..: Na železnici u Prahy vtrhne konkurence :..

Ilustrační obrázek Praha - Čisté, dochvilné a rychlé vlaky s klimatizací, bezbariérovým vstupem, občerstvením a jízdným, které nepřevyšuje to současné? Podle soukromých dopravců, kteří se chystají proniknout na tratě v okolí Prahy, to není fantazie, ale seriózní nabídka. ČD tvrdí, že dokážou to samé. Železniční dopravce Veolia Transport by rád od 1.1. 2009 vyslal své soupravy typu Desiro na trať mezi Prahou, Rudnou a Berounem. Nabídku na provozování osobní dopravy na této trati podala začátkem června zástupcům Středočeského kraje a Ropidu. Pokud tito objednatelé veřejné dopravy vypíší na železniční spoj soutěž, vypukne na dráze ostrý konkurenční boj.

Podle projektového manažera Veolia Transport Jiřího Schmidta se budou služby nabízené touto společností od běžného standardu ČD výrazně lišit. „Jednou z nejpříjemnějších věcí by bylo využití nejmodernějších vozidel, jaká se dají pořídit. Komfortních, klimatizovaných, s nízkopodlažním nástupem vhodným i pro vozíčkáře a lidi s pohybovou vadou,“ vypočítává Schmidt.

„Z našich spojů, které provozujeme v příhraničních oblastech, jsme zvyklí nabízet i palubní služby, teplé i studené nápoje a studený bufet. Ve vozech chceme také zpřístupnit i bezdrátový internet, to ale ještě nejsme schopni garantovat,“ říká manažer společnosti. „V případě, že se objednatelé rozhodnou změnit dopravce, musí vypsat soutěž a v takovém případě bychom se o každý spoj tvrdě utkali,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala.

„Také my máme k dispozici moderní vlaky RegioNova, které jsou plně srovnatelné s konkurencí,“ dodává. V současnosti jich je v provozu skoro 30, během 3 let prý jejich počet stoupne na stovku. Svým výkonem podle Práva dokážou konkurovat Desirům. Pokud se tím myslí výkon spalovacího motoru, týká se to jen třívozové verze RegioNovy. Na plán Veolia Transport vozit cestující místo na Smíchov přímo na Hlavní nádraží reaguje mluvčí drah rezervovaně. „Kapacita přepravy mezi Smíchovem a Hlavním nádražím je už dnes vyčerpaná, těžko by se tam mohly vměstnat další spoje,“ míní Kubala. Jako ukázku, že své plány myslí vážně, by dopravci z Veolia Transport rádi zprovoznili v prosinci se začátkem platnosti nového JŘ alespoň sobotní linku z Prahy do Berouna. První ukázkovou jízdu už zájemcům předvedli v červnu.

zdroj: Právo


Adys Poslat mail autorovi | 6.7.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr Nemec  mail  
06.07.2007 (21:50)  
Dopadne to jako s RT Expressem...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.07.2007 (21:39)  
Miroslav Zikmund: Ano všichni budou jezdit po trati takovou rychlostí jakou jim tam SŽDC povolí. Je tu však jedno podstatné ale! 810 nebo 814 nemá šanci závodit v odpichu s Desirem natož s Regiosprinterem. I brzdění je o něčem jiném. Takže nějaká ta minutka se ušetří.

Krok 2 by bylo, pokud by se provozovatelem trati stala Veolia sama. Pak nemám pochyb, že bude v dohledné době zavedena 80 km/h prakticky v celém úseku včetně rekonstrukce nástupišť.
registrovaný uživatel mira 
06.07.2007 (21:36)  
To jsem se teda zasmál z nuly na stovku za 25s. Reálně tak za 60-70s.
06.07.2007 (21:34)  
K čemu zrychlení na 100, když se to na hrbaté plouží 40?
K čemu jednička, když doklady PID jsou jenom na dvojku?
A rozdíl mezi 100 Kč a 100 €? Přesně o ten jde - kraji si sakra rozmyslí, jestli bude dotovat iks Kč nebo iks €.
registrovaný uživatel Semík  mail  
06.07.2007 (20:35)  
Desiro má zrychlení z 0 na 100 za 25s. To udělá regionova taky? A odkdy? Mimochodem v desiru je i jednička, ta je v regionově kde? Jediné co se dá porovnat je kapacita. To je asi stejný vtip, jako že stokoruna je to samé jako stoeurovka. Prostě hodnota (100 stejná ) ,ale 28,5 x rozdílná.
06.07.2007 (20:26)  
Myslím, že Desiro může oproti standardní Regionově a 810 nabídnout vyšší cestovní rychlost i na trati v současném stavu, a to především díky vyššímu dosahovanému zrychlení (větší a rovnoměrněji rozložený výkon). Ostatně když bude nový dopravce aktivní, může vyvinout úsilí za účelem zlepšení parametrů tratě (odstranění pomalých jízd, případně další drobné úpravy) a dokonce se na nich finančně podílet - je i v jeho zájmu zvýšit životnost svých vozidel a úroveň nabízených služeb...
registrovaný uživatel vb007 
06.07.2007 (20:03)  
Také my máme k dispozici moderní vlaky RegioNova, které jsou plně srovnatelné s konkurencí,“ dodává. V současnosti jich je v provozu skoro 30, během 3 let prý jejich počet stoupne na stovku. Svým výkonem podle Práva dokážou konkurovat Desirům. HA,HA dnes jsem tim jel, je to sice lepší než 810, ale moc to nejede rozjezdy na dvakrát o pomalé nezvládá. V řídícím voze při rychlosti nad 20 meluzína a drnčení všude a na špatných kolejích... klima jsem tam neviděl.
registrovaný uživatel xyz  mail  
06.07.2007 (18:24)  
VaclavP: pochybuju, že na regionálních vlacích jezdí několik vozíčkářů denně.

Jen aby to nebyl Probl0m slepice a vejce. Samozřejmě, že když je nějaká banka tak zaostalá, že jejich i-banking funguje pouze a jedině s MS Internet Explorer, může zcela popravdě říci, že její klienti pro přístup k i-bankingu nepouívají žádný jiný prohlížeč.

No a jak poznamenal babilon, nejde jenom o vozíčky.
06.07.2007 (17:18)  
VaclavP: Vozíčkáři nemají právo jezdit vlakem? Do 810ky se nedostanou ani náhodou. A vůbec, nejenom vozíčkáři uvítají nízkopodlažnost - třeba cyklisti, maminky s kočárkem, důchodci, atd.
06.07.2007 (17:09)  
Slovo "vtrhne" je přece trochu přehnané. Jinak nevím co mají všichní s nízkopodlažností, pochybuju, že na regionálních vlacích jezdí několik vozíčkářů denně.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko