..: Na železnici u Prahy vtrhne konkurence :..

Ilustrační obrázek Praha - Čisté, dochvilné a rychlé vlaky s klimatizací, bezbariérovým vstupem, občerstvením a jízdným, které nepřevyšuje to současné? Podle soukromých dopravců, kteří se chystají proniknout na tratě v okolí Prahy, to není fantazie, ale seriózní nabídka. ČD tvrdí, že dokážou to samé. Železniční dopravce Veolia Transport by rád od 1.1. 2009 vyslal své soupravy typu Desiro na trať mezi Prahou, Rudnou a Berounem. Nabídku na provozování osobní dopravy na této trati podala začátkem června zástupcům Středočeského kraje a Ropidu. Pokud tito objednatelé veřejné dopravy vypíší na železniční spoj soutěž, vypukne na dráze ostrý konkurenční boj.

Podle projektového manažera Veolia Transport Jiřího Schmidta se budou služby nabízené touto společností od běžného standardu ČD výrazně lišit. „Jednou z nejpříjemnějších věcí by bylo využití nejmodernějších vozidel, jaká se dají pořídit. Komfortních, klimatizovaných, s nízkopodlažním nástupem vhodným i pro vozíčkáře a lidi s pohybovou vadou,“ vypočítává Schmidt.

„Z našich spojů, které provozujeme v příhraničních oblastech, jsme zvyklí nabízet i palubní služby, teplé i studené nápoje a studený bufet. Ve vozech chceme také zpřístupnit i bezdrátový internet, to ale ještě nejsme schopni garantovat,“ říká manažer společnosti. „V případě, že se objednatelé rozhodnou změnit dopravce, musí vypsat soutěž a v takovém případě bychom se o každý spoj tvrdě utkali,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala.

„Také my máme k dispozici moderní vlaky RegioNova, které jsou plně srovnatelné s konkurencí,“ dodává. V současnosti jich je v provozu skoro 30, během 3 let prý jejich počet stoupne na stovku. Svým výkonem podle Práva dokážou konkurovat Desirům. Pokud se tím myslí výkon spalovacího motoru, týká se to jen třívozové verze RegioNovy. Na plán Veolia Transport vozit cestující místo na Smíchov přímo na Hlavní nádraží reaguje mluvčí drah rezervovaně. „Kapacita přepravy mezi Smíchovem a Hlavním nádražím je už dnes vyčerpaná, těžko by se tam mohly vměstnat další spoje,“ míní Kubala. Jako ukázku, že své plány myslí vážně, by dopravci z Veolia Transport rádi zprovoznili v prosinci se začátkem platnosti nového JŘ alespoň sobotní linku z Prahy do Berouna. První ukázkovou jízdu už zájemcům předvedli v červnu.

zdroj: Právo


Adys Poslat mail autorovi | 6.7.2007 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user M@ra 
11.07.2007 (13:03)  
Už aby to bylo (i jinde), ČD by byly schopné tam za chvíli zastavit dopravu. Konkurence tam spočívá v tom, že se vypíše soutěž, kam se může přihlásit víc zájemců (i když tam pak bude jezdit jen jeden). A soukromý dopravce bude mít taky snahu tlačit na SŽDC, aby byla trať v pořádku a ne roky samá pomalá jízda, aby mohl mít pořádný grafikon a ušetřil vozidla i lidi. Molochovi jako ČD je to buřt.
Registered user ČD4ever  mail  
11.07.2007 (10:42)  
Regionova je opravdu s Desirem naprosto nesrovnatelné.... Regionova je na mnohem vyšší úrovni, je novější, pohodlnější a celkově vzhlednější....... Navíc stojí čtvrtinovou cenu.... Takže pokud nasadí Veolia Desira.... Tak nemá šanci vyhrát.
Registered user Tomáš180  mail  
08.07.2007 (16:57)  
Čistý provoz? No, nevím, jestli by na tratích s el. trakcí nasazení Desir zajistilo čistčí provoz než třeba 471 (City elephant).
Registered user Web 
08.07.2007 (16:55)  
Zikmund: A co? O čem to tu mluvíte? Pokud vím, tak jste na začátku tvrdil, že Desiro není rychlejší 814ky, neb se pro JŘ počítají půlminuty :) Což je jakási byrokratická blbost, jak Vám naznačil babilon.

Co se týče jedniček ve vlacích regio a příměstských, účel není větší přímý komfort, ale spíše nepřímý - nemusíte se mačkat, sedět vedle zedníka jedoucího z práce atp. V tomhle směru to chápu. Jestli to najde uplatnění zrovna tady je otázka.
08.07.2007 (15:57)  
xyz : ano, podobné skvělé řešení je i v trojvozových patrových soupravách SBB s hnacím vozidlem 465 – v jedničce je navíc bílý podhlavníček, ale také v italských motorových i elektrických Minuettech

babilon : a to je odpověď na to, proč zdánlivě pomalejší vozidlo dokáže krátit zpoždění, zatímco vozidlo výkonnější to si veze zpoždění dál … Počítání jízdních dob je složitá alchymie, byť se to dnes dělá PC;
07.07.2007 (8:42)  
Pokud vím, tak Veolia předpokládá nasadit toto: http://www.dopravni.net/storage/200705140015_5.jpg
06.07.2007 (23:29)  
takže když 814 ujede danou vzdálenost např. za 3.59 min a Desiro 3.31 min, v obou případech bude při sestavě jízdního řádu počítáno se 4 minutami
A když 814 pojede 4.01 a Desiro 3.59, tak ušetří celou půlminutu.
Registered user xyz  mail  
06.07.2007 (23:21)  
MZ: Rozdíl mezi jedničkou a dvojkou v Desirech spočívá zpravidla v barvě potahu

Tak to v tomto směru musí být stejná špička jako vlajková loď ČD (Vámi nazývaná Potěmkin). ;) Tedy až na ty případné opěrky, ty ř. 680 navíc nemá... ;)
06.07.2007 (22:18)  
Rozdíl mezi jedničkou a dvojkou v Desirech spočívá zpravidla v barvě potahu … uspořádání sedadel 2+2 v obou třídách … případně v opěrce pod
Jízdní doby se počítají se zaokrouhlením na celé půlminuty směrem nahoru, takže když 814 ujede danou vzdálenost např. za 3.59 min a Desiro 3.31 min, v obou případech bude při sestavě jízdního řádu počítáno se 4 minutami.
Pochybuji, že dopravce bude chtít investovat do některých úprav tratě; rychlost je 6 x omezena z důvodu přejezdu, několikrát z důvodu nevyhovujícího poloměru oblouku …
Smíchov – Rudná = 70 km/h; Rudná - Loděnice = 60 km/h; Loděnice - Vráž = 50 km/h; Vráž – Beroun-Závodí 60 km/h.
I drobné úpravy přijdou na milionové částky s pochybnou návratností pro dopravce, tím spíše do "státního majetku". Pokud by si trať Veoloa pronajala, tak by musela být provozovatelem dráhy, se vším všudy tedy i se zaměstnanci v profesí výpravčí / signalista / výhybkář, kteří zajišťují organizování a řízení drážní dopravy, odpovědnost za železniční svršek apod.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko