Praha - Modernizace trati Praha - Kladno s připojením na letiště Ruzyně po letech konečně dostává reálné obrysy. Projekt po dokončení znatelně ulehčí nejen obyvatelům dojíždějícím do Prahy ze severozápadní části Středočeského kraje a lidem cestujícím na letiště, ale také zoufalé dopravní situaci Prahy 6 i životnímu prostředí.
Kladno je největším sídlem Středočeského kraje, a tedy po Praze i největším městem pražské aglomerace. Do Prahy z něj denně dojíždí na 20 000 lidí. Řada z nich zaparkuje automobil poblíž metra Dejvická nebo Hradčanská a dále pokračuje do centra MHD. To má za následek ucpanou Evropskou třídu a nedostatek parkovacích míst v Praze 6. To by se mělo
Významným faktorem v této oblasti je areál letiště Praha-Ruzyně, které odbaví přes 10 milionů cestujících za rok, a více než 5 000 lidí pracuje přímo v jeho v oblasti. Mezi Prahou a Kladnem sice existuje trať číslo 120, takzvaná Buštěhradská dráha, je ale jednokolejná, neelektrizovaná a s traťovými rychlostmi většinou do 80 km/h. S nadsázkou lze říct, že nevyhovující železniční spojení Kladna s Prahou zaznamenalo poslední velkou modernizaci v 60. letech 19. století, kdy bylo přestavěno z koněspřežné dráhy na parní provoz.
"Dopravní problémy se koncentrují především v městských aglomeracích. Podíl hromadné dopravy k dopravě individuální byl na počátku 90. let přibližně 80:20, v současné době je zhruba na úrovni 50:50. Propojení systémů městské, příměstské a regionální dopravy není na dostatečné úrovni," říká náměstek ministra dopravy pro strategii, veřejnou dopravu a ekologii Petr Šlegr. Podle něj je vedle železničních koridorů prioritou kvalitní příměstská a městská doprava a zapojení železnice do IDS. "Kromě infrastruktury je také potřeba zásadně modernizovat vozový park, na který v současnosti můžeme z regionálních operačních programů čerpat 245 milionů eur," dodává Šlegr.
Metro i železnice

Modernizaci trati Praha - Kladno před časem zablokovali radní Prahy 6, kteří odmítli, aby přes území klidné městské části vedla dvoukolejná trať. Jako hlavní argument sloužilo plánované protažení metra z Prahy na Ruzyň. Po vášnivých diskusích, zda je vhodnější dopravu na letiště řešit metrem, či železnicí, vypracoval Metroprojekt Praha srovnávací studii, která jednoznačně potvrdila železniční variantu jako výhodnější. V rovině absolutní výhodnosti jednotlivých kritérií metro dosáhlo pouhých 44 % úspěšnosti železnice. Zatím to vypadá, že se postaví levnější železnice i dražší metro. Ukázalo se totiž, že služby obojího najdou uplatnění.
„Jasně jsme deklarovali, že chceme prodloužení metra i výstavbu rychlodráhy. Tyto 2 projekty se navzájem nevylučují. Z Kladna do Prahy a opačně jezdí každý den obrovské množství lidí a prioritou je, aby využívali především dráhu. Železnice navíc umožňuje převážet zboží a na železniční projekty také můžeme, na rozdíl od Prahy, žádat o dotace z EU.“ uvádí hejtman Středočeského kraje Petr Bendl.3 etapy najednou

30 minut do centra

zdroj: Mladá fronta DNES


Ja osobne tomu, ze ta rychlodraha bude, moc neverim. To metro mi pripada na letiste sikovnejsi. Krome toho nevim, jestli by 15 minut na letiste stacilo.
Cely ten clanek je vicemene pojat jako reklama na drahu a podle mne neni moc objektivni. Mne se moc nelibi to slovni spojeni ,,s tratovymi rychlostmi", tratova rychlost je nejvyssi rychlost na dane trati, coz je v tomto pripade 80km/h. Krome toho delaji hroznou tragedii z toho, ze je ta trat jednokolejna a neelektrifikovana. Ono to vzdycky neni jen o elektrifikaci a co se tyka te jednokolejky, tak ta staci.
JnR: No proč ne, akorát nevím, jak provést vhodné napojení při zachování požadavku na vedení metra přes Petřiny (což je po Červeném Vrchu asi poslední místo, kde mi ten požadavek přijde celkem oprávněný). Schůdnější mi v tomto případě přijde přestup ve Veleslavíně na vlak a ukončení na Petřinách. Vedení přes Bílou Horu a Řepy považuji za neopodstatněné, a pokud by k němu došlo, pak by asi nejlepší bylo metro vyvést na trať z Řep do Hostivice a využít zakruhování letiště. Aspoň by se lépe prosadilo. Když už jsem u toho, mohla by na ně být napojena také krátká, na letišti podzemní spojka do stanice Středokluky, čímž by osobním vlakům odpadla prapodivná zajížďka kolem Hostouně.
Dale Cooper: Pokud budou městské autobusy v Kladně zajíždět k nádraží a pokud tamtéž vznikne i P+R a B+R (pro dvojkolaře), dovedu si představit, že si železnice cestující najde. Ve velké části případů půjde vlastně jen o přesun současného přestupu na Vítězném náměstí do železniční stanice Kladno.
http://www.praha-mesto.cz/(u02cgbvj5pxgbh45g2hogb2b)/default.aspx?ido=8518&sh=1038302043
V letáku o železnici je také zmíněna zde omílaná Vltavská. Bude severní vestibul.
Takže nejdříve pozorně čtěte, pak pište.
Jo a novinám zas tolik nevěřte. Povětšinou jim nejde o věcnost.
Foxx: myslim ze soupravam to nevadi - viz reko na Acku zajizdi na jediny povrchovy usek do depa, krom toho Eckovy i 8171 jezdi v Budapesti nadzemi.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
