..: Exprezident Havel cestoval do Ostravy spojem SC Pendolino :..

Václav Havel s přednostou UŽST Ostrava hl. n. Josefem Juřeníkem, zdroj: ČDOstrava - Dnešním spojem SC Pendolino SC 505 s odjezdem z Prahy Holešovic v 9:26 hod. cestoval do Ostravy hl. n. bývalý prezident České republiky Václav Havel. Ke své cestě využil 1. třídy pendolina. V Ostravě Václava Havla jménem Českých drah přivítal vrchní přednosta Uzlové železniční stanice Ostrava hlavní nádraží, Josef Juřeník, a zástupce osobní dopravy Českých drah pro Moravskoslezský kraj, Miroslav Klich. Václav Havel vystoupil ve stanici Ostrava hlavní nádraží, odkud pokračoval dál osobním automobilem.

2 - 3 tisíce cestujících denně v pendolinu mezi Prahou a Ostravou

Pendolino (680 004) v Ostravě Svinově, autor: DuhyZájem o cestování vlaky provozovanými pod produktovou značkou SC Pendolino dále roste. Zejména ve dnech se zvýšenou frekvencí cestujících, jako jsou pondělí, pátek či neděle, bývá kapacita spojů vyprodána i několik dnů předem. Platí to například o dnešním dni, kdy jsou všechny vlaky SC Pendolino ve směru z Prahy do Ostravy již prakticky vyprodány v druhé i první třídě. Jen mezi Prahou a Ostravou (oba směry) využívají spojů SC Pendolino denně celkem 2 – 3 tisíce cestujících. Několikrát, zejména před prodlouženými víkendy, se jejich počet již vyhoupl nad hodnotu tří tisíc.

České dráhy doporučují všem cestujícím včasný nákup cestovních dokladů – a to i s několikadenním předstihem. Pro zakoupení cestovního dokladu mohou cestující využít také internetový obchod Českých drah.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 1.6.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Frava  mail  
03.06.2007 (21:54)  
milos: Souhlasím, že obyčejné jízdné SC vyjde skoro na stejno jako obyčejné jízdné EC, ale u zpátečných jízdenek, skupinových jízdenek atd. to již v žádném případě levnější není než EC a doplatek místenky 200 kč do SC je podle mě dost peněz pro většinu obyvatel a to nemyslím režijkáře.
registrovaný uživatel milos  mail  
03.06.2007 (21:16)  
frava: ja teda nevim, ale mym selskym rozumem vidim pendolino vcetne mistenky za 500,- ve skutecnosti levnejsi, nez EC bez mistenky za nejakych 480,-. pokud si samozrejme nevozim prdel za rezijku diky dedeckovi strojvedoucimu (taky jsem to jako dite vyuzival - ale pak jsem se nehandrkoval o korunu navic za mistenku nebo lehatko...)

babilon, KMB jsem v zivote nevlastnil - kolik to tedy s ni pendolinem z prahy do ostravy stoji? to je cena jako za osobak + 200?? nevyjde to pak draz nez uplne obycejnej lupen za petikilo? netusim, pouc me :- ))
registrovaný uživatel Frava  mail  
03.06.2007 (18:40)  
Já s povinnými místenkami do pendolína souhlasím, protože opravdu by asi nebylo vhodné, aby v něm byli lidi namačkáni a stáli. Navíc se nedá ve velkoprostoru za co chytit a mnoha lidem by bylo asi nepříjemné, kdyby se jim někdo držel za sedačku. Základní cena je podle mě však nepřiměřeně vysoká (navrhoval bych 50-100 kč) a nejen místenka do pendolína, ale i místenky do ostatních vlaků jsou nepřiměřené. Místenka by měla už být jen jakýsi malý doplněk k jízdence a ne, že stojí skoro jako jízdenka. Takže bych nechal bývalou základní cenu 30 kč a na žádný karty bych na místenky nevázal, nevím proč mám být diskriminován za to, že používám jiné jízdné než zákaznické. A platit 200 kč za to, že jsi vůbec můžu sednout je trapné. Například ve Slovinsku na vlak ICS (skoro stejná jednotka pendolíno jako u nás) mi stála místenka k jízdence 1,88 €.
03.06.2007 (17:47)  
milos: Pendolino je na fotce prázdné nejspíš proto, že cestující už vystoupili.
03.06.2007 (17:39)  
milos: CO MUSIM UDELAT, aby po me chteli k jizdnemu jeste 200,- za mistenku!!??
Např. mít režijku (v popisovaném případu byl dědeček strojvedoucím) anebo jezdit na KMB - pak je (pro jednu cestu) opravdu nejlevnější si přikoupit místenku za 200. (A pod 300 Kč se s KMB dostanete u nás odkudkoliv kamkoliv třeba i ECčkem.)
registrovaný uživatel milos  mail  
03.06.2007 (15:19)  
Miro Zikmund: v pendolinu bych ale rekl, ze je to opravnene - jde prece o zajisteni cestovniho standardu pro vsechny cestujici - tudiz precpany pinda lidmi na stojaka mi neumozni v garantovane urovni pohodli dojit do baru nebo na toaletu apod... v tomto pripade je vyzadovana rezervace v poradku...

ale porad tu pisete o 200,- za mistenku, pritom ja za pha-ova zaplatim 500,- kde mistenka je jiz v cene (a pochybuju, ze by jinak cestovne bylo 500-200=300 - za to tam nedojedu snad ani osobakem...). kdyz budu aktivni a pujdu do in-karty, bude me ta cesta stat 140,- a k tomu mistenka za 86,-.
CO MUSIM UDELAT, aby po me chteli k jizdnemu jeste 200,- za mistenku!!?? me se to jeste nepodarilo ani bez slevy, ani se slevou...
03.06.2007 (14:57)  
ad Andrew33 : ano, mně se zdá 200 Kč za místenku hodně, mně se zdá hodně i částka 1 Kč za místenku, kterou si "musím" koupit, ačkoli ve vlaku jede řekněmě 50 cestujících a 280 míst je tam volných …

Je věcí "svobodného" rozhodnutí cestujícícho, zda si "objedná" rezervaci místa a za poskytnutí této služby zaplatí přiměřenou částku nebo riskuje že bude ve vlaku cestovat "ve stoje" a za částku jíž "ušetřil" za místenku si koupí vydatnou svačinu.

Jakou "rezervační" službu mající hodnotu 200 Kč poskytují ČD cestujícímu jedoucímu z Vídně, který pro jízdu z Vídně do Břeclavi nepotřebuje "povinnou" rezervaci a za Břeclaví ho zaměstnanec ČD zkasíruje o 200 Kč …
03.06.2007 (11:37)  
Ano, tu zast vuci Nemcum lze pochopit. A pomerne dost z nich nepochopilo zrudnost nacismu - asi ve srovnatelne mire jako ceske delnictvo zralo Gottwalda a cesti intelektualove komunismus (viz predvalecna kulturni scena, vse narudle az hruza).

Ale clovek by cekal, ze v ceskoslovensku, jez udajne stalo na masarykovskych idealech moderniho humanismu, nebude jen tak mozne, aby stat pouzival metody prevzate od nacistickeho rezimu odvedle.

Otazka Benese je separatni tema, prvorepublikova politika spocivala v tom, ze byl Masaryk, pak dlouho nic a zbytek. Benes byl neco jako ing. Klaus - intelektualne nikterak oslnujici zjev, ale nadprumerne pracovity, ktery to shodou okolnosti dotahl vysoko a pak se tam zuby nehty drzel, Benes i za cenu povalecne hry s komunisty. (Je pravda, ze nepodepsal ustavu, ale mezi demokracii a komunistickou ustavou je cela rada polototalitnich forem statu, k jejichz budovani Benes aktivne prispival.)
03.06.2007 (0:04)  
Seath: to mas naprostou pravdu, ti lide se provinili tim, ze mluvili nemecky...ale bohuzel prisel pan Hitler a zacal si sudetske uzemi uzurpovat a pokud je mi dobre znamo, byli to prave nemci, kteri se Hitlerem jak ovce tahli.
Za doby PCM byla naopak nemecky mluvici mensina ve velke vyhode a to napr. existenci duality prava, ci pripadne jen ten tim, ze Cesi byli zatlacovani.
A z tohoto duvodu se opravdu nemuzes divit tomu, ze byli diky Benesovi,(a pochopitelne nejen diky nemu, protoze on si to sam pres noc z prstu nevystoural), "odsunuti" pryc, protoze proste takova byla doba, lidi byly nas*rany na Nemce, Madary a spol. A myslim, ze nikdo se jim dnes divit nemuze. To doklada i existence Velkeho retribucniho dekretu, diky kteremu byli vsichni napomahaci(+dalsi), i ceske narodnosti, pote co prosli lidovym soudem, do 2 hodin popraveni. A opravny ucinek? Ano byl, ale nemel odkladny ucinek.
Myslim, ze z techto prikladu by sis mohl udelat dostatecne legitimni obrazek o tom co bylo a ne srovnavat Benese s komunistama...

A k dobru Benesovi jeste napr. to, ze unorovou ustavu nepodepsal a radsi odstoupil, aby si ty zvasty podepsal sam Gottwald.
02.06.2007 (19:27)  
Dale Coopere, i kdyz s Havlem nesouhlasis, tak na nej neplivej. Chartu jsi, pokud vim, nepodepsal a to je jinaci vykon nez o 30 let pozdeji psat anonymne blbosti do fora.

Co se "sudetaku" alias z drtive vetsiny prostych normalnich lidi, kteri se provinili tim, ze mluvili nemecky, tak by sis mohl delat nazory o historii i z jinych zdroju nez komunisticke ucebnice dejepisu a TV serialu od soudruha Sequense.

Pokud sympatizujes vice s benesovsko-komunistickymi prasaty, ktere staly za jejich odsunem, tak se podivej, co v pohranici z uplne nuly vybudovali za staleti Nemci a co za sebou za par desitek let zanechala ta svoloc, co tam nalezla po nich. Horsi veci snad spachali jen polsti soudruzi ve vychodnim Prusku.

Pro slabsi povahy existuji i obrazky, Zmizele Sudety jmenuje se ona kniha. Zmizelo toho ale mnohem vic a to na obrazkach zachytit nejde. Ale ty obrazky obcas nekoho nakopnou k premysleni o tom zbytku...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko