Vizovice - Řadě obyvatel valašských obcí se nelíbí plány na prodloužení železnice z Vizovic směrem na východ. Obávají se, že by tak mohli přijít o klid, který tam teď mají. Nejhlasitější odmítnutí trati se ozývá z Ubla. Starosta Ubla Jaroslav Šimek prohlašoval, že většina lidí nemá o železnici zájem. Starou Baťovu myšlenku na prodloužení železniční trati z Vizovic přes Lutoninu, Jasennou, Ublo, Bratřejov, Pozděchov a Prlov až do Valašské Polanky před pár lety oprášil Zlínský kraj.
Od plánů si slibuje především lepší spojení vlakem ze Zlína na Slovensko a do dalších měst na Valašsku. Krajský radní Petr Hradecký, který má oblast dopravy ve své kompetenci, říká, že význam železniční dopravy bude stále narůstat a žádné železniční spojení z východu krajské město nemá. Baťa už vybudoval několik kilometrů dlouhý násep pro koleje, který vede z Vizovic podél hlavní cesty do Jasenné a protíná také obec Ublo. Tento val by se dal využít i dnes. Stačilo by, aby se polní silnice na jeho vrcholu vyměnily za koleje.
Počítá se i s tím, že by na této trati jezdily v pravidelných intervalech moderní elektrické osobní vlaky, které lze vidět už nyní například na Karlovarsku a na okolních německých tratích. Problémem ale je, že osobní doprava výstavbu železnice zřejmě ekonomicky neopodstatní. Proto po ní budou jezdit především nákladní vlaky. Vybudování přibližně 18 km jednokolejné elektrifikované železniční trati by přišlo asi na 5,5 miliardy korun. Kraj samozřejmě počítá s dotacemi z fondů Evropské unie, o které chce žádat až po roce 2013.
zdroj: Mladá fronta DNES
Pokud se ta cena zdá vysoká, podle původních projektů by součástí stavby měl být "vrcholový tunel", který bude na celé stavbě nejdražší.
Pak je třeba zcela nový most u Jasenné, i ve Vizovicích je v původně plánované trase nová zástavba.
V roce 1994, při oslavách výročí tratě se dělal pěší pochod, tuším z Pozděchova do Vizovic a celkem se to dalo projít pohodlně. Některé stavby by se musely opravit, ale opěrné zdi byly tehdy v celkem slušném stavu. Já jsem pamětníkem parní trakce (423.0, ke konci 434.1, 477.0, 556.0) doplněné T 478.1122. Supění parního vlaku bylo slyšet na kilometr daleko, bardotka s nočním manipulákem (cca 3.00 ze Zlína do Vízovic, s obsluhou vlečky Benzina dnešní Lípy nad Dřevnicí) a houkáním na mnoha přejezdech … podle toho se daly řídit hodinky … dnešní relativně tichý brejlovec (někdy i ta bardotka), včetně rodiny vozidel 8xx, to je z hlediska hlučnosti proti té době docela sranda … o vlaku ani nevíte a to jich tam jezdí o hodně více, než před nějakými 30 - 40 lety …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.