Praha - V pořadu Autosalon televize Prima proběhl závod mezi pendolinem a automobilem na trase Praha - Ostrava. Reportéři se rozdělili na 2 skupiny. Ta první vyrazila automobilem ze studia v Horních Počernicích na dálnici D1 a dále do Ostravy. Druhá skupina, v čele se Zbyňkem Merunkou, odjela taxi do Holešovic, kde přestoupila na SC Penodlino. Obě posádky se měly sejít před ostravskou radnicí. Pravidla byla stanovena předem. Posádka automobilu musela dodržovat veškeré dopravní předpisy a během cesty mohla využít pouze 10 minutovou pauzu.
Souboj byl odstartován v pátek ve 12:30 hod. Posádka automobilu měla podle prvotních výpočtů před sebou 398 km a při průměrné rychlosti 100 km/h měla vzdálenost údajně urazit za 4 hodiny. Na místo určení dorazila posádka jedoucí spojem SC 509, odpočatá a posilněná v Bistru, za dobu 4:35 hod. Automobilu se to podařilo o 20 minut později.
Záznam o souboji lze nalézt na stránkách autosalonu TV Prima.
zdroj: Prima,ČD
pokud pominu otresne gramaticke pojeti tak jsem v tomto predlouhem prispevku nenasel zadnou myslenku hodnou tak rozsahleho elaboratu:)
to, ze pokud si necham poslat vozovou zasilku ze severni moravy do severnich cech a tato tam cestuje 30 hodin, neni dano omezenim nakladnich vlaku na 100 km/h, ale necim uplne jinym. Stejne tak je naprosty nesmysl se domnivat, ze pokud se zvysi rychlost nekolika osobnich vlaku na nekolika usecich na 200 km/h (kolik vlaku a kolik useku to asi tak bude a kolik to bude stat?), tak ze dojde k masivnimu presunu lidi z aut do vlaku.
Vše je otázkou peněz, už nyní se dříve realizované stavby koridoru opravují, dávají pomalé jízdy, na některých realizovaných místech se plánují dodatečné investice, apod.. V=180km/h je třešnička na dortu, vykoupená hodně penězi a mravenčí prací.
Někdy loni dělali podobný test Praha - Kladno a tam nad vlak+MHD vyhrálo i kolo!
Vlak je rychlejší na více relacích, většinou je to ale kvůli katastrofálnímu stavu silnic (Jihlava - Třebíč, Jihlava - Jindřichův Hradec)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.