Praha - V pořadu Autosalon televize Prima proběhl závod mezi pendolinem a automobilem na trase Praha - Ostrava. Reportéři se rozdělili na 2 skupiny. Ta první vyrazila automobilem ze studia v Horních Počernicích na dálnici D1 a dále do Ostravy. Druhá skupina, v čele se Zbyňkem Merunkou, odjela taxi do Holešovic, kde přestoupila na SC Penodlino. Obě posádky se měly sejít před ostravskou radnicí. Pravidla byla stanovena předem. Posádka automobilu musela dodržovat veškeré dopravní předpisy a během cesty mohla využít pouze 10 minutovou pauzu.
Souboj byl odstartován v pátek ve 12:30 hod. Posádka automobilu měla podle prvotních výpočtů před sebou 398 km a při průměrné rychlosti 100 km/h měla vzdálenost údajně urazit za 4 hodiny. Na místo určení dorazila posádka jedoucí spojem SC 509, odpočatá a posilněná v Bistru, za dobu 4:35 hod. Automobilu se to podařilo o 20 minut později.
Záznam o souboji lze nalézt na stránkách autosalonu TV Prima.
zdroj: Prima,ČD
1. pokud je waszyn blby slovo, tak tgw je co?
2. odstavce jsou prima vec, dost ulehcujou cteni
3. za teckou a carkou se delaji mezery (celkove vzato - takhle pise jedine hovado)
4. ono, Francie je o neco vetsi nez CR - u nas se vsechny dopisy pres noc prevezou aji na kole
5. (a hlavne) waszyn ma naprostou pravdu...
Řada 380 - možná kdyby,... . To je věc inženýrů, konstruktérů jak to udělají. Nelze vzít tohle, támto, tuto.
http://www.skoda.cz/holding/novinky/skelet-trisystemove-lokomotivy-uspesne-absolvoval-pevnostni-zkousku-aid1244.html
V ČR je adekvátní max. 180/200 na tratích se smíšeným provozem. Rychlosti 220/240, 300 jsou adekvátní pro novostavby VRT, které přes ČR budou jen přecházet ("zastávky" Praha, Brno, Ostrava). Samotné zvyšování rychlostí nevidím jako plus vzhledem k vynaloženým nákladům. Místo slavných jednotek 680 by bylo, dle mne, vhodnější peníze rozpustit do údržby. Většinu vozů B zrekonstruovat na Beer, na osobáky dosadit kotoučové brzdy místo špalků, nakoupit řadu 380, jednotky 471 a také motorové jednotky (nemyslím RegioNovu); obecně zvýšit kulturu cestování. Rychlost není vše. Mnohem více zákazník zabere na spolehlivost, čistotu, pohodu. To co se děje nyní je krátkozraké, pod povrchem je velký "bordel" a mumraj. Situace na železnici se pořád zhoršuje... .
Na co je mi vlak IC, když vidím jak se dělá údržba? (propadnutá podlaha, tlačítka na záchodech, hlučící výměna vzduchu, funkčnost dveří, plošky na kolech, atd.).
Do železnice jde velmi málo peněz, což společně s vedením velkého podniku-molochu má za následek současný stav. Tento stav se bude zlepšovat leda časem, velmi pomalu, neefektivně... .
Jinak samozřejmě není pochyb, že železnice byla v minulosti jaksi odstrčena "na vedlejší kolej" a peníze se cpaly asfaltové lobby, takže i výkonostní poměr silnice-železnice, jak tu někdo poznamenal, je takový, jaký je. Bohužel :-(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.