vážně, by dopravci z Veolia Transport rádi zprovoznili v prosinci se začátkem platnosti nového JŘ alespoň sobotní linku z Prahy do Berouna. První ukázkovou jízdu už zájemcům předvedli v červnu.zdroj: Právo
Dva zcela rozdílné stroje, rozdílná kvalita, jiná cena.
Většina z nás asi absolvovala cestu desirem i regionovou, takže ví o čem je řeč.
Už jen výhled z vozu je naprosto nesrovnatelný, nehledě na skutečnost, že Desiro má kompletně všechny vstupy do vozidla nízkopodlažní a je vybaveno klimatizací.
Pochybuju o tom, že v případě, že ČD opět budou provozovat osobní dopravu na této trati, tak se přistoupí k uvažovaným modernizacím nástupišť, popřípadě zavedení nových zastávek...
Viamont nenasadil na trať 145 KV - ML Desira. Tam se jednalo o vozidla Regio Sprinter (třídílná jednotka z roku 1996). Což je předchůdce Desira, které je dvoudílné z roku 2000). I když i v našich podmínkách je Regio Sprinter moderní vozidlo, ale Desiro je o generaci výš. Regio Sprinter je spíše tramvaj, která zajíždí ve městě Zwickau z kolejí DB přímo do centra města. Vozidla Desiro jsou nasazována na tratích v okolí Chebu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.