..: Závod automobilu s pendolinem :..

Ilustrační obrázekPraha - V pořadu Autosalon televize Prima proběhl závod mezi pendolinem a automobilem na trase Praha - Ostrava. Reportéři se rozdělili na 2 skupiny. Ta první vyrazila automobilem ze studia v Horních Počernicích na dálnici D1 a dále do Ostravy. Druhá skupina, v čele se Zbyňkem Merunkou, odjela taxi do Holešovic, kde přestoupila na SC Penodlino. Obě posádky se měly sejít před ostravskou radnicí. Pravidla byla stanovena předem. Posádka automobilu musela dodržovat veškeré dopravní předpisy a během cesty mohla využít pouze 10 minutovou pauzu.


Ilustrační obrázekSouboj byl odstartován v pátek ve 12:30 hod. Posádka automobilu měla podle prvotních výpočtů před sebou 398 km a při průměrné rychlosti 100 km/h měla vzdálenost údajně urazit za 4 hodiny. Na místo určení dorazila posádka jedoucí spojem SC 509, odpočatá a posilněná v Bistru, za dobu 4:35 hod. Automobilu se to podařilo o 20 minut později.

Záznam o souboji lze nalézt na stránkách autosalonu TV Prima.

zdroj: Prima,ČD


CSPSV | 12.5.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
17.05.2007 (12:29)  
Ackoliv waszyna fakt nemusim, tak
1. pokud je waszyn blby slovo, tak tgw je co?
2. odstavce jsou prima vec, dost ulehcujou cteni
3. za teckou a carkou se delaji mezery (celkove vzato - takhle pise jedine hovado)
4. ono, Francie je o neco vetsi nez CR - u nas se vsechny dopisy pres noc prevezou aji na kole
5. (a hlavne) waszyn ma naprostou pravdu...
15.05.2007 (21:11)  
Asi myslíš legendární řadu DB 103.
Řada 380 - možná kdyby,... . To je věc inženýrů, konstruktérů jak to udělají. Nelze vzít tohle, támto, tuto.
http://www.skoda.cz/holding/novinky/skelet-trisystemove-lokomotivy-uspesne-absolvoval-pevnostni-zkousku-aid1244.html
registrovaný uživatel tgw 
15.05.2007 (20:58)  
Zrovna nedávno jsem koukal na německou lokomotivu.Starší typ .V německu označená sto a něco.Je to už muzejní exponát.Dříve vozila mezinárodní rychlíky.Oblé čelo.Ta lokomotiva měla už 200 kmh a některé mohli jet 250 km h už tehdy.Proč je vlastně ticho po pěšině s 380.Není to k vůli pevnostním zkouškám rámu?Nějak to trvá ta výroba 380.Možná kdyby vyrobili podvozek a karoserii z E 150 či ES 353 a namontovali do toho 3 systémy vyšlo by to levněji.Podvozky přeci byly zkoušené do 200 km h.A pokud se nemýlím v Rusku tyto stroje od Škodovky jezdili pod označením 200 ne?Byli dvoudílné! A měli v max právě 200 km h. Mě se ten vzhled lokomotiv zamlouval.
15.05.2007 (19:29)  
Myslím si, že tyto úvahy jsou nadsazené u trati se smíšeným provozem. Ano, je to směr, možnost, avšak při stavu železnice u nás, stavu vozového parku, při skladbě provozu jaký je... .
15.05.2007 (18:55)  
No 180-200 km/h by šlo na více úsecích, kde a za jakých podmínek se probíralo v diskuzi. Jednou z možností pro zrychlení bylo například i zvýšení max povoloného převýšení ze 150 na 160 mm, kde by se toto mohlo uplatnit i na úsecích s vMax daleko od 160 km/h....např Blansko-Adamov a pod....
15.05.2007 (18:25)  
Rychlost 180/200 je reálná na stávající trati pouze v oblasti Brno-Břeclav, Pardubice-Choceň-(Ústí nad Orlicí-výhledově). Druhý koridor je bohužel opomíjen. Obávám se, že zavedení rychlosti >160 je nyní nereálné kvůli malé poptávce.
