..: Závod automobilu s pendolinem :..

Ilustrační obrázekPraha - V pořadu Autosalon televize Prima proběhl závod mezi pendolinem a automobilem na trase Praha - Ostrava. Reportéři se rozdělili na 2 skupiny. Ta první vyrazila automobilem ze studia v Horních Počernicích na dálnici D1 a dále do Ostravy. Druhá skupina, v čele se Zbyňkem Merunkou, odjela taxi do Holešovic, kde přestoupila na SC Penodlino. Obě posádky se měly sejít před ostravskou radnicí. Pravidla byla stanovena předem. Posádka automobilu musela dodržovat veškeré dopravní předpisy a během cesty mohla využít pouze 10 minutovou pauzu.


Ilustrační obrázekSouboj byl odstartován v pátek ve 12:30 hod. Posádka automobilu měla podle prvotních výpočtů před sebou 398 km a při průměrné rychlosti 100 km/h měla vzdálenost údajně urazit za 4 hodiny. Na místo určení dorazila posádka jedoucí spojem SC 509, odpočatá a posilněná v Bistru, za dobu 4:35 hod. Automobilu se to podařilo o 20 minut později.

Záznam o souboji lze nalézt na stránkách autosalonu TV Prima.

zdroj: Prima,ČD


CSPSV | 12.5.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mato 
13.05.2007 (21:47)  
Budulínku: omlouvám se přepsal jsem se, měl jsem na mysli R46. Ale budoucí D47 z Lipníka na sever stejně kopíruje současné rychlostní komunikace. A nezdá se mi, že by přes Kroměříž a Přerov ušetřili 40 km. Díval jsem se na ty stranky a jsou zajimave (Silnice I/47 kterou jsem mylně označil jako R47 je v useku Hranice-Polom)
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
13.05.2007 (21:08)  
Vážený pane Mato,
doporučuji se podívat zde:
http://www.ceskedalnice.cz/d47.htm

Současná trasa na Ostravu přes Prostějov, Olomouc a Lipník je po R46, R35 a I/48 (žádná vaše R47 neexistuje), kdežto D1 povede přes Kroměříž, Přerov a celá D1 z Prahy po Polské Hranice je 377 km a Exit Rudná je 354 km. Ještě je nutné připočítat cca 10 km z Wilsonu na Chodov, protože D1 je počítana od spojení s jižní spojkou, takže těch 360 zase nebyl tak špatný odhad.
registrovaný uživatel Mato 
13.05.2007 (21:02)  
Budulínku: 360 km? Maximálně do Ostravy, na hranici s Polskem ještě dalších 30. Současná délka je cca 405 km (od nultého km na D1 - Prague Gate přes Brno, Vyškov (po D1), Prostějov, Olomouc, Hranice, Ostrava (po R47) která však prakticky kopíruje budoucí D47 do Polska. Takže úspora km bude v řádu desítek, ale 360?
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
13.05.2007 (20:55)  
Vážení, nechci nějak shazovat tuto soutěž, ale nutno podotknout, že po dostavbě kompletní D1 (snad 2011-2012), tzn. Praha-Ostrava-hranice s PL bude silniční vzdálenost cca 360 km a navíc celá na 130 km/h.
Vlak sice taky ještě zkrátí jízdní doby (dostavba Nového spojení,reko uzlů), ale již ne tolik jako umožní právě dostavba D1 na silnici. Takže je to smutné, ale i tato "jediná" relace, kde nyní vlak vítězí, bude během pár let definitvně poražena silnicí.

Jinak ještě moje poznámka: osobně si myslím, že dříve než bude komplet hotový koridor Praha-Ostrava (včetně uzlů, Dluhonic, údolí Orlice) bude hotová kompletní D1 z Prahy k Polské hranici. Dokonce bych si na to i vsadil.
registrovaný uživatel Bovlk 
13.05.2007 (20:51)  
Nejsem modry mozek, ale u mne celkem zasadne vede vlak. Coby Prazak auto nemam. V Praze je k nicemu, sama zacpa, musite resit, kde zaparkovat atd. Kombinace MHD a radiotaxi v pripade potreby je jednak prijmenejsi, jednak i levnejsi nez vlastnictvi auta. Takhle dam rocne kolem 5000 za MHD a 6000 za taxi. Reknete mi, kde za ty prachy vezmu auto vcetne vsech pojisteni, prohlidek, benzinu atd. A jsem naprosto spokojeny.

A mimo Prahu jezdim nejradeji vlakem. Mam to stesti, ze vetsinou jezdim do vetsich mest (Plzen, Brno, Olomouc, Ostrava), takze vlakove spojeni neni problem a je to daleko pohodlnejsi nez autobus. Muzu si opravdu odpocinout, najist se, delat na notebooku, ... To vsechno se v buse neda, tam akorat sedim skrceny ve strasne poloze, abych se vubec vesel mezi sedacky, a jeste mam nervy z toho, kdy do nas nekdo vleti. Protoze to, co vidam na silnicich, to je teda fakt sila.

Takze u mne jednoznacne vede vlak na vzdalenosti do 500km a pak letadlo. Auto nemam a nechci a bus povazuji za dobry tak akorat jako priblizovadlo na posledni mili, kam se vlakem nedostanu.
13.05.2007 (20:30)  
Trvala–li cesta gumokolem o 20 minut déle než Potěmkinem, potom je i IC 519 rychlejší.
registrovaný uživatel Mato 
13.05.2007 (20:06)  
taky musim říct Brno-Karviná (Kopečná:200m od hl.n-Dělnická:1000m od hl.n) celkem 202 km vozem 195km vlakem.
Vlakem(všední den) 2:53(R743) - 3:22(R749+IC581)
Autem(všední den) 2:15-2:30 Škoda Felicia 1,3 Mpi při dodržování všech pravidel (ale také 1:40 při svižnější jízdě - dálnice 150, mimo obec 11O,v obci vždy max 50)
Vlakem (sobota) 2:53(R441)- 3:56(R739+Os3323)
Autem stejně jako ve všední den
Tak nevím, tady taky vyhrává auto.
registrovaný uživatel mah 
13.05.2007 (19:18)  
8171m - vsude a vzdy ne, ale nechapu smysl teto otazky,
tech 55 minut je cas pri dodrzeni vsech rychlostich limitu, pri nedodrzeni rychlostnich limitu se to da jet okolo 40-ti minut bez vetsiho stvani (tj. na D8 vcelku pohodovou rychlosti 180km/h po zbytku silnic 100-110, pres obce jezdim VZDY 50)
registrovaný uživatel Bošu  mail  
13.05.2007 (19:09)  
mah: A všude s gumokolem přesně dodržuješ rychlost, že?
registrovaný uživatel mah 
13.05.2007 (18:43)  
Glagol - je to uvazovane od nadrazi Holesovice, stejne jako vlak
pokud jde o cestovani ve spicce pres mesto, tak ta cesta te ceka i z nadrazi
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko