..: Závod automobilu s pendolinem :..

Ilustrační obrázekPraha - V pořadu Autosalon televize Prima proběhl závod mezi pendolinem a automobilem na trase Praha - Ostrava. Reportéři se rozdělili na 2 skupiny. Ta první vyrazila automobilem ze studia v Horních Počernicích na dálnici D1 a dále do Ostravy. Druhá skupina, v čele se Zbyňkem Merunkou, odjela taxi do Holešovic, kde přestoupila na SC Penodlino. Obě posádky se měly sejít před ostravskou radnicí. Pravidla byla stanovena předem. Posádka automobilu musela dodržovat veškeré dopravní předpisy a během cesty mohla využít pouze 10 minutovou pauzu.


Ilustrační obrázekSouboj byl odstartován v pátek ve 12:30 hod. Posádka automobilu měla podle prvotních výpočtů před sebou 398 km a při průměrné rychlosti 100 km/h měla vzdálenost údajně urazit za 4 hodiny. Na místo určení dorazila posádka jedoucí spojem SC 509, odpočatá a posilněná v Bistru, za dobu 4:35 hod. Automobilu se to podařilo o 20 minut později.

Záznam o souboji lze nalézt na stránkách autosalonu TV Prima.

zdroj: Prima,ČD


CSPSV | 12.5.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tgw 
15.05.2007 (15:05)  
Skutečně .Ty tratě o kterých píši chátrají.Konkrétní příklad.030 do Turnova a 070 do Prahy.Start rok 1965.Železnice a silnice má přibližně stejné startovní místo.Do Prahy vede silnice max 90km h.Tyto tratě jsou skoro stejné jako dřív.Železnice má mezi Libercem a Hodkovicemi v max70.Hodkovice Turnov vmax 80 km h.mezi Turnovem a Bakovem město v max 100 km h a mezi Bakovem město a Prahou v max 90 km h.Pokud nepočítáme úsek napojující se před Prahou na koridor.A tyto rychlosti samozřejmě nejsou všude.Relativně přibližné parametry jako silnice.Od té doby vznikla moderní dálnice na Liberec.Z Turnova do Prahy i jinde se pokládal již nový povrch silnice!Já se ptám co se do té doby udělalo pro tuto tratˇ ze statních peněz!Nechala se chátrat. Jen někde se něco opravilo.V Bakově mosty.Před Loukovem mosty.Zde se mezi mosty a Loukovem zvedla rychlost z 90 km na 100 km h . Loukov se už neprojíždí 80 km h ,ale 100 km h.Fajn!Co ale dál?Nic!!Na ČD je už dlouho zobrazován projekt 5 koridor ,ale po roce 2012 či 2015 se nic určitě stavět nebude .Ale dálnice má vést až do Žitavy.To je zajímavé jak se podporují u nás železnice.Pro dálnici všechno a pro železnici nic.Tady se na tu železnici prostě kašle.Neinvestuje se,nic se nedělá.A podle toho to také vypadá i tratˇ na Prahu .Žádný nový modernizovaný úsek.Vůbec nic!Jak má potom ČD konkurovat silniční dopravě?A vsadím se,že podobných úseků je tu v republice dost.Mimo jiné i na Hradec Králové.Dřív jezdil noční vlak do Košic?Dnes nic!Dřív jezdilo hodně lidí vlakem do Prahy .Dnes snad zoufalec,kterému vše ujelo!proč například do průmyslových center nevedou koleje.Zde by se dal náklad naložit podobně jako v Lovosicích či ve Škodovce.A náklad by mohl místo po silnic jet po železnici.Proč se nevymyslí nějaké projekty?Systém dopravy by musel být pružný ,celkem rychlí.Umět se přispůsobit.?Nechápu co je to ve vedení za lidi!!Dnes je důležitá rychlost.Zakázky na poslední dobu jsou nejlépe placené v dopravě.A pokud tyto tratě nebudou moderní rychlé a služby pružné půjde tratě do ....!!Nebude nikdo kdo je chtěl použít!Jen zoufalci a ti co musejí!
registrovaný uživatel tgw 
15.05.2007 (14:15)  
A to není vše.Tedˇ si představte,že by zůstal úsek Praha Ostrava bez modernizace,optimalizace.A dálnice by se dál rozrůstala.Na této trati by byla maximálka 120 km a to ne ještě všude.Jen někde.Má otázka zní!!Kolik lidí by cestovalo po této trati nyní ?Za jak dlouho bych se dopravil do Ostravy?Proč si myslíte,že jinde zvyšují rychlost?Proč stále čtu příspěvky tohoto typu?Vlak jede z místa a do místa b 2:30.Autobus je tam 2 krát rychleji,auto třikrát.Tratˇ není rentabilní ,bude se rušit!Aha že ?!Skutečně pouč te mě!Nebavíme se přeci o lokálce z kotěhůlek. Kde nastupují tři lidé a v konečné zastávce 5 lidí vystoupí.Nebavíme se o zubačce. Zde je tratˇ daná velkým sklonem.Ale o ostatních tratí!!
registrovaný uživatel tgw 
15.05.2007 (13:56)  
waszyn.Mimochodem mám žel.průmku a železnici sleduji už delší dobu.Nejen u nás.Také občas sleduji co se v okolních tratí změnil.Jaké tam jezdí vlaky,kolik jezdí či jezdilo lidí,kde se změnila rychlost ,tratˇ.Já vás upozornˇuji ,že každá změna je vidět.Ale jen pro toho kdo ji chce vidět.Je to rok co jsem jel na Slovensko.A říkal jsem si, že to bude otrava,že pojedem dlouho.Moje překvapení bylo když jsme nabrali místo 120 km h 160 km h za Pardubicemi a pak ještě mezi Brnem a Břeclaví.Také mezi Českou Třebovou a Brnem to jede rychleji.Nicméně zde musím kritizovat 75 km h ,80km h atd.Na koridor bych čekal víc.Také znám velice dobře tratˇ 036 Liberec- Tanvald,dále Liberec -Železný brod.Turnov- Mladá Boleslav,Tanvald-Železný Brod.Mladá Boleslav-Nymburk.Pamatuji si někde i rychlostníky.
registrovaný uživatel tgw 
15.05.2007 (13:29)  
Pardon waszyn. Mimochodem zajímavá přezdívka.Dává fakt smysl!Co to je waszyn?Nový chemický prvek?
registrovaný uživatel tgw 
15.05.2007 (13:26)  
wascyn.Mimochodem gramatické pojetí u vás je také hrozné!!Gramatické pojetí jsem nyní nekontrolaval.Psal jsem ve spěchu.Ovšem je vidět, že ten kdo něco nepochopil jste vy!!Máte vůbec obchodního ducha?Mimochodem, napsal jsem to schválně surové.S chybami.Čekal jsem,jestli mě někdo napadne.Nemusím čekat dlouho.Ale ,je to správné.To že zásilka z bodu a do bodu b cestuje déle je mi jasné.Například přípoje,které tak skvěle někde fungují!Že?Mimochodem neříká se elaborát,ale prostudování příspěvku,nebo komentáře!Dále chcete mi snad tvrdit ,že Francie ,která provozuje TGV-POST je pomalá?Není že?Víte co to vůbec je?Chete mi snad tvrdit, že zvýšení rychlosti nevede ke konkurence schopnosti vlaku?Chcete mi snad tvrdit,že kdyby se nemodernizoval,optimalizoval úsek Praha-Ostrava,že by dnes cestovalo stejný počet lidí tratí 270?Chcete mi snad tvrdit,že kdyby francie ,německo,rakousko atd neinvestovali do tratí a modernizových vlaků,že by dnes mohli nabídnout takové časy mezi městy a služby jako dnes?A dále.Kdo kdo tu říkal,že by jezdili osobní vlaky 200 km h ?Takové hloupé slovo jste použil vy!A dále.Když použiji na nákladní vlak například E499.3 neboli 163 tak mám konstrukční rychlost vozidla 120 km h .K tomu použiji vhodné vozidlo na spěšné zásilky do 120 km h.Výsledek je mám nákladní vlak s maximální rychlostí 120 km h .Tak že jen mít obchodního ducha!Mimochodem ve Francii provozují TGW-POST. To je velice rychlí vlak na spěšné zásilky!Domnívám se že vím o železnici víc než si myslíte!
15.05.2007 (12:17)  
Osobně si myslím, že než rychlostí, tak by měly ČD konkurovat spolehlivostí a konfortem. Mě osobně je celkem jedno, jestli se jede tři hodiny nebo tři hodiny dvacet minut. Rozhodující je spíše čistota vlaků, jejich spolehlivost, klídek...
registrovaný uživatel waszyn 
15.05.2007 (11:12)  
to tgw: tento prispevek je myslen vazne?
pokud pominu otresne gramaticke pojeti tak jsem v tomto predlouhem prispevku nenasel zadnou myslenku hodnou tak rozsahleho elaboratu:)
to, ze pokud si necham poslat vozovou zasilku ze severni moravy do severnich cech a tato tam cestuje 30 hodin, neni dano omezenim nakladnich vlaku na 100 km/h, ale necim uplne jinym. Stejne tak je naprosty nesmysl se domnivat, ze pokud se zvysi rychlost nekolika osobnich vlaku na nekolika usecich na 200 km/h (kolik vlaku a kolik useku to asi tak bude a kolik to bude stat?), tak ze dojde k masivnimu presunu lidi z aut do vlaku.
registrovaný uživatel tgw 
15.05.2007 (10:13)  