15.05.2007 (18:04)  
ještě bych doplnil, že ani jízdní doby ec nejsou dělány na 160, ale jsou tam velké rezervy, takže by vlaky mohly zrychlit o hodně už teď. k modernizaci břeclav-přerov na 180-200 - první bych zde zavedl aspoň nějaké vlaky využívající rychlost 160. snad se dočkáme, až budou dodány 380
15.05.2007 (17:42)  
Nechci moc zasahovat do těhle "hádek=bezbřehý výlev pouze toho co znám bez snahy pochopit, co druhý píše" bez ladu a skladu. Prvotně je třeba rozlišovat dopraní infrastrukturu (SŽDC s.o.) a jednotlivé dopravce (ČD a.s., OKD Doprava, atd.). Srovnávat TGV a ČD je nepoměrné. Velikost země a finanční možnosti státu jsou někde jinde. Francie mívá problémy nákladné projekty TGV prosadit. Ale ano, nakonec se to vyplácí, vše je posvěceno, ověnčeno národní hrdostí završenou bonbónkem v podobě rychlostních rekordů.
V ČR je adekvátní max. 180/200 na tratích se smíšeným provozem. Rychlosti 220/240, 300 jsou adekvátní pro novostavby VRT, které přes ČR budou jen přecházet ("zastávky" Praha, Brno, Ostrava). Samotné zvyšování rychlostí nevidím jako plus vzhledem k vynaloženým nákladům. Místo slavných jednotek 680 by bylo, dle mne, vhodnější peníze rozpustit do údržby. Většinu vozů B zrekonstruovat na Beer, na osobáky dosadit kotoučové brzdy místo špalků, nakoupit řadu 380, jednotky 471 a také motorové jednotky (nemyslím RegioNovu); obecně zvýšit kulturu cestování. Rychlost není vše. Mnohem více zákazník zabere na spolehlivost, čistotu, pohodu. To co se děje nyní je krátkozraké, pod povrchem je velký "bordel" a mumraj. Situace na železnici se pořád zhoršuje... .
Na co je mi vlak IC, když vidím jak se dělá údržba? (propadnutá podlaha, tlačítka na záchodech, hlučící výměna vzduchu, funkčnost dveří, plošky na kolech, atd.).
Do železnice jde velmi málo peněz, což společně s vedením velkého podniku-molochu má za následek současný stav. Tento stav se bude zlepšovat leda časem, velmi pomalu, neefektivně... .
15.05.2007 (16:05)  
TGW:Naprostý souhlas i s těma rychlostama.Já bych to zvednul na 2 kila at to kydá.Dneska i to kundolíno je pomalý.Aby lidi hojně jeli vlakem musí být vlak rychlejší než gumokol.Nestačí být na tom stejně.
registrovaný uživatel junkrs 
15.05.2007 (15:43)  
tgw: Koukám, že ses nám pěkně rozepsal a snad kromě jedné věci bych s tebou souhlasil. Tím nesouhlasem je názor na další zvyšování rychlostí na tak krátkých úsecích, jako je např. Brno - Břeclav. Takovéto úseky by musely projít dalšími stavebními úpravami za x miliónů a časová úspora by byla minimální. Kdyby se toto řešilo v delších úsecích, jako tebou uváděný Břeclav-Přerov, bylo by to pochopitelně o něčem jiném. Tam zas ale nevím, co by jezdilo 200km/h, jedině něco cizího, protože 380 je zatím v nedohlednu.
Jinak samozřejmě není pochyb, že železnice byla v minulosti jaksi odstrčena "na vedlejší kolej" a peníze se cpaly asfaltové lobby, takže i výkonostní poměr silnice-železnice, jak tu někdo poznamenal, je takový, jaký je. Bohužel :-(
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko