Praha - V pořadu Autosalon televize Prima proběhl závod mezi pendolinem a automobilem na trase Praha - Ostrava. Reportéři se rozdělili na 2 skupiny. Ta první vyrazila automobilem ze studia v Horních Počernicích na dálnici D1 a dále do Ostravy. Druhá skupina, v čele se Zbyňkem Merunkou, odjela taxi do Holešovic, kde přestoupila na SC Penodlino. Obě posádky se měly sejít před ostravskou radnicí. Pravidla byla stanovena předem. Posádka automobilu musela dodržovat veškeré dopravní předpisy a během cesty mohla využít pouze 10 minutovou pauzu.
Souboj byl odstartován v pátek ve 12:30 hod. Posádka automobilu měla podle prvotních výpočtů před sebou 398 km a při průměrné rychlosti 100 km/h měla vzdálenost údajně urazit za 4 hodiny. Na místo určení dorazila posádka jedoucí spojem SC 509, odpočatá a posilněná v Bistru, za dobu 4:35 hod. Automobilu se to podařilo o 20 minut později.
Záznam o souboji lze nalézt na stránkách autosalonu TV Prima.
zdroj: Prima,ČD
doporučuji se podívat zde:
http://www.ceskedalnice.cz/d47.htm
Současná trasa na Ostravu přes Prostějov, Olomouc a Lipník je po R46, R35 a I/48 (žádná vaše R47 neexistuje), kdežto D1 povede přes Kroměříž, Přerov a celá D1 z Prahy po Polské Hranice je 377 km a Exit Rudná je 354 km. Ještě je nutné připočítat cca 10 km z Wilsonu na Chodov, protože D1 je počítana od spojení s jižní spojkou, takže těch 360 zase nebyl tak špatný odhad.
Vlak sice taky ještě zkrátí jízdní doby (dostavba Nového spojení,reko uzlů), ale již ne tolik jako umožní právě dostavba D1 na silnici. Takže je to smutné, ale i tato "jediná" relace, kde nyní vlak vítězí, bude během pár let definitvně poražena silnicí.
Jinak ještě moje poznámka: osobně si myslím, že dříve než bude komplet hotový koridor Praha-Ostrava (včetně uzlů, Dluhonic, údolí Orlice) bude hotová kompletní D1 z Prahy k Polské hranici. Dokonce bych si na to i vsadil.
A mimo Prahu jezdim nejradeji vlakem. Mam to stesti, ze vetsinou jezdim do vetsich mest (Plzen, Brno, Olomouc, Ostrava), takze vlakove spojeni neni problem a je to daleko pohodlnejsi nez autobus. Muzu si opravdu odpocinout, najist se, delat na notebooku, ... To vsechno se v buse neda, tam akorat sedim skrceny ve strasne poloze, abych se vubec vesel mezi sedacky, a jeste mam nervy z toho, kdy do nas nekdo vleti. Protoze to, co vidam na silnicich, to je teda fakt sila.
Takze u mne jednoznacne vede vlak na vzdalenosti do 500km a pak letadlo. Auto nemam a nechci a bus povazuji za dobry tak akorat jako priblizovadlo na posledni mili, kam se vlakem nedostanu.
Vlakem(všední den) 2:53(R743) - 3:22(R749+IC581)
Autem(všední den) 2:15-2:30 Škoda Felicia 1,3 Mpi při dodržování všech pravidel (ale také 1:40 při svižnější jízdě - dálnice 150, mimo obec 11O,v obci vždy max 50)
Vlakem (sobota) 2:53(R441)- 3:56(R739+Os3323)
Autem stejně jako ve všední den
Tak nevím, tady taky vyhrává auto.
tech 55 minut je cas pri dodrzeni vsech rychlostich limitu, pri nedodrzeni rychlostnich limitu se to da jet okolo 40-ti minut bez vetsiho stvani (tj. na D8 vcelku pohodovou rychlosti 180km/h po zbytku silnic 100-110, pres obce jezdim VZDY 50)
pokud jde o cestovani ve spicce pres mesto, tak ta cesta te ceka i z nadrazi
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.