Nemůžu si pomoc ,ale čtu a nestačím se divit.Tak například pokud vím tak šestikoláků už moc v provozu není .Nicméně nechápu, proč je nevyřadí úplně a místo toho raději neopraví nějakou E469.1,2,3 .Z logického hlediska by bylo lepší opravovat e469.3 ,protože je to elek.lokomotiva vyrobená jako poslední a tudíž nemá tolik let a je také vylepšená.Náklady by se stavěli tak dlouhé aby je lokomotiva utáhla.Popř by se dala další lokomotiva navíc,jako postrk.Pokud jsou tyto lokomotivy v dobrém stavu technickém stavu mohla by se modernizovat elektrická výzbroj.Aby došlo k úspoře elektrické energie,atd.Nicméně je tu ta rychlost jak mnozí říkají že není důležitá.Je mylí drazí důležitá.A kdo tvrdí že ne, je hlupák.Atˇ je to kdokoliv.A proto podle mě rychlost 90 km h v dnešní době není dostatečná.Zakázky ,které jsou dobře placené jsou také časově našponované.Neboli dovezte zboží z bodu a do bodu b do za danou dobu.Když si to propočítáte zjistíte ,že to jen tak tak při dodržování předpisů.Například na silnicích při dodržování 50 město ,90 mezi mesto,130 dálnice.Když někde ale malinko přidají a to se děje ,tak to stihnou s malou rezervou.A tak se to i děje.Pokud ,železnice chce konkurovat a to je jedno atˇ je to čd či jiný dopravce na tratích ždc musí vytvořit dobrou sítˇ rychlích služeb.K tomu je zapotřebí rychlé dopravní cesty.Takové, aby konkurovali silnicím ,dálnicím.Neboli jak rychlou dopravní cestu ,tak vozidla.To znamená, aby dosahovala nějakých parametrů konkurující službám na dálnici.Nemohu si pomoct,ale mě připadá ,že na některých místech sedí ospalí,se zalepenými oči jedinci,kteří nevidí,nebo nechtějí vidět co se děje okolo.Tak, aby jim neujel vlak ,nebo dokonce vůbec potom v budoucnu vůbec nějaký jel!Mimochodem do Ostravy by to zvýšit šlo už jen z Pardubic do Chocně je to rovinka.Kdyby se poté k tomu přidal úsek do Ústí nad Orlicí to je zřejmě 10 nebo 15 ted´ nevím, tak je to nějakých padesát km. A to by se zde oplatilo rychlost určitě zvednout.Podle mě i na trati Břeclav -Brno by šla rychlost zvednout.A mám dojem ,že i na trati 330 Břeclav -Přerov by to šlo zvednout.Tito pánové si totiž neuvědomují jednu věc.A to že bude dál stoupat trend stoupající rozvoj dálnic.Jinde ve světě už pochopili,že jedině rychlým spojením může železnice může konkurovat automobilům.Tady v naší české zemi jim to ještě nejspíš ještě stále nedošlo!Až se začnou některé tratě rušit,tak už bude pozdě.Pak už jim to dojde určitě!!Tak že zdar neandrtálcům!!
15.05.2007 (7:51)  
José: Vlak předpisy dodržovat musí. Na železnici peníze nejsou a v dohledné době nebudou. Vmax=180km/h pro řadu 680 na ucelených úsecích je logické, správné hledisko. Avšak kde brát peníze na údržbu těchto tratí na parametry rychlostního pásma RP4 (160-220km/h)? Tratě pro smíšený provoz jsou komplikované na údržbu, chceš po něm jezdit 180km/h velmi lehkou jednotkou, ale na druhé straně ti trať mnohem více "drtí" nákladní vlaky v čele s šestikolákem... .
Vše je otázkou peněz, už nyní se dříve realizované stavby koridoru opravují, dávají pomalé jízdy, na některých realizovaných místech se plánují dodatečné investice, apod.. V=180km/h je třešnička na dortu, vykoupená hodně penězi a mravenčí prací.
registrovaný uživatel JnR 
15.05.2007 (1:25)  
Pokud vyráželi v 12:30, tak jim to asi docela vyšlo, že nemuseli dlouho čekat na nádraží v Holešovicích, ale co kdyby byla větší zácpa, nebo se začátek soutěže dal o něco později? Pak by jim vlak o chvíli ujel a kvůli dvěma hodinám čekání na další spoj by Pendolino prohrálo.

Někdy loni dělali podobný test Praha - Kladno a tam nad vlak+MHD vyhrálo i kolo!

Vlak je rychlejší na více relacích, většinou je to ale kvůli katastrofálnímu stavu silnic (Jihlava - Třebíč, Jihlava - Jindřichův Hradec)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko