Praha - Čisté, dochvilné a rychlé vlaky s klimatizací, bezbariérovým vstupem, občerstvením a jízdným, které nepřevyšuje to současné? Podle soukromých dopravců, kteří se chystají proniknout na tratě v okolí Prahy, to není fantazie, ale seriózní nabídka. ČD tvrdí, že dokážou to samé. Železniční dopravce Veolia Transport by rád od 1.1. 2009 vyslal své soupravy typu Desiro na trať mezi Prahou, Rudnou a Berounem. Nabídku na provozování osobní dopravy na této trati podala začátkem června zástupcům Středočeského kraje a Ropidu. Pokud tito objednatelé veřejné dopravy vypíší na železniční spoj soutěž, vypukne na dráze ostrý konkurenční boj.
Podle projektového manažera Veolia Transport Jiřího Schmidta se budou služby nabízené touto společností od běžného standardu ČD výrazně lišit. „Jednou z nejpříjemnějších věcí by bylo využití nejmodernějších vozidel, jaká se dají pořídit. Komfortních, klimatizovaných, s nízkopodlažním nástupem vhodným i pro vozíčkáře a lidi s pohybovou vadou,“ vypočítává Schmidt.
„Z našich spojů, které provozujeme v příhraničních oblastech, jsme zvyklí nabízet i palubní služby, teplé i studené nápoje a studený bufet. Ve vozech chceme také zpřístupnit i bezdrátový internet, to ale ještě nejsme schopni garantovat,“ říká manažer společnosti. „V případě, že se objednatelé rozhodnou změnit dopravce, musí vypsat soutěž a v takovém případě bychom se o každý spoj tvrdě utkali,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala.
„Také my máme k dispozici moderní vlaky RegioNova, které jsou plně srovnatelné s konkurencí,“ dodává. V současnosti jich je v provozu skoro 30, během 3 let prý jejich počet stoupne na stovku. Svým výkonem podle Práva dokážou konkurovat Desirům. Pokud se tím myslí výkon spalovacího motoru, týká se to jen třívozové verze RegioNovy. Na plán Veolia Transport vozit cestující místo na Smíchov přímo na Hlavní nádraží reaguje mluvčí drah rezervovaně. „Kapacita přepravy mezi Smíchovem a Hlavním nádražím je už dnes vyčerpaná, těžko by se tam mohly vměstnat další spoje,“ míní Kubala. Jako ukázku, že své plány myslí vážně, by dopravci z Veolia Transport rádi zprovoznili v prosinci se začátkem platnosti nového JŘ alespoň sobotní linku z Prahy do Berouna. První ukázkovou jízdu už zájemcům předvedli v červnu.zdroj: Právo
Inak tá hláška o úplnej porovnateľnosti Desira a 814, to je hlod!!!
Veolia to vyberove rizeni v podstate vyhrat nemuze, protoze CD maji mnohem sirsi moznosti, co nabidnout. Vy se tady bavite o Regionovach, ale oni tam klidne muzou dat treba 843, nebo i 471 s tim, ze by je tahaly diesely:-).
Asi jedina sance pro Veolii by bylo si tu trat pronajmout, coz by ale asi SZDC nechvalila, resp. urcite ne.
Myslim, ze se mylite se. Regio Sprinter je tridilne vozidlo. Asi proto jste pouzil ty uvozovky. Nebo je to jen otazka terminologie. Pokud je napr. tramvaj KT8 jednodilne osminapravove vozidlo, tak potom je i RegioSprinter vozidlem jednodilnym, triclankovym.
Neco jsem se tim najezdil, kdyz jsem bydlel v Lyngby.
http://www.railorama.dk/fotos/?pID=184&maxRows_serie=10&order=datedesc
ad: Martin Nožička:
Tramvaj to neni ani nahodou. Je to lehka motorova jednotka. A predchudce Desira? To je velice diskutabilni.
Pokud vim, tak Desiro vyrabi Siemens, zatimco Regio Sprintery vyrabel Duewag. Prestoze byvala tovarna Duewagu je dnes soucasti firmy Siemens, nehovoril bych v tomto pripade o nejakem predchudci.
Uznávání dokladů asi záleží na dohodě s ČD, těžko by do toho někdo šel, kdyby drážnící inkasovali a oni měli jenom vozit. ;) Ostatně to by byli blbí. ;)
Jenom dumám, kde jsou všichni ti, kdo se rozčilují, že soukromí dopravci chtějí vyzobávat rozinky (Ostrava-Praha), zatímco chudáčci ČD musí odedřít tu hrozně prodělečnou regionální dopravu? :P
MZ: Myslim, ze i u ZDO se o konkurenci se jedna. Ne z pohledu cestujiciho, ten po vyberovem rizeni (VR) uz na vyber nema, ale z pohledu objednavatele ZDO urcite. Ten si muze vybrat z nekolika dopravcu, kteri se prihlasi do VR.
Podstata "konkurence" spočívá v tom, že o zákazníka (cestujícího) se na témže trhu (= téže trati) uchází nejméně dva poskytovatelé služeb a to jejich rozsahem, kvalitou a cenou … Tohle funguje v dálkově silniční nebo letecké dopravě
U základní dopravní obslužnosti, kde si rozsah přepravních služeb objednává někdo jiný než cestující, je pojem konkurence z podstaty vyloučen. Na trati bude jezdit jen jeden dopravce "tak rychle", jak mu to dovolí stav trati (= Desiro tak bude jezdit stejně rychle / pomalu jako vozidla řady 810 nebo 814 … )
Počet vlaků bude dán tím, kolik objednavatel bude ochoten zaplatit a cestující si nemá možnost vybrat mezi dopravci podle toho, zda mu bude uznáván např. přepravní doklad Kilometrická banka …
Jezdí-li na trati jediný dopravce, o žádnou konkurenci se nejedná, jedná se o monopol, protože zákazník nemá možnost si vybrat …
Teď jsem to myslel jen ze srandy:-) ale vím zrovna o 2 takových lidech v dotčené oblasti:-( Bohužel. Prémie rozděluje zaměstvavatel podle toho, jak je člověk politicky aktivní.
Jo, držím Veolia Transport palce, ale nebudou to mít vůbec lehké, když nabízejí kvalitnější, a pro režijkáře nepoužitelné řešení. (režijkář = člověk, který by si pro korunu nechal vrtat koleno)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